Κοινωνικές ανισότητες και μαθησιακή δέσμευση των φοιτητών και φοιτητριών κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19

Περίληψη

Η πανδημία Covid-19 στις αρχές του έτους 2020 στην Ελλάδα σηματοδότησε μια νέα ιστορική στιγμή για το κοινωνικό «γίγνεσθαι» και ο αντίκτυπός της ήταν βαθιά κοινωνικός και όχι μόνο υγειονομικός. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση συνέχισε τις εκπαιδευτικές δράσεις μέσω της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στη νέα «χωροχρονικότητα» διαφάνηκε η ανισότητα στα οικογενειακά περιβάλλοντα, με αποτέλεσμα η ανόμοια μαθησιακή συνθήκη να προκαλέσει διαφορετική ανταπόκριση στην ακαδημαϊκή γνώση. Μερίδα φοιτητών/τριών με διάθεση πλούσιων πόρων και κατάλληλου οικογενειακού περιβάλλοντος ενισχύθηκε μαθησιακά και ανέπτυξε υψηλή μαθησιακή δέσμευση σε αντίθεση με όσους/ες υπολείπονταν σε πόρους οι οποίοι/ες δυσκολεύτηκαν να αναπτύξουν υψηλή μαθησιακή δέσμευση. Ο στόχος της παρούσας ερευνητικής μελέτης είναι η εκτίμηση της μαθησιακής δέσμευσης των φοιτητών/τριών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κατά την περίοδο της πανδημίας και ο έλεγχος των πιθανών συσχετίσεών της με το πολιτισμικό, κοινωνικό και οικονομικό κε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The outbreak of the Covid-19 pandemic in early 2020 marked a transformative moment in Greece, impacting social structures beyond health-related concerns. Economic disruptions, changes in education, and shifts within family dynamics significantly influenced educational practices. The suspension of in-person academic activities necessitated the continuation of higher education through distance learning, facilitated by technological tools. As a result, the family household became the primary learning environment. This redefined "spatial-temporality" revealed disparities in family environments, which created unequal learning conditions and led to varied levels of academic engagement among students. Students from families with lower economic, cultural, and social capital often exhibited diminished learning engagement during the transition to distance learning. Conversely, students from families with higher socioeconomic status, enriched cultural resources, and conducive learning environment ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58104
ND
58104
Εναλλακτικός τίτλος
Social inequalities and learning engagement of students during the Covid-19 pandemic
Συγγραφέας
Διαμάντη, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Νικολάου Σουζάννα-Μαρία
Ελευθεράκης Θεόδωρος
Γιαβρίμης Παναγιώτης
Αναστασόπουλος Νικόλαος
Σιαφάκα Βασιλική
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Πουρνάρη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πανδημία Covid-19; Κοινωνικές ανισότητες; Μαθησιακή δέσμευση; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Οικογένεια; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.