Μελέτη της απόκτησης λεξιλογίου στην πρώτη και δεύτερη γλώσσα στα ελληνικά δημοτικά σχολεία

Περίληψη

Αυτή η μελέτη διερευνά την ανάπτυξη του λεξιλογίου σε Έλληνες μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εστιάζοντας τόσο στα ελληνικά ως πρώτη γλώσσα (L1) όσο και στα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα (L2), για να αξιολογήσει τα μοτίβα ανάπτυξης του λεξιλογίου και να καθορίσει εάν υπάρχει «κενό λέξεων» (Word Gap) (Hart and Risley, 1995) - μια έννοια που υποδηλώνει λεξιλογικές ανισότητες που επηρεάζουν το μορφωτικό επίπεδο - υπάρχει στην Ελλάδα. Η έρευνα, που διεξήχθη σε διάστημα δύο ετών με μαθητές από τρία δημόσια σχολεία, χρησιμοποίησε τόσο εργαλεία μέτρησης δεκτικού λεξιλογίου (X-Lex, Meara & Milton, 2003; Pic-Lex, Αλεξίου, 2020) όσο και παραγωγικού λεξιλογίου (χρησιμοποιήθηκε μία προσαρμοσμένη έκδοση του εργαλείου: Category Generation Task, Roghani, 2017) στα ελληνικά και στα αγγλικά. Η συλλογή δεδομένων διεξήχθη στην αρχή και στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού έτους και εφαρμόστηκε στατιστική ανάλυση για να αξιολογηθεί η ανάπτυξη του λεξιλογίου και οι συσχετίσεις μεταξύ των γνώσεων της πρώτης και δεύτερη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study investigates vocabulary development in Greek primary school students, focusing on both Greek as a first language (L1) and English as a second language (L2), to assess vocabulary growth patterns and determine if a "Word Gap" (Hart and Risley, 1995) - a concept suggesting vocabulary disparities that impact educational attainment - exists in Greece. Conducted over two years with students from three public schools, the research used both receptive (X-Lex, Meara and Milton 2003; Pic-Lex, Alexiou, 2020) and productive (Category Generation Task, Roghani, 2017) vocabulary tests in Greek and English. Data collection occurred at the start and end of each academic year, and statistical analysis was applied to evaluate vocabulary growth and correlations between L1 and L2 knowledge. Findings indicate that Greek primary students acquire two to three new Greek words daily, achieving an average vocabulary size of 8,000–9,000 Greek words by age twelve. This rate of vocabulary acquisition com ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57814
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57814
ND
57814
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating L1 and L2 vocabulary acquisition in Greek primary schools
Συγγραφέας
Βαγενάς, Αλέξανδρος (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αλεξίου Θωμαή
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Milton James
Σουγάρη Αρετή-Μαρία
Τζακώστα Μαρίνα
Καρασίμος Αθανάσιος
Καρράς Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Λεξιλόγιο σχετικό με είδος λόγου; Απόκτηση γνώσης; Μικροί μαθητές; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)