Η ψυχοκινητική εκπαίδευση ως μέσο βελτίωσης της ικανότητας προσοχής παιδιών που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (νηπιαγωγείο) υπό το πρίσμα της ένταξης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αφορά τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας καινοτόμου ψυχοκινητικού προγράμματος για την ενίσχυση των επιτελικών λειτουργιών των μικρών παιδιών ως μέσου βελτίωσης της προσοχής και συγκέντρωσής τους στο πλαίσιο της ενταξιακής εκπαίδευσης. Η έρευνα χωρίστηκε σε δύο μέρη, την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος και την τελική εφαρμογή του. Η πιλοτική εφαρμογή αποσκοπούσε στη διερεύνηση της εφαρμοσιμότητας και της αποδεκτότητας του προγράμματος από εκπαιδευτικούς και παιδιά και στον ενδελεχή έλεγχο της εφαρμοσιμότητας του ερευνητικού σχεδιασμού, προκειμένου να αξιολογηθεί το κατά πόσο μια μελλοντική μελέτη μεγαλύτερης κλίμακας θα ήταν εφικτή. Στην πιλοτική εφαρμογή συμμετείχαν τέσσερις τάξεις Νηπιαγωγείου με τμήματα ένταξης με αναλογία 1:1 (μία τάξη ελέγχου για κάθε πειραματική). Στο πλαίσιο της πιλοτικής μελέτης αναπτύχθηκαν και αξιολογήθηκαν τρία εργαλεία (ημερολόγιο εκπαιδευτικού, ερωτηματολόγιο εκπαιδευτικών και ερωτηματολόγιο γονέων/ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present PhD thesis concerns the design, implementation and evaluation of the effectiveness of an innovative psychomotor education programme to enhance young children's executive functions to improve their attention and listening skills in the context of inclusive preschool education. The research was divided into two parts, pilot and definitive study. The pilot study aimed to investigate the applicability and acceptability of the programme by teachers and young children and to thoroughly test the applicability of the research design to assess whether a future larger-scale definitive study would be feasible. Four early years classes with inclusion units with a 1:1 ratio (one control class for each experimental class) participated in the pilot study. Three new research tools (teacher’s diary and teacher and parent/carer questionnaire) were developed and evaluated as part of the pilot study. The results of the pilot study indicated the full acceptability of all programme’s elements by ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58136
ND
58136
Εναλλακτικός τίτλος
Psychomotor education as a means of enhancing attention and listening skills in the context of inclusive preschool education
Συγγραφέας
Ρούβαλη, Αιμιλία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Τομέας Γνωστικής και Διαφορικής Ανάλυσης
Εξεταστική επιτροπή
Ρήγα Βασιλική
Σκοπελίτη Ειρήνη
Φύσσα Αριστέα
Διακογιώργη Κλεοπάτρα
Καμπεζά Μαρία
Καρτασίδου Λευκοθέα
Πολίτης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχοκινητική αγωγή; Ένταξη; Επιτελικές λειτουργίες; Προσοχή; Νηπιαγωγείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.