Περίληψη
Η προστασία της πληροφοριακής ιδιωτικότητας είναι ένα επίκαιρο αλλά και διαχρονικό ζήτημα, καθώς η διείσδυση του διαδικτύου κατακλύζει κάθε πτυχή της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Οι γνώσεις και ικανότητες των χρηστών διαδικτύου σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας είναι συχνά μη επαρκείς, για μία σειρά από λόγους που έχουν αναφερθεί στη σχετική βιβλιογραφία. Η ανεπάρκεια αυτή οφείλεται ενδεχομένως στην έλλειψη θεωρητικά τεκμηριωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τη διδασκαλία και μάθηση της ιδιωτικότητας. Παράλληλα, η δημιουργία παρεμβάσεων για την ενίσχυση της ενημερότητας σε θέματα πληροφοριακής ιδιωτικότητας συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της σχετικής έρευνας, καθώς η προστασία των προσωπικών δεδομένων φαίνεται ότι απασχολεί όλο και περισσότερο τους χρήστες του διαδικτύου. Νέες προσπάθειες συγκεντρώνουν ανακαλυπτικά και διαδραστικά χαρακτηριστικά, ωστόσο δεν υποστηρίζονται επαρκώς από μία σχετική θεωρία μάθησης, που να εξασφαλίζει την αποτε ...
Η προστασία της πληροφοριακής ιδιωτικότητας είναι ένα επίκαιρο αλλά και διαχρονικό ζήτημα, καθώς η διείσδυση του διαδικτύου κατακλύζει κάθε πτυχή της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Οι γνώσεις και ικανότητες των χρηστών διαδικτύου σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας είναι συχνά μη επαρκείς, για μία σειρά από λόγους που έχουν αναφερθεί στη σχετική βιβλιογραφία. Η ανεπάρκεια αυτή οφείλεται ενδεχομένως στην έλλειψη θεωρητικά τεκμηριωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τη διδασκαλία και μάθηση της ιδιωτικότητας. Παράλληλα, η δημιουργία παρεμβάσεων για την ενίσχυση της ενημερότητας σε θέματα πληροφοριακής ιδιωτικότητας συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της σχετικής έρευνας, καθώς η προστασία των προσωπικών δεδομένων φαίνεται ότι απασχολεί όλο και περισσότερο τους χρήστες του διαδικτύου. Νέες προσπάθειες συγκεντρώνουν ανακαλυπτικά και διαδραστικά χαρακτηριστικά, ωστόσο δεν υποστηρίζονται επαρκώς από μία σχετική θεωρία μάθησης, που να εξασφαλίζει την αποτελεσματικότητά τους και να συστηματοποιεί το σχεδιασμό τους. Παρόλο που η σύγχρονη έρευνα έχει επισημάνει την ανάγκη να επανεκτιμηθούν οι συμβατικές εκπαιδευτικές στρατηγικές που σχετίζονται με την πληροφοριακή ιδιωτικότητα, η συντριπτική πλειοψηφία των προτεινόμενων προσεγγίσεων εξακολουθεί να στοχεύει στην γενικευμένη ενημερότητα των χρηστών και στην παροχή γενικών (μη στοχευμένων) γνώσεων. Νέες ερευνητικές προσπάθειες αναδεικνύουν την ανάγκη εξειδίκευσης της εκπαιδευτικής στόχευσης προς την καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων που πρέπει να διαθέτουν οι χρήστες προκειμένου να προστατεύσουν την ιδιωτικότητά τους από τους πιθανούς κινδύνους του διαδικτύου. Συνεκτιμώντας τις παραπάνω ανάγκες, οι ερευνητές στρέφουν την προσοχή τους στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, επιζητώντας την εξειδίκευση των μαθησιακών στόχων, με επίκεντρο την αποτελεσματικότερη παροχή κατάλληλων εφοδίων στους χρήστες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας. Απαντώντας στο συγκεκριμένο ερευνητικό και πρακτικό ζήτημα, η παρούσα διατριβή με τίτλο: «Εκπαιδευτικά Δωμάτια Απόδρασης: Μια Εποικοδομητική Εναλλακτική για την Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Πληροφοριακής Ιδιωτικότητας» έχει ως αντικείμενο έρευνας την ανάπτυξη μιας προσέγγισης για την αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση στο πεδίο της πληροφοριακής ιδιωτικότητας. Ο σκοπός της διατριβής είναι να εισηγηθεί μια εναλλακτική εκπαιδευτική μέθοδο για την ανάπτυξη ή/και την ενίσχυση συγκεκριμένων δεξιοτήτων για την προστασία της ιδιωτικότητας, η οποία να αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματική στην επίτευξη μαθησιακών στόχων. Το εισαγωγικό μέρος της διατριβής αναλύει και μελετά διεξοδικά τη διεθνή βιβλιογραφία σχετικά με την ενημερότητα της ιδιωτικότητας, τις δεξιότητες που συσχετίζονται με την προστασία της, καθώς και τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για την επαύξησή τους. Η ανάλυση αυτή επιβεβαιώνει τις διαπιστώσεις των ερευνητών για την ελλιπή αποτελεσματικότητα των τεχνικών επαύξησης της ενημερότητας της ιδιωτικότητας αλλά και της μάθησης για την προστασία της, εν γένει. Παράλληλα, οδηγεί σε συμπεράσματα που αφορούν α) στην ανάγκη εξειδίκευσης των εφοδίων που πρέπει να συγκεντρώνει ο χρήστης διαδικτύου για να προστατεύσει την ιδιωτικότητά του, β) στην έλλειψη ενός θεωρητικού πλαισίου που μπορεί να παράσχει λεπτομερή και σαφή καθοδήγηση για τη δημιουργία αποτελεσματικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για τη μάθηση της ιδιωτικότητας και γ) στην ανάγκη περαιτέρω εννοιολογικής και εμπειρικής διερεύνησης του πεδίου για την εξεύρεση εναλλακτικών προτάσεων. Η παρούσα διατριβή θέτει τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα που συσχετίζονται με τον ανωτέρω στόχο.Για να απαντήσουμε στο πρώτο ερευνητικό ερώτημα «Πώς μπορούμε, βασισμένοι στη θεωρία της εποικοδομητικής μάθησης, να δημιουργήσουμε μία εποικοδομητική διδακτική, η οποία θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες προδιαγραφές σχεδιασμού μια εποικοδομητικής εκπαιδευτικής παρέμβασης για την ιδιωτικότητα;», μελετήσαμε σε βάθος τα αξιώματα και τις αρχές του εποικοδομητισμού και προτείναμε μια εποικοδομητική διδακτική, η οποία απουσιάζει από τη σχετική βιβλιογραφία. Η προτεινόμενη διδακτική βασίζεται σε ένα σύνολο θεωρητικά θεμελιωμένων προδιαγραφών, έτσι ώστε να παρέχει σαφή και αναλυτική καθοδήγηση για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη κάθε είδους εποικοδομητικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Για τον σκοπό αυτό, συνοδεύουμε την προσέγγιση που προτείνουμε με παραδείγματα πρακτικής εφαρμογής για κάθε προδιαγραφή, έτσι ώστε να καταλήξουμε σε μια εποικοδομητική διδακτική για την πληροφοριακή ιδιωτικότητα. Επιπλέον, για να προσδιορίσουμε ακριβέστερα τη μαθησιακή στόχευση, παραθέτουμε ένα ενδεικτικό σενάριο εφαρμογής της εποικοδομητικής διδακτικής, που προορίζεται για τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης που αφορά στις Τεχνολογίες Επαύξησης της Ιδιωτικότητας (PETs). Η αντιμετώπιση του δεύτερου ερευνητικού ερωτήματος «Ποια μορφή θα πρέπει να έχει μια παιγνιώδης εναλλακτική εκπαιδευτική προσέγγιση για την επαύξηση των δεξιοτήτων προστασίας της ιδιωτικότητας, σύμφωνα με την εποικοδομητική διδακτική;» διαμορφώθηκε έπειτα από διεξοδική μελέτη της βιβλιογραφίας σχετικά με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που ενσωματώνουν εποικοδομητικά στοιχεία. Με βασικό κριτήριο τις προδιαγραφές της εποικοδομητικής διδακτικής, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η μάθηση μέσω παιχνιδιών (game-based learning) αποτελεί έναν τομέα των Επιστημών της Αγωγής που προσελκύει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των εποικοδομιστών παιδαγωγών. Από την πληθώρα επιλογών που προσφέρει αυτός ο τομέας, προτείνουμε τα εκπαιδευτικά δωμάτια απόδρασης ως το πλέον κατάλληλο εποικοδομητικό εργαλείο μάθησης, συνδέοντας ευθέως και ρητά τα χαρακτηριστικά τους με τις προδιαγραφές της εποικοδομητικής διδακτικής. Για το τρίτο ερευνητικό ερώτημα «Πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα δωμάτιο απόδρασης σύμφωνα με τις θεωρητικά θεμελιωμένες προδιαγραφές μιας εποικοδομητικής διδακτικής για την πληροφοριακή ιδιωτικότητα;» βασιστήκαμε στις προδιαγραφές της εποικοδομητικής διδακτικής για να σχεδιάσουμε ένα ολοκληρωμένο σενάριο για ένα εκπαιδευτικό δωμάτιο απόδρασης που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ή/και ενίσχυση δεξιοτήτων σχετικών με την πληροφοριακή ιδιωτικότητα. Το σενάριο αυτό αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας για τη δημιουργία και χρήση ενός ψηφιακού δωματίου απόδρασης, εστιάζοντας απόλυτα στη σαφή και άμεση σύνδεση των γρίφων και των δοκιμασιών του παιχνιδιού με το γνωστικό αντικείμενο που διερευνάται. Για να απαντήσουμε στο τέταρτο ερευνητικό ερώτημα «Μπορεί ένα δωμάτιο απόδρασης να εφοδιάσει έναν χρήστη διαδικτύου με συγκεκριμένες δεξιότητες προστασίας της ιδιωτικότητας (ορατές και δυσδιάκριτες);» ακολουθήσαμε μια σύνθετη μεθοδολογική προσέγγιση, με σκοπό να υλοποιήσουμε ένα εκπαιδευτικό δωμάτιο απόδρασης για την μάθηση της πληροφοριακής ιδιωτικότητας και να αξιολογήσουμε πειραματικά την αποτελεσματικότητά του στην ανάπτυξη ή/και ενίσχυση των δεξιοτήτων ιδιωτικότητας. Διενεργήσαμε μια έρευνα μεικτού μοντέλου, στην οποία συμμετείχαν εθελοντικά 81 άτομα, ως παίκτες, σε ένα δισδιάστατο (2D) ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης μυστηρίου για την ιδιωτικότητα. Το σενάριο του παιχνιδιού ήταν αυτό που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της εφαρμογής της Εποικοδομητικής Διδακτικής για την Ιδιωτικότητα. Παράλληλα, δημιουργήσαμε και χρησιμοποιήσαμε ένα κλειστό ερωτηματολόγιο για να μετρήσουμε το επίπεδο των παικτών σε πέντε (5) δεξιότητες ιδιωτικότητας πριν και μετά την συμμετοχή τους στο παιχνίδι, προκειμένου να εντοπίσουμε τυχόν διαφοροποιήσεις και με αυτόν τον τρόπο να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα της μεθόδου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι δεξιότητες ιδιωτικότητας αναπτύχθηκαν ή/και ενισχύθηκαν σημαντικά μετά την μεσολάβηση της εκπαιδευτικής παρέμβασης, ακόμα και σε δεξιότητες που δύσκολα μεταβάλλονται, καθώς αποτελούν εγγενή χαρακτηριστικά της προσωπικότητας κάθε ατόμου. Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής αναπτύσσεται ένα πλήρες εννοιολογικό και μεθοδολογικό πλαίσιο •για την υποστήριξη του σχεδιασμού εποικοδομητικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, συγκεκριμενοποιώντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να συγκεντρώνει μια αποτελεσματική εκπαιδευτική παρέμβαση για τις δεξιότητες της ιδιωτικότητας και •για την επικύρωση της αποτελεσματικότητας μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης που θα έχει υλοποιηθεί βασισμένη στα παραπάνω χαρακτηριστικά. Η έρευνά μας έχει συνεισφορά σε θεωρητικό, μεθοδολογικό και πρακτικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, η συνεισφορά της διατριβής σε θεωρητικό επίπεδο εντοπίζεται στα εξής σημεία: •Διαμόρφωση και εισήγηση μιας εποικοδομητικής διδακτικής θεωρίας, βασισμένης στις αρχές και τα αξιώματα της εποικοδομητικής θεωρίας μάθησης, •Εμπλουτίζεται η υπάρχουσα βιβλιογραφία με ένα νέο θεωρητικό πλαίσιο υποστήριξης της δημιουργίας καινοτόμων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για την ιδιωτικότητα, αλλά και γενικότερα, •Παρέχονται εμπειρικές ενδείξεις ότι οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που στηρίζονται στην προσέγγιση της μάθησης μέσω παιχνιδιών είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές, •Παρέχονται ενδείξεις εμπειρικής έρευνας ότι καλλιεργούνται ή/και επαυξάνονται όχι μόνο δεξιότητες που αφορούν σε γνώσεις και ικανότητες, αλλά και δεξιότητες που αφορούν στον κοινωνικό ρόλο και την προσωπικότητα του ατόμου, •Παρέχονται εμπειρικές ενδείξεις για την ευπλαστότητα των δεξιοτήτων που αφορούν σε γνώσεις και ικανότητες, •Παρέχονται εμπειρικές ενδείξεις ότι είναι δυνατόν να καλλιεργηθούν δεξιότητες, οι οποίες σχετίζονται με την αντίληψη που έχει το άτομο για πιο γενικές έννοιες της ιδιωτικότητας, •Η εποικοδομητική διδακτική για την ιδιωτικότητα αποτελεί εφαλτήριο αξιοποίησης και έρευνας σε άλλους τομείς της πληροφορικής επιστήμης, •Κατά το μέτρο της γνώσης μας, η υλοποίηση και πειραματική εφαρμογή της πρότασής μας αποτελεί το πρώτο ανάλογο εγχείρημα στη σχετική βιβλιογραφία. Η συνεισφορά της διατριβής σε πρακτικό επίπεδο εντοπίζεται στα παρακάτω σημεία: •Οι προδιαγραφές της εποικοδομητικής διδακτικής μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς φορείς, σχεδιαστές προγραμμάτων ενημερότητας της ιδιωτικότητας, εταιρείες λογισμικού πληροφοριακής ασφάλειας, οργανισμούς, εταιρείες και παρόχους εκπαιδευτικού έργου για το σχεδιασμό και τη δημιουργία εποικοδομητικών δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για τη μάθηση της πληροφοριακής ιδιωτικότητας, και όχι μόνο, •Παρέρχονται σημαντικές πληροφορίες στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικών σχετικά με την προστασία της πληροφοριακής ιδιωτικότητας, προκειμένου να εστιάσουν σε αποτελεσματικές μεθόδους ενίσχυσης της μάθησης της ιδιωτικότητας, •Οι πάροχοι εκπαιδευτικού έργου επωφελούνται από τα ευρήματα καθώς παρέχεται υλικό εμπειρικής έρευνας, ως ενδεικτική υλοποίηση, έτσι ώστε προσανατολίσουν την προσοχή τους στην υιοθέτηση νέων και εναλλακτικών προσεγγίσεων για τον ευρύτερο τομέα της πληροφοριακής ιδιωτικότητας και ασφάλειας, •Οι φορείς της τυπικής εκπαίδευσης μπορούν να αξιοποιήσουν την ενδεικτική υλοποίηση που προτείνεται αλλά και τα εμπειρικά αποτελέσματα, προκειμένου να εντάξουν στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών εναλλακτικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που θα ενισχύουν το χρήστη διαδικτύου με τα κατάλληλα εφόδια για να προστατεύσει την ιδιωτικότητά του. Σε μεθοδολογικό επίπεδο, η συνεισφορά της διατριβής εντοπίζεται στα εξής σημεία: •Παρέχεται ένα πλήρως δομημένο και θεωρητικά θεμελιωμένο πλαίσιο, που ακολουθεί μια γραμμική πορεία βημάτων για τη δημιουργία εποικοδομητικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για την ιδιωτικότητα, •Παρέχονται μεθοδολογικές προσεγγίσεις πρακτικής υλοποίησης καινοτόμων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για την ιδιωτικότητα, •Τέλος, παρέχεται ένα ερωτηματολόγιο μέτρησης συγκεκριμένων δεξιοτήτων πληροφοριακής ιδιωτικότητας, σχεδιασμένο βάσει προϋπαρχουσών εννοιολογικών κατασκευών για την ιδιωτικότητα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The protection of information privacy is a salient and enduring concern, as the pervasiveness of the Internet has become integral to nearly every aspect of contemporary life. It is frequently observed that internet users lack an adequate understanding of privacy, a phenomenon that has been documented in relevant literature. This inadequacy may be attributed to the absence of theoretically grounded pedagogical approaches, that can support the teaching and learning of information privacy. Concurrently, the development of educational interventions to enhance privacy awareness persists as a focal point of pertinent research, as privacy appears to be a growing concern among internet users. The incorporation of reflective and interactive elements represents a promising approach, yet the lack of a robust learning theory to ground these elements and ensure their effectiveness and systematic design remains a challenge. Despite the recent emphasis in research on the necessity of reassessing trad ...
The protection of information privacy is a salient and enduring concern, as the pervasiveness of the Internet has become integral to nearly every aspect of contemporary life. It is frequently observed that internet users lack an adequate understanding of privacy, a phenomenon that has been documented in relevant literature. This inadequacy may be attributed to the absence of theoretically grounded pedagogical approaches, that can support the teaching and learning of information privacy. Concurrently, the development of educational interventions to enhance privacy awareness persists as a focal point of pertinent research, as privacy appears to be a growing concern among internet users. The incorporation of reflective and interactive elements represents a promising approach, yet the lack of a robust learning theory to ground these elements and ensure their effectiveness and systematic design remains a challenge. Despite the recent emphasis in research on the necessity of reassessing traditional educational approaches to information privacy, the majority of proposed strategies continue to prioritize the dissemination of information and the acquisition of general knowledge. New research efforts underscore the necessity for targeted educational initiatives that equip users with the requisite skills to safeguard their privacy from the potential risks associated with the Internet. In response to these needs, researchers are focusing their attention on the design and development of innovative educational interventions, with the aim of refining the learning objectives and more effectively equipping users to protect their personal data and privacy. In response to this research gap this dissertation entitled "Educational Escape Rooms: A Constructive Alternative for Developing Information Privacy Competencies," aims to present an inclusive approach to effective teaching and learning in the field of information privacy. The scope of this dissertation is to propose an alternative educational method for developing and enhancing specific privacy competencies, that has been demonstrated to be highly effective in achieving learning objectives, in comparison to existing methods. The introductory part of the dissertation analyses and thoroughly studies the literature on privacy awareness, privacy competencies and existing educational approaches to enhance them. This analysis confirms the researchers' findings on the lack of effectiveness of privacy awareness techniques and privacy learning in general. At the same time, it leads to conclusions concerning a) the need to specify the competencies that internet users need to acquire in order to protect their privacy, b) the lack of a theoretical framework that can provide detailed and clear guidance for the creation of effective educational interventions for privacy learning, and c) the need for further conceptual and empirical exploration of the field in order to find alternative proposals. The introductory section of the dissertation presents a comprehensive analysis and detailed study of the existing literature on privacy awareness, privacy competencies, and the educational approaches that have been developed to enhance them. This analysis confirms the researchers' findings regarding the ineffectiveness of privacy awareness techniques and privacy learning in general. Consequently, the study yields conclusions regarding the necessity to: (a) delineate the competencies that internet users must attain to safeguard their privacy; (b) develop a theoretical framework that can offer comprehensive and lucid guidance for the design of efficacious educational interventions for privacy learning; and (c) undertake further conceptual and empirical investigation of the field to identify alternative proposals. In order to explore the research problem, we have established four research questions that are addressed in this dissertation. In order to respond to the first research question, "How might we, in accordance with the constructivist learning theory, develop a constructivist teaching practice that incorporates specific guidelines for the design of a constructivist educational intervention regarding privacy?" we conducted a comprehensive examination of the principles of constructivism and proposed a constructivist pedagogy that is notably absent from the existing literature on the field. The proposed pedagogy is based on a set of theoretically grounded requirements, which provide clear and detailed guidance for the design and development of any constructivist educational activity. In order to achieve this objective, we provide illustrative examples of practical applications for each requirement, thus developing a constructive pedagogy for information privacy. Furthermore, in order to more accurately delineate the learning objective, we present an illustrative scenario for the use of the constructivist pedagogy, intended for the development of an educational intervention pertaining to Privacy Enhancing Technologies (PETs).Addressing the second research question "What form should a playful alternative educational approach for increasing privacy competencies, according to constructivist teaching practices, take?" was formulated following a comprehensive examination of the literature on contemporary educational approaches that incorporate constructivist elements. In light of the requirements of constructivist pedagogy, it can be posited that game-based learning represents a particularly salient area of interest for constructivist educators. From the multitude of possibilities within this field, we propose escape rooms as the most appropriate constructivist learning tool, as they align directly and explicitly with the requirements of constructivist pedagogy. The third research question "How can we design an escape room according to the theoretically grounded specifications of a constructivist didactics for information privacy?" was approached as a natural continuation of the previous one, as we drew on the requirements of the constructivist pedagogy to design a comprehensive scenario for an educational escape room focused on developing and/or enhancing competencies related to information privacy. This scenario fully exploits the potential of technology to create and utilise a digital escape room, with a clear and direct correlation between the game's puzzles and challenges and the subject matter being explored. To answer the fourth research question "Can an escape room equip an internet user with specific privacy skills (visible and indiscernible)?" we followed a complex methodological approach, in order to implement an educational escape room for information privacy learning and to experimentally evaluate its effectiveness in developing and/or enhancing privacy competencies. We conducted a mixed-model study in which 81 people volunteered to participate as players in a two-dimensional (2D) digital privacy mystery escape room. The game scenario was the one developed as part of the implementation of Constructivist Pedagogy for Information Privacy. In addition, we created and used a closed-ended questionnaire to measure the players' level of five (5) privacy competencies before and after their participation in the game in order to identify any differences and thereby evaluate the effectiveness of the method. The results of the study showed that privacy competences were significantly enhanced after the mediation of the educational intervention, even in competencies that are difficult to change, as they are inherent personality traits of each individual. A complete conceptual and methodological framework is developed in the context of this dissertation: •to support the design of constructive educational activities, concretising all those characteristics that an effective educational intervention for privacy skills should bring together; and •to validate the effectiveness of an educational intervention implemented on the basis of these characteristics. Our research makes contributions at the theoretical, methodological and practical levels. Specifically, the contribution of the dissertation at the theoretical level can be identified in the following points: •Formulating and introducing a constructivist teaching theory based on the principles and axioms of constructivist learning theory, •Enriching the existing literature with a new theoretical framework to support the creation of innovative educational interventions for privacy and more generally, •To provide empirical evidence that educational interventions based on a game-based approach to learning are more effective than traditional privacy-enhancing methods, •There is empirical evidence that not only skills related to knowledge and competences are cultivated and/or enhanced, but also skills related to the social role and personality of the individual, •There is empirical evidence of the malleability of skills related to knowledge and competencies, •There is empirical evidence that it is possible to cultivate skills related to more general notions of privacy, •Constructive pedagogy for privacy provides a springboard for use and research in other areas of computing, •To the best of our knowledge, the implementation and experimental application of our proposal is the first such project in the relevant literature. The contribution of the dissertation on a practical level can be identified in the following points: •The requirements of constructivist pedagogy can be used by educational institutions, privacy awareness program designers, information security software companies, organizations, companies and educational material providers to design and create constructive activities and educational interventions for learning about information privacy, and beyond, •Important information is provided to policy makers on information privacy to focus on effective methods to enhance privacy learning, •Educational project providers benefit from the findings as empirical research material is provided as an illustrative implementation to orient their attention to adopting new and alternative approaches to the broader field of information privacy and security, •Formal education institutions can make use of the proposed indicative implementation and the empirical results in order to integrate into their curricula alternative educational interventions that will empower internet users with the appropriate competencies to protect their privacy. At the methodological level, the contribution of the dissertation can be identified in the following points:•A fully structured and theoretically grounded framework is provided, which follows a linear step-by-step process for creating constructive educational privacy interventions, •Methodological approaches to the practical implementation of innovative educational privacy interventions are provided, •Finally, a questionnaire is provided to measure specific privacy competencies, designed on the basis of pre-existing privacy conceptual constructs.
περισσότερα