Η ανάπτυξη της κινητικής δημιουργικότητας και της δημιουργικής σκέψης παιδιών προσχολικής ηλικίας μέσα από το θεατρικό παιχνίδι

Περίληψη

Το θεατρικό παιχνίδι καλλιεργεί τη συναισθηματική ευεξία του σώματος και, με την επιλογή της κατάλληλης μουσικής, ενθαρρύνει την κίνηση και βοηθά τους μαθητές να ανακαλύψουν τη φυσική τους κατάσταση, να αποκτήσουν τον έλεγχο του σώματός τους, την αίσθηση του αυτοσχέδιου χορού, καθώς και να εμπλακούν μέσω ενός χαρακτήρα στην ιστορία. Σε μια τέτοια διαδικασία που διεγείρει τη φαντασία και την κίνηση του παιδιού, αναμένεται να αναπτυχθεί και να καλλιεργηθεί τόσο η κινητική του δημιουργικότητα όσο και η δημιουργική του σκέψη. Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε, εφαρμόστηκε και αξιολογήθηκε ένα πειραματικό πρόγραμμα παρέμβασης βασισμένο στο θεατρικό παιχνίδι με στόχο την ανάπτυξη της κινητικής δημιουργικότητας και της δημιουργικής σκέψης παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ειδικότερα, σχεδιάστηκε πειραματική έρευνα μεικτής μεθοδολογίας (ποσοτική και ποιοτική) με την τεχνική της ενσωμάτωσης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 16 φυσικές τάξεις δημόσιων νηπιαγωγείων (8 τάξεις πειραματικές και 8 ελέγχου). ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Dramatic play cultivates the emotional well-being of the body and, with the choice of appropriate music, encourages movement and helps students discover their physical fitness, gain control of their body, the sensation of improvisational dance, and get involved in the story through a character. In such a process that stimulates the child's imagination and movement, it is expected to develop and cultivate both his/her motor creativity and creative thinking. For this purpose, an experimental intervention program based on dramatic play was designed, implemented, and evaluated, aiming to develop motor creativity and creative thinking in preschool children. In particular, a mixed-methods (quantitative and qualitative) experimental study was designed using the embedding technique. The research sample consisted of 16 physical classes of public kindergartens (8 experimental and 8 control classes). The children's motor creativity was assessed using the Thinking Creatively in Action & Movement t ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57821
ND
57821
Εναλλακτικός τίτλος
The development of motor creativity and creative thinking in preschool children through dramatic play
Συγγραφέας
Παναγιωτάκη, Ασπασία (Πατρώνυμο: Ευστράτιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τρούλη Καλλιόπη
Σωτηροπούλου Μαρίνα
Γραμματικόπουλος Βασίλειος
Φουντουλάκης Ανδρέας
Λιναρδάκης Μιχαήλ
Παυλίδου Εύα
Λενακάκης Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Θεατρικό παιχνίδι; Δημιουργική κίνηση; Δημιουργική σκέψη; Προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.