Περίληψη
Κατά τα πρώτα χρόνια της σχολικής εκπαίδευσης, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας καθώς μέσα από την αποκωδικοποίηση και την κατανόηση συντελείται η μάθηση. Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη δημιουργία και αξιολόγηση διαδικτυακής εφαρμογής για τη βελτίωση της αναγνωστικής και γνωστικής ικανότητας των ελληνόφωνων παιδιών με αναγνωστικές δυσκολίες, μέσω μιας διαδικτυακής εφαρμογής που ονομάζεται «Poke the Reading Ability» (PtRA). Στην έρευνα συμμετείχαν εκατόν δέκα οκτώ (118) παιδιά των τάξεων Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ του Δημοτικού Σχολείου, από εννέα (9) έως δώδεκα (12) ετών, εξήντα οκτώ (68) αγόρια (Μ=10.5 έτη, SD=0.90) και πενήντα (50) κορίτσια (Μ=10.1 έτη, SD=0.85). Η βασική αξιολόγηση αποτελούνταν από δύο τεστ (ανάγνωσης και γνωστικών ικανοτήτων). Το Τεστ Ανάγνωσης Τεστ-A, είναι ένα ελληνικό σταθμισμένο ψυχομετρικό εργαλείο για παιδιά από Γ’ Δημοτικού έως και Γ’ Γυμνασίου για την αξιολόγηση της ανάγνωσης και η διαδικτυακή εφαρμογή Askisi, είναι ένα ελληνικό εργ ...
Κατά τα πρώτα χρόνια της σχολικής εκπαίδευσης, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας καθώς μέσα από την αποκωδικοποίηση και την κατανόηση συντελείται η μάθηση. Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη δημιουργία και αξιολόγηση διαδικτυακής εφαρμογής για τη βελτίωση της αναγνωστικής και γνωστικής ικανότητας των ελληνόφωνων παιδιών με αναγνωστικές δυσκολίες, μέσω μιας διαδικτυακής εφαρμογής που ονομάζεται «Poke the Reading Ability» (PtRA). Στην έρευνα συμμετείχαν εκατόν δέκα οκτώ (118) παιδιά των τάξεων Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ του Δημοτικού Σχολείου, από εννέα (9) έως δώδεκα (12) ετών, εξήντα οκτώ (68) αγόρια (Μ=10.5 έτη, SD=0.90) και πενήντα (50) κορίτσια (Μ=10.1 έτη, SD=0.85). Η βασική αξιολόγηση αποτελούνταν από δύο τεστ (ανάγνωσης και γνωστικών ικανοτήτων). Το Τεστ Ανάγνωσης Τεστ-A, είναι ένα ελληνικό σταθμισμένο ψυχομετρικό εργαλείο για παιδιά από Γ’ Δημοτικού έως και Γ’ Γυμνασίου για την αξιολόγηση της ανάγνωσης και η διαδικτυακή εφαρμογή Askisi, είναι ένα ελληνικό εργαλείο ανίχνευσης Μαθησιακών Δυσκολιών για παιδιά Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση της ανάγνωσης και της γνωστικής ικανότητας. Και τα δύο εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν για τον έλεγχο της αναγνωστικής και γνωστικής ικανότητας των παιδιών πριν και μετά την εφαρμογή της διαδικτυακής εφαρμογής PtRA. Η παρέμβαση PtRA αποτελείται από δοκιμασίες που επικεντρώνονται στη βελτίωση: (α) της οπτικής και ακουστικής εργαζόμενης μνήμης, (β) της φωνολογικής ενημερότητας και της αποκωδικοποίησης, (γ) της οπτικοχωρικής διάκρισης και (δ) της αναγνωστικής κατανόησης. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω των ατομικών αξιολογήσεων των παιδιών και η ανάλυση των αποτελεσμάτων βασίστηκε στα ίδια τα εργαλεία της έρευνας. Μετά από το διαδικτυακό πρόγραμμα παρέμβασης PtRA, τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι αναγνωστικές και γνωστικές ικανότητες των παιδιών με αναγνωστικές δυσκολίες βελτιώθηκαν στατιστικά σημαντικά. Συγκεκριμένα βελτιώθηκαν οι αναγνωστικές ικανότητες από το Τεστ-Α (η αποκωδικοποίηση, η ευχέρεια της ανάγνωσης, η μορφολογία-σύνταξη, η κατανόηση της ανάγνωσης και η συνολική επίδοση της ανάγνωσης) και από το Askisi (η αποκωδικοποίηση, η κατανόηση της ανάγνωσης, η ακουστική κατανόηση του κειμένου και ο συνολικός χρόνος ανάγνωσης), αλλά και οι γνωστικές ικανότητες από το Askisi (η εργαζόμενη ακουστική μνήμη, η εργαζόμενη οπτική μνήμη και η οπτικοχωρική αντίληψη). Τα αποτελέσματα της μελέτης προτείνουν ότι η χρήση της διαδικτυακής εφαρμογής PtRA, ως ενισχυτικό εκπαιδευτικό εργαλείο, μπορεί να συμβάλλει θετικά στη διδασκαλία των παιδιών με αναγνωστικές δυσκολίες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
During the first years of schooling, special emphasis is placed on the development of reading skills as learning takes place through decoding and understanding. The present study aims to create and evaluate a web application to improve the reading and cognitive ability of Greek-speaking children with reading difficulties, through a web application called "Poke the Reading Ability" (PtRA). One hundred and eighteen (118) children of grades 3', 4', 5' and 6' of the Primary School, from nine (9) to twelve (12) years old, participated in the research. Specifically, there were sixty-eight (68) boys (M=10.5 years, SD=0.90) and fifty (50) girls (M=10.1 years, SD=0.85). The basic assessment consisted of two tests (reading and cognitive skills). The Test-A Reading Test, is a Greek standardized psychometric tool for children from 3rd Primary to 3rd High School for the assessment of reading and the web application Askisi, is a Greek tool for detecting Learning Difficulties for children of Primary ...
During the first years of schooling, special emphasis is placed on the development of reading skills as learning takes place through decoding and understanding. The present study aims to create and evaluate a web application to improve the reading and cognitive ability of Greek-speaking children with reading difficulties, through a web application called "Poke the Reading Ability" (PtRA). One hundred and eighteen (118) children of grades 3', 4', 5' and 6' of the Primary School, from nine (9) to twelve (12) years old, participated in the research. Specifically, there were sixty-eight (68) boys (M=10.5 years, SD=0.90) and fifty (50) girls (M=10.1 years, SD=0.85). The basic assessment consisted of two tests (reading and cognitive skills). The Test-A Reading Test, is a Greek standardized psychometric tool for children from 3rd Primary to 3rd High School for the assessment of reading and the web application Askisi, is a Greek tool for detecting Learning Difficulties for children of Primary Education for the assessment of reading and cognitive ability. Both tools were used to test children's reading and cognitive ability before and after the implementation of the PtRA web application. The PtRA intervention consists of tasks focused on improving: (a) visual and auditory working memory, (b) phonological awareness and decoding, (c) visuospatial discrimination, and (d) reading comprehension. The data was collected through the individual assessments of the children and the analysis of the results was based on the research tools themselves. After the web application PtRA intervention program, the results showed that the reading and cognitive abilities of children with reading difficulties improved statistically significantly. Specifically, the reading abilities improved from Test-A (decoding, reading fluency, morphology-syntax, reading comprehension and overall reading performance) and from Askisi (decoding, reading comprehension, listening text comprehension and total reading time), but also the cognitive abilities from Askisi (auditory working memory, visual working memory and visuospatial perception). The results of the research suggest that the use of the PtRA web application, as a supplementary educational tool, can contribute positively to the teaching of children with reading difficulties.
περισσότερα