Το δημόσιο δίκαιο ως παράμετρος του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή φέρει τον τίτλο: «Το δημόσιο δίκαιο ως παράμετρος του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα». Για την ευχερή, εναργή και δομημένη απεικόνιση της σχέσης του δημοσίου δικαίου προς το συγκεκριμένο σύστημα, η μελέτη χωρίζεται σε δύο μέρη ως εξής: α) Οντολογικό μέρος και β) Λειτουργικό – Υπαγωγικό μέρος. Η διάρθρωση των κεφαλαίων της Α’ Ενότητας (Οντολογικό Μέρος) καταρτίζεται επί τη βάσει της εκάστοτε ανθρώπινης ανάγκης, η οποία με τη σειρά της γενεσιουργεί τα επιμέρους στοιχεία με το χαρακτηριστικό της οργανωτικότητας. Τα οργανωτικά στοιχεία που συνθέτουν το σύστημα, στο οποίο αρθρώνεται ο θεσμός της εκπαίδευσης, είναι με τη σειρά που παρουσιάζονται: α) το έννομο αγαθό, β) το άυλο περιεχόμενο (διδακτέα ύλη), γ) η αρμοδιότητα, δ) η κοινωνική ανάγκη, ε) η (υλική/χρηματική) παροχή και στ) η δημόσια αποστολή. Όπως διατυπώνεται και στη συνέχεια εναργέστερα τα έξι αυτά οργανωτικά στοιχεία του εκπαιδευτικού συστήματος είναι στοιχεία με καταγωγή και αναγωγή στην πολι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis is entitled: “The public law as a parameter of the educational system in Greece”. For the easy, clear and structured illustration of the relationship of public law to the specific system, the study is divided into two parts as follows: a) Ontological part and b) Functional – Inductive part. The structure of the chapters of Unit A (Ontological Part) is drawn up on the basis of the respective human need, which in turn generates the individual elements with the characteristic of organization. The organizational elements that make up the system, in which the institution of education is articulated, are in the order presented: a) the legal good, b) the intangible content (curriculum), c) the competence, d) the social need, e) the (material/financial) provision and f) the public mission. As it is stated more clearly below, these six organizational elements of the educational system are elements with an origin and reduction to the political and administrative funct ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58221
ND
58221
Εναλλακτικός τίτλος
The public law as a parameter of the educational system in Greece
Συγγραφέας
Κώτση, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Σπύρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Νομικής. Τομέας Δημοσίου Δικαίου
Εξεταστική επιτροπή
Γεραπετρίτης Γεώργιος
Βλαχόπουλος Σπυρίδων
Γιαννακόπουλος Κωνσταντίνος
Χρήστου Βασιλική
Κουβαράς Ηλίας
Πέρρου Αικατερίνη
Σημαντήρας Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΝομική Επιστήμη ➨ Νομική επιστήμη, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Παράμετρος; Εκπαιδευτικό σύστημα; Δικανικός συλλογισμός; Οργανωτικά στοιχεία; Γενικές αρχές; Ποιότητες; Όρια; Αξία του ανθρώπου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.