Ένα μοντέλο σχεδιασμού μαθησιακής εμπειρίας για ολόπλευρη ανάπτυξη παιδιών στο νηπιαγωγείο βασισμένο στις τροχιές μάθησης και στις αρχές του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση σε τεχνολογικά εμπλουτισμένα περιβάλλοντα

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται ένα νέο Μοντέλο Σχεδιασμού Μαθησιακής Εμπειρίας (Learning Experience Design-LX Design) για την υποστήριξη της ολόπλευρης ανάπτυξης στο Νηπιαγωγείο, η οποία αφορά στην καλλιέργεια των γνωστικών, κινητικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού. Ενώ οι συγκεκριμένες δεξιότητες συχνά μελετώνται ξεχωριστά, στην πραγματικότητα είναι αλληλένδετες. Σύμφωνα με έρευνες, μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση θα πρέπει να προάγει την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού, κι έχει ιδιαίτερη σημασία στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς σ’ αυτό το στάδιο τίθενται τα θεμέλια για τη μελλοντική ανάπτυξη και πρόοδο του παιδιού. Το προτεινόμενο Μοντέλο Σχεδιασμού Μαθησιακής Εμπειρίας βασίζεται στις τροχιές μάθησης (learning trajectories), οι οποίες οργανώνουν τους διδακτικούς στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών σύμφωνα με τα αναπτυξιακά στάδια. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην ενσωμάτωση δραστηριοτήτων ενσώματης (movement-based) αλληλεπίδρασης. Παράλληλα, ακολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation explores the integration of a new Learning Experience (LX) design model aimed at supporting holistic development in early childhood education, particularly in Kindergarten, drawing on the principles of Universal Design for Learning (UDL) and learning trajectories. While academic achievement is traditionally viewed through a cognitive lens, there is increasing recognition that social, emotional, and physical development are equally critical. The concept of whole child development is fundamental to creating inclusive and equitable education systems. The LX design proposed in this study responds to the growing need for multimodal teaching and learning approaches that cater to the whole child. It integrates technology in a way that is both purposeful and pedagogically sound, emphasizing that effective technology use in education depends on the tools, the learning context, and the educator's strategies. The dissertation highlights the importance of teacher guidance and ins ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57902
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57902
ND
57902
Εναλλακτικός τίτλος
A learning experience design model for whole-child development in kindergarten: based on learning trajectories and universal design for learning principles in technology-enhanced environments
Συγγραφέας
Αλοΐζου, Βαλέρια (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Ρετάλης Συμεών
Παρασκευά Φωτεινή
Σάμψων Δημήτριος
Λαμπρινουδάκης Κωνσταντίνος
Μουρλάς Κωνσταντίνος
Ψαρομήλιγκος Ιωάννης
Παπασαλούρος Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού; Σχεδιασμός μαθησιακής εμπειρίας; Καθολική σχεδίαση για μάθηση; Τροχιές μάθησης; Πολυτροπικοί σταθμοί μάθησης; Ενσώματη μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)