Η θρησκευτική ετερότητα στη σχολική ιστορία: συγκριτική μελέτη των εγχειριδίων μεσαιωνικής ιστορίας της Ελλάδας, της Γαλλίας και της Τουρκίας
Περίληψη
Η διατριβή εξερευνά τον τρόπο, με τον οποίο τα σχολικά εγχειρίδια μεσαιωνικής ιστορίας προσεγγίζουν την έννοια της θρησκευτικής ετερότητας, έχοντας πάντα κατά νου τη βαθιά ριζωμένη αντίληψη του Άλλου ως μιας εν δυνάμει απειλής. Το ερευνητικό υλικό αποτελούν τα αφηγηματικά μέρη, οι γραπτές πηγές και το εικονιστικό υλικό των εγχειριδίων μεσαιωνικής ιστορίας που διδάχθηκαν σε συγκεκριμένη περίοδο στην Ελλάδα, τη Γαλλία και την Τουρκία. Μέσα από τη μελέτη των τριών εθνικών παραδειγμάτων, αναζητούνται οι συγκλίσεις, οι αποκλίσεις και οι σιωπές, μέσα από τις οποίες διαμορφώνονται τα εθνικά αφηγήματα στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The dissertation explores how medieval history school textbooks approach the concept of religious otherness, always considering the deeply rooted perception of the Other as a potential threat. The research material includes the narrative sections, written sources, and visual content of medieval history textbooks taught during a specific period in Greece, France, and Turkey. Through the study of these three national examples, the research seeks to identify the convergences, divergences, and silences that shape national narratives in contemporary multicultural society.
![]() | Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 7/2026)
|
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.