Δημιουργία και αξιολόγηση διαδικτυακής εφαρμογής για τη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας παιδιών με αναγνωστικές δυσκολίες

Περίληψη

Κατά τα πρώτα χρόνια της σχολικής εκπαίδευσης, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας καθώς μέσα από την αποκωδικοποίηση και την κατανόηση συντελείται η μάθηση. Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη δημιουργία και αξιολόγηση διαδικτυακής εφαρμογής για τη βελτίωση της αναγνωστικής και γνωστικής ικανότητας των ελληνόφωνων παιδιών με αναγνωστικές δυσκολίες, μέσω μιας διαδικτυακής εφαρμογής που ονομάζεται «Poke the Reading Ability» (PtRA). Στην έρευνα συμμετείχαν εκατόν δέκα οκτώ (118) παιδιά των τάξεων Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ του Δημοτικού Σχολείου, από εννέα (9) έως δώδεκα (12) ετών, εξήντα οκτώ (68) αγόρια (Μ=10.5 έτη, SD=0.90) και πενήντα (50) κορίτσια (Μ=10.1 έτη, SD=0.85). Η βασική αξιολόγηση αποτελούνταν από δύο τεστ (ανάγνωσης και γνωστικών ικανοτήτων). Το Τεστ Ανάγνωσης Τεστ-A, είναι ένα ελληνικό σταθμισμένο ψυχομετρικό εργαλείο για παιδιά από Γ’ Δημοτικού έως και Γ’ Γυμνασίου για την αξιολόγηση της ανάγνωσης και η διαδικτυακή εφαρμογή Askisi, είναι ένα ελληνικό εργ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

During the first years of schooling, special emphasis is placed on the development of reading skills as learning takes place through decoding and understanding. The present study aims to create and evaluate a web application to improve the reading and cognitive ability of Greek-speaking children with reading difficulties, through a web application called "Poke the Reading Ability" (PtRA). One hundred and eighteen (118) children of grades 3', 4', 5' and 6' of the Primary School, from nine (9) to twelve (12) years old, participated in the research. Specifically, there were sixty-eight (68) boys (M=10.5 years, SD=0.90) and fifty (50) girls (M=10.1 years, SD=0.85). The basic assessment consisted of two tests (reading and cognitive skills). The Test-A Reading Test, is a Greek standardized psychometric tool for children from 3rd Primary to 3rd High School for the assessment of reading and the web application Askisi, is a Greek tool for detecting Learning Difficulties for children of Primary ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58087
ND
58087
Εναλλακτικός τίτλος
Development and evaluation of a web application to improve the reading ability of children with reading difficulties
Συγγραφέας
Στριφτού, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Ζυγούρης Νικόλαος
Σταμούλης Γεώργιος
Ευμορφόπουλος Νέστωρ
Βλάχος Φίλιππος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Κολομβάτσος Κωνσταντίνος
Μεσσήνης Λάμπρος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διεπιστημονικές εφαρμογές επιστήμης ηλεκτρονικών υπολογιστών
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστικές δυσκολίες; Γνωστικές ικανότητες; Πρόγραμμα παρέμβασης; Διαδικτυακή εφαρμογή; Δημοτικό σχολείο; PtRA; πρόγραμμα παρέμβασης στην Ελληνική γλώσσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.