Το ενεργειακό αποτύπωμα και η διερεύνηση του επιπέδου κατανόησής του απο μαθητές/τριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: προσπάθεια για εννοιολογική ανάπτυξη και ενεργό συμμετοχή τους στη μείωσή του μέσω διδακτικής παρέμβασης

Περίληψη

Η παγκόσμια κλιματική αλλαγή οφείλεται και στις ανθρωπογενείς εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Μία προσέγγιση μέτρησής τους, που σχετίζεται με τη χρήση ενέργειας στα διάφορα στάδια του κύκλου ζωής καθημερινών προϊόντων ή υπηρεσιών, είναι το Ενεργειακό Αποτύπωμα (ΕΑ), το οποίο αναφέρεται στη συνολική ποσότητα των ανθρωπογενών θερμοκηπιακών αερίων (GHGs) που παράγονται για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους (πρώτες ύλες, κατασκευή, μεταφορά, χρήση, τελική απόθεση). Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προέκυψε ότι η πλειοψηφία των μέχρι τώρα επιστημονικών ερευνών αφορά στην ενασχόληση με το ΕΑ έμμεσα, μέσω του οικολογικού αποτυπώματος (ΟΑ) και όχι άμεσα και απ’ ευθείας με αυτό. Περαιτέρω, επικεντρώνεται στη μέτρηση του ΕΑ μαθητών/τριών ή εκπαιδευτικών μονάδων, με τη σύγκρισή του και με διοικητικές -και όχι διδακτικές- παρεμβάσεις (ΔΠ) με σκοπό τη μείωσή του. Επίσης, μέχρι σήμερα και από όσο είναι δυνατόν να γνωρίζουμε, δεν υπάρχουν έρευνες για την κατανόηση των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Global climate change is also caused by anthropogenic greenhouse gas emissions (GHGs). One approach to their measurement, related to energy use at the various life cycle stages of everyday products or services, is the Energy Footprint (EF). The EF refers to the total amount of anthropogenic GHGs emitted through the entire life cycle of a product or service (raw materials, production, transportation, use, final disposal). In the literature review, the majority of scientific research has been focused on the EF indirectly, namely through the ecological footprint (ECF) and not directly to it. It also emphasizes on measuring the EF of students or school buildings, and to the comparison of its measure before and after administrative - rather than teaching - interventions (TIs) aiming to reduce it. Moreover, currently, and in the best of our knowledge, no research has yet examined the understanding of these concepts among students attending Greek schools. Addressing this gap is the primary ob ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58192
ND
58192
Εναλλακτικός τίτλος
The energy footprint and exploration of secondary students’ understanding of the concept: attempt for their conceptual development and active engagement in the efforts to reduce it through teaching intervention
Συγγραφέας
Γαλάνης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαλανδράκης Γεώργιος
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Σέρογλου Φανή
Δημητρίου Αναστασία
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Μόγιας Αθανάσιος
Χριστοδούλου Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ενεργειακό Αποτύπωμα (ΕΑ); Μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Ερωτηματολόγιο με εικόνες; Διδακτική παρέμβαση (ΔΠ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.