Δημόσιοι εκπαιδευτικοί και παράλληλη παιδεία στην ελληνική μεταναστευτική κοινωνία: ανθρωπιστικές αξίες και πολιτική συνείδηση απέναντι στο μεταναστευτικό ζήτημα

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στην εμπλοκή των δημόσιων εκπαιδευτικών στην παράλληλη παιδεία , ένα φαινόμενο που έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις στη χώρα μας και δημιουργεί προϋποθέσεις ανισοτήτων στις ευκαιρίες εκπαίδευσης. Η παράλληλη παιδεία καλύπτει τις ανεπάρκειες της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί οικονομική δραστηριότητα με πολλαπλές παραμέτρους και επιπτώσεις σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί είναι σημαντικοί παράγοντες σε αυτό το φαινόμενο και αποτελούν τον υπό έρευνα πληθυσμό αυτής της εργασίας. Τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας είναι τα εξής: 1. Πώς νοηματοδοτούν οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί την επιλογή της άσκησης παράλληλης παιδείας σε συνδυασμό με τη θέση τους και το έργο τους στο δημόσιο σχολείο; 2. Ποιες υποκειμενικές θεωρίες εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί σχετικά με τη σχολική εκπαίδευση στη μεταναστευτική κοινωνία; 3. Πώς τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί απέναντι στις ανθρωπιστικές αξίες σε σχέση με το μεταναστευτικό / προσφυ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis focuses on the involvement of public teachers in shadow education, a phenomenon that has taken huge dimensions in our country and creates conditions of inequalities in educational opportunities. Shadow education covers the inadequacies of public education, while at the same time it is an economic activity with multiple parameters and impacts at a social and economic level. Public teachers are important actors in this phenomenon and constitute the population under investigation in this paper. The research questions of the paper are as follows: 1. How do public teachers conceptualize the choice of participating in shadow education in connection with their position and work in public schools? 2. What subjective theories do teachers express about schooling in the migrant society? 3. How do teachers approach humanitarian values in relation to the migration/refugee issue? The empirical data was collected by the distribution of an e-questionnaire and the analysis of the emp ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58263
ND
58263
Εναλλακτικός τίτλος
State school teachers and shadow education in the Greek migrant society: humanistic values and political consciousness towards the migrant issue
Συγγραφέας
Μανάφη, Αγγελική-Μαγδαληνή (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών
Εξεταστική επιτροπή
ΜΠΑΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΠΑΡΘΕΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΚΑΡΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΚΟΡΡΕ ΕΙΡΗΝΗ
ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΛΙΟΓΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Παράλληλη παιδεία; Εκπαίδευση; Πολιτική συνείδηση; Ανθρωπιστικές αξίες; Μεταναστευτικό; Διαπολιτισμικότητα; Ανάλυση λανθανουσών κλάσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.