Χρηματοοικονομική εκπαίδευση και χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από παγκόσμια υπερχρέωση, πολυπλοκότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος, διαρκείς κρίσεις, και έντονη οικονομική μεταβλητότητα, η ανάγκη ανάπτυξης των χρηματοοικονομικών δεξιοτήτων της νέας γενιάς είναι τουλάχιστον επιτακτική. Η παρούσα διδακτορική διατριβή αναδύθηκε από τη βαθιά ριζωμένη πεποίθησή μου στη σημασία της ενστάλαξης των βασικών αρχών του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού στους/στις μαθητές/τριες από την παιδική ηλικία, κατά την οποία διαμορφώνεται σε καθοριστικό βαθμό ο χαρακτήρας και η αντίληψη των ατόμων. Η δικαιολόγηση του θέματος έρχεται να υποστηριχθεί όχι μόνο από τη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα, αλλά και από μια σειρά αποφάσεων και δράσεων που έχουν αναλάβει διεθνείς θεσμικοί φορείς, και, πολύ πρόσφατα, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας στη χώρα μας. Η παρούσα διατριβή ξεκίνησε με σκοπό την εξέταση των υφιστάμενων κενών στην χρηματοοικονομική εκπαίδευση, και ειδικότερα, στο πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού. Μέσω της ενδελεχούς ανάλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In an era characterized by global over-indebtedness, the complexity of the financial system, ongoing crises, and significant economic volatility, the need to develop the financial skills of the younger generation is at least imperative. This doctoral dissertation emerged from my deeply rooted belief in the importance of instilling the fundamental principles of financial literacy in students from early childhood, a period during which character and perception are decisively shaped. The justification for this topic is supported not only by the challenging economic reality but also by a series of decisions and actions undertaken by international institutional bodies and, more recently, by the Ministry of National Economy in our country. This dissertation began with the aim of examining existing gaps in financial education, particularly within the primary school curriculum. Through a thorough analysis of existing international literature, empirical studies, and educational policies, this d ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In un'epoca caratterizzata da un eccessivo indebitamento globale, dalla complessità del sistema finanziario, da crisi ricorrenti e da una forte volatilità economica, la necessità di sviluppare le competenze finanziarie delle nuove generazioni è quantomeno imperativa. Questa tesi di dottorato è nata dalla mia profonda convinzione dell'importanza di instillare i principi fondamentali dell'alfabetizzazione finanziaria negli studenti fin dall'infanzia, un periodo durante il quale si forma in modo decisivo il carattere e la percezione degli individui. La giustificazione di questo tema è supportata non solo dalla difficile realtà economica, ma anche da una serie di decisioni e azioni intraprese da enti istituzionali internazionali e, più recentemente, dal Ministero dell'Economia Nazionale nel nostro paese. Questa tesi è iniziata con l'obiettivo di esaminare le lacune esistenti nell'educazione finanziaria, in particolare nel curriculum scolastico della scuola primaria. Attraverso un'anal ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57972
ND
57972
Εναλλακτικός τίτλος
Financial education and financial literacy in primary education
Συγγραφέας
Κατωπόδη, Αργυρή (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Φίλιππας Νικόλαος
Αρτίκης Παναγιώτης
Τσαγκαράκης Νικόλαος
Γεωργακέλλος Δημήτριος
Γεωργόπουλος Νικόλαος
Πάνος Γεώργιος
Σφακιανάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Χρηματοοικονομικά
Λέξεις-κλειδιά
Χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)