Η αυτό-αξιολόγηση μαθητών δημοτικού κατά την διαδικασία εκμάθησης προγραμματιστικών εννοιών με χρήση ειδικά σχεδιασμένων σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων μάθησης

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην αυτό-αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διαδικασία εκμάθησης προγραμματιστικών εννοιών, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τις προκλήσεις της, με στόχο να συμβάλλει στην ανάπτυξη κατευθυντήριων αρχών και πρακτικών για τη βελτίωση της διδασκαλίας του προγραμματισμού στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για μια θεματική περιοχή που δεν έχει διερευνηθεί στον Ελλαδικό χώρο και η πρωτοτυπία της έρευνας έγκειται στην εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης που συνδυάζει την ανάλυση, συσχέτιση και διασταύρωση στοιχείων από δύο πηγές, τη βιβλιογραφική ανασκόπηση και τις πιλοτικές εφαρμογές. Η βιβλιογραφική επισκόπηση ανέδειξε ότι υπάρχουν ελάχιστα περιβάλλοντα μάθησης, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών, για τη διδασκαλία του προγραμματισμού στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, προκύπτει ότι δεν υπάρχουν εργαλεία τα οποία ενσωματώνουν κριτήρια για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, παρέχοντας άμεση ανατροφοδότηση, η οποία συμβάλει στην ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study focuses on students' self-assessment during their learning process related to programming concepts, taking into account both its advantages and challenges, with the aim to contribute to the development of guiding principles and practices and enhance the teaching process of computer programming in primary education. This is a research area that, to the best of our knowledge, has not fully investigated, especially in Greek schools, and its originality lies in the application of an integrated approach, which combines the analysis, correlation and triangulation of data from both bibliographic and pilot studies sources. The literature review revealed that there are few learning environments, adapted to students’ needs, for teaching programming in primary education. Also, it appears that there are no tools that incorporate criteria for evaluating student performance, offering immediate feedback that contributes to acknowledging their skills, abilities and values. Moreover, the int ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2026)
DOI
10.12681/eadd/57961
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57961
ND
57961
Εναλλακτικός τίτλος
The self- assessment of primary school students during the process of learning programming concepts using specially designed modern educational learning tools
Συγγραφέας
Φλώρου, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Εξεταστική επιτροπή
Σταμούλης Γεώργιος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Ρουσάκης Ιωάννης
Βαβουγυιός Διονύσιος
Δασκαλοπούλου Ασπασία
Τσομπανοπούλου Παναγιώτα
Ραφαηλίδης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Τεχνολογία μέσων
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία μάθησης; Πρόγραμμα σπουδών; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Προγραμματιστικές έννοιες; Αυτό-αξιολόγηση; Ανατροφοδότηση; Πιλοτικές εφαρμογές; Δεξιότητες; Αξίες; Προκλήσεις; Εμπόδια; Αντίσταση εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.