Διαισθητικές αντιλήψεις μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του απείρου

Περίληψη

Η έννοια του άπειρου υπεισέρχεται σε πολλές επιστήμες όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Φιλοσοφία κ.ά. και αποτελεί αντικείμενο συστηματικής μελέτης μέσα στους χρόνους. Ο πραγματικός κόσμος, είναι πεπερασμένος, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αφορμές για συζητήσεις σχετικά με το άπειρο. Μάλιστα, πολλές φορές δημιουργούνται αντιφάσεις από τη σύγκρουση μεταξύ της έννοιας του απείρου και των νοητικών σχημάτων που έχουν διαμορφωθεί στη σκέψη μας μέσω της εμπειρίας μας σε έναν πεπερασμένο κόσμο.Παρά τη συχνή αναφορά στα σχολικά βιβλία, σπανίως μελετάται εκτενώς καθώς συχνά αποφεύγεται κατά τη διδασκαλία. Ως εκ τούτου, η σωστή διαισθητική προσέγγιση της έννοιας, θα μπορούσε να βοηθήσει όχι μόνο στην καλύτερη κατανόησή της, αλλά και στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων που έχουν τεθεί στη διδασκαλία των μαθηματικών στα σχολεία. Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής, εξετάζονται οι διαισθητικές αντιλήψεις των μαθητών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σχετικά με την έννοια του απείρου. Συγκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The concept of infinity permeates various scientific fields, including Mathematics, Physics, and Philosophy, and has been a subject of systematic study for centuries. The real world as we know it is finite and therefore there is no reason to discuss the infinity. The concept of infinity is contradictory, as it confronts our cognitive schemas that have been adapted to a finite world.Despite the frequent reference of the concept of infinity in the mathematical textbooks, it is rarely studied extensively as it is often avoided or obscured while teaching. As a result, a right intuitive approach to the concept could help not only in a better understanding but also in achieving the learning objectives set for the teaching of mathematics at school.This thesis examines the intuitive perceptions of elementary and secondary school students regarding the concept of infinity. Specifically, it attempts to identify the prevailing perceptions that students form about the concept of infinity, to expl ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58034
ND
58034
Εναλλακτικός τίτλος
Intuitive perceptions of the infinite in primary and secondary education students
Συγγραφέας
Αντωνόπουλος, Ματθαίος (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών. Τομέας Διδακτικής των Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Πόταρη Δέσποινα
Ψυχάρης Γεώργιος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Τριανταφύλλου Χρυσαυγή
Μάλη Αγγελική
Κυριακίδης Λεωνίδας
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Μαθηματικά, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική απειροστικού λογισμού; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Άπειρο; Διαισθητική αντίληψη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.