Εστιάζοντας σε παραμέτρους επαγγελματικής ανάπτυξης μέσα από τη συμμετοχή εκπαιδευτικών σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας: η φωνή των εκπαιδευτικών

Περίληψη

Οι διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού μπορούν να συμβάλουν τόσο στη λήψη διοικητικών αποφάσεων όσο και στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Η συζήτηση για τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες αυτών των μηχανισμών παραμένει ενεργή, τόσο στην ερευνητική κοινότητα όσο και μεταξύ των υπευθύνων εκπαιδευτικής πολιτικής. Η συνεχής ανταλλαγή απόψεων έχει οδηγήσει στη διατύπωση προτάσεων, στην εφαρμογή αξιολογικών συστημάτων και στην αναθεώρηση υφιστάμενων πρακτικών σε ποικίλα εκπαιδευτικά πλαίσια. Η μακροχρόνια απουσία συστηματικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε συνδυασμό με τις επανειλημμένες και ανεπιτυχείς προσπάθειες εισαγωγής και ολοκλήρωσης ενός θεσμικού πλαισίου αξιολόγησης, αποτέλεσαν παράγοντες αδράνειας. Η κατάσταση αυτή διαμόρφωσε ένα περιβάλλον αντιπαράθεσης, σκεπτικισμού και, σε πολλές περιπτώσεις, άρνησης αποδοχής οποιασδήποτε θεσμικής διαδικασίας αξιολόγησης από την εκπαιδευτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The processes of evaluating educational work and teachers can contribute both to administrative decision-making and to the improvement of educational quality. The debate over the advantages and weaknesses of these mechanisms remains active, both within the research community and among educational policy makers. This continuous exchange of ideas has led to the formulation of proposals, the implementation of evaluation systems, and the revision of existing practices across various educational contexts. The long-term absence of systematic evaluation of teachers and educational work in the Greek educational system, combined with repeated and unsuccessful attempts to introduce and complete a regulatory framework for evaluation, have been factors contributing to inertia. This situation has shaped an environment of confrontation, skepticism, and, in many cases, refusal to accept any formal evaluation processes by the educational community. The recent implementation of the regulatory framework ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/57891
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57891
ND
57891
Εναλλακτικός τίτλος
Focusing on parameters of professional development through teachers' participation in school self-evaluation processes: the teachers' voice
Συγγραφέας
Βούρβουλη, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Τσάφος Βασίλειος
Χαραλάμπους Χαράλαμπος
Σαρακινιώτη Αντιγόνη
Κασιμάτη Αικατερίνη
Σφυρόερα Μαρία
Ρουσσάκης Ιωάννης
Λαζαράκου Ελισάβετ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας; Σχολική μονάδα; Εκπαιδευτική αλλαγή; Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών; Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου; Αξιολόγηση σχολικών μονάδων; Διαχείριση εκπαιδευτικής αλλαγής; Μαθησιακή διαδικασία; Συνεργασία εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.