Αναλύοντας κριτικά τη ρητορική μίσους: αναπαραστάσεις των προσφύγων/ισσών σε κείμενα πλειονοτικών και μεταναστών/τριών μαθητών/τριών

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή μελετώ τις τοποθετήσεις των μαθητών/τριών Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού όσον αφορά τους/τις πρόσφυγες/ισσες και τους λόγους με τους οποίους συντονίζονται οι τοποθετήσεις αυτές. Ειδικότερα, μελετώ τις αναπαραστάσεις των προσφύγων/ισσών όπως αυτές προκύπτουν από τις τοποθετήσεις των πλειονοτικών μαθητών/τριών και των μαθητών/τριών μεταναστευτικής καταγωγής των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων τριών πολυπολιτισμικών δημοτικών σχολείων με αφορμή κείμενα της επικαιρότητας. Στόχος μου είναι να εξετάσω αν και σε ποιο βαθμό αναπαράγεται η ρητορική μίσους και από ποιους λόγους αντλεί κάθε φορά. Ακόμα, επιδιώκω να εντοπίσω τις ομοιότητες ή/και τις διαφορές που παρουσιάζουν οι πλειονοτικοί/ές και μετανάστες/τριες μαθητές/τριες όσον αφορά τους τρόπους με τους οποίους κατασκευάζουν τους/τις πρόσφυγες/ισσες και τους λόγους που αναπαράγουν. Για την υλοποίηση της έρευνας επισκέφτηκα τρία δημοτικά σχολεία της Περιφέρειας Αττικής, στα οποία φοιτούν και πρόσφυγες/ισσες μαθητές/τριες. Στην έρευνα συμμετείχα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis, I explore the positions of students attending the 5th and 6th grade of the Greek primary school (10–11-year-olds) regarding refugees and the coordinated discourses with these positions. In particular, I study the representations of refugees as they emerge from the positions of majority students and students of immigrant origin attending the 5th and 6th grade of the Greek primary school on the occasion of current affairs texts. The study aims to examine whether and to what extent hate speech is reproduced and from which discourses it draws each time. Also, I seek to identify the similarities and/or differences that majority and immigrant students present concerning the ways in which they construct refugees and the discourses they reproduce. In order to carry out the research, I visited three primary schools in Attica Region, where refugee students also attend. Participants in the research are 84 students, 56 from the 5th and 28 from the 6th grade. Out of all the students ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58222
ND
58222
Εναλλακτικός τίτλος
Critically analyzing hate speech: representations of refugees in majority and immigrant students' texts
Συγγραφέας
Παναγάκη, Νικολέττα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αρχάκης Αργύριος
Τσάκωνα Βασιλική
Γεωργαλλίδου Μαριάνθη
Ξυδόπουλος Γεώργιος
Φτερνιάτη Άννα
Μανώλη Πολυξένη
Τσάμη Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ρητορική μίσους; Κριτικές σπουδές λόγου; Πρόσφυγες/ισσες; Μετανάστες/τριες; Μαθητές/τριες; Ρατσιστικός λόγος; Αντιρατσιστικός λόγος; Ανθρωπιστικός λόγος; Ρευστός ρατσισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)