Θεσμική διαμόρφωση της λειτουργίας των ΑΕΙ υπό το πρίσμα της νομολογίας του Συμβουλίου Επικρατείας
Περίληψη
Δύο βασικοί πυλώνες εντάσσονται στη δομική ανάλυση της συγκεκριμένης εργασίας, το Συμβούλιο της Επικρατείας και τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ο ένας συντελεί στην ορθή διοικητική και δικαιική λειτουργία και ο άλλος στην εκπαιδευτική, πολιτιστική και αναπτυξιακή συνέχεια του κράτους. Το Συμβούλιο της Επικρατείας από τη στιγμή της λειτουργίας του ως ανώτατο διοικητικό δικαστήριο ασκεί έναν εξέχοντα ρόλο μεταξύ άλλων και στη διαχείριση της διοικητικής δικαιοδοσίας και στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πέραν του ελέγχου συνταγματικότητας των νόμων, η νομολογία του έχει οδηγήσει στη διευκρίνιση νομικών ζητημάτων, στην επίλυση προβλημάτων ερμηνείας των νομοθετικών διατάξεων, στην κάλυψη νομοθετικών κενών. Καίρια ζητήματα που αφορούν τα ΑΕΙ έχουν αποτελέσει αντικείμενο της νομολογίας του ΣτΕ, όπως η αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, η ακαδημαϊκή ελευθερία, η συγκρότηση των εκλεκτορικών σωμάτων για την εκλογή και εξέλιξη των μελών ΔΕΠ, η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η καταβολή τελών φ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Two main pillars are included in the structural analysis of this thesis, the Council of State, and the higher education institutions. The first contributes to the proper administrative and legal function and the second to the educational, cultural, and developmental continuity of the state. The Council of State, since its start operation as a Supreme Administrative Court of Greece, plays a prominent role, among others, in the management of administrative jurisdiction and in the field of higher education. The control of the constitutionality of laws is part of its competence and its case law leads to the clarification of legal issues, the solution of problems of interpretation of the legislative provisions and filling of legislative gaps. The Council of State, among other issues, has the competence to decide key cases concerning the Universities, such as the self-government of the Universities, the academic freedom, the formation of electoral bodies of academic members, the access to hi ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 11/2026)
|
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.