Μια διαχρονική μελέτη της δυνατότητας διαπολιτισμικής επικοινωνίας και της γλωσσικής επάρκειας στην αγγλική γλώσσα των σπουδαστών στις ελληνικές ναυτικές ακαδημίες

Περίληψη

Δεκάδες ναυτικοί αποφοιτούν κάθε χρόνο από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) στην Ελλάδα, και η ανταγωνιστική θέση της χώρας στον τομέα της ναυτιλίας είναι παγκοσμίως γνωστή. Όταν όμως η συγγραφέας της παρούσας εργασίας κλήθηκε να διδάξει Ναυτικά Αγγλικά σε μια από αυτές για ένα ακαδημαϊκό έτος και συγκεκριμένα στο Τμήμα των Πλοιάρχων, διαπίστωσε ότι το Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών τους δεν περιλαμβάνει την αύξηση της διαπολιτισμικής αντίληψης (intercultural awareness) εκ μέρους των σπουδαστών σε κανένα από τα έξι εξάμηνα των Ναυτικών Αγγλικών, που εντάσσεται στα μαθήματα Αγγλικών για Ειδικούς Σκοπούς (ESP). Ωστόσο, στα πλοία που ταξιδεύουνε ανά τον κόσμο υπάρχουν ποικίλες πολιτισμικές αξίες (cultural values). Στην εργασία γίνεται σαφές ότι η έλλειψη αυτή δεν οφείλεται στους συγγραφείς των βιβλίων, αλλά θα μπορούσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (International Maritime Organization, IMO) στα μαθήματα – πρότυπα των Ναυτικών Αγγλικών να τόνιζε περισσότερο την κατανόηση των πολιτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Deck officer’s profession presupposes not only knowledge of marine nomenclature, but also English competence combined with knowledge of cultural values. Until the academic year 2021 – 2022 however, students of the Hellenic Merchant Marine Academies (HMMA) were not obliged to have a certificate of English as a Foreign Language (EFL) prior matriculation and the curriculum of at least the Deck Department did not place much emphasis on the increase of intercultural awareness on behalf of undergraduates. What is more, there had not been – to date- any instrument in literature for the measurement of intercultural awareness, not to mention distributed and discussed in relation to English proficiency at the Deck Department of a HMMA. The researcher, an EFL teacher and also junior instructor of Maritime English employed for a sole academic year at a HMMA, combined the filling of this gap in literature with the need to be useful to her students. Thus, the present research focused on the creation ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58148
ND
58148
Εναλλακτικός τίτλος
A longitudinal study of students’ intercultural communication competence and English proficiencies in Greek maritime academies
Συγγραφέας
Κουτίβα, Μαρία (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών
Εξεταστική επιτροπή
Ιακωβάκη Ελένη
Λεκάκου Μαρία
Ξυδέας Ευάγγελος
Θεοτοκάς Ιωάννης
Σχινάς Ορέστης
Γάκη Ελένη
Αθανασοπούλου Βικτώρια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική αντίληψη; Αγγλική ικανότητα; Πολιτισμικά σενάρια; Ναυτικά Αγγλικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.