Έλληνες μουσικοί «ανάμεσα»:: παλαιά μουσική και τροπικές παραδόσεις της Μεσογείου: μια εθνογραφική μελέτη

Περίληψη

Το θέμα της διατριβής κινείται στον χώρο της εθνομουσικολογίας και εστιάζει στις σύγχρονες διαστάσεις μουσικών και πολιτισμικών συσχετισμών στην Μεσόγειο, έτσι όπως αυτοί εκφράστηκαν μέσα από την καλλιτεχνική δράση τεσσάρων σχημάτων παλαιάς μουσικής, δυο ελληνικών και δυο ευρωπαϊκών. Τα σχήματα αυτά ήταν ειδικευμένα στο φάσμα της παλαιάς μουσικής και της λεγόμενης «ιστορικής ερμηνείας» και εξερευνούσαν νέες μουσικές κατευθύνσεις προς τις τροπικές παραδόσεις της Μεσογείου, μέσα από συναυλίες που συχνά αποκαλούσαν «μουσικές συναντήσεις». Στις συναυλίες πρωταγωνιστούσαν μουσικοί από πολλές τροπικές παραδόσεις της Μεσογείου. Οι μουσικοί της ευρωπαϊκής παλαιάς μουσικής, Έλληνες ή μη, κοιτούσαν προς την ανατολή και οι μουσικοί των τροπικών παραδόσεων της Μεσογείου αντίστροφα, κοιτούσαν προς τη «δύση», μουσικά, επιτελεστικά και αισθητικά. Τα ερευνητικά ερωτήματα είναι: Γιατί η παλαιά μουσική ακούγεται «νέα»; Πώς κάνουν οι μουσικοί τις «μουσικές συναντήσεις» και πώς μιλούν για αυτό που κάνουν; ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this dissertation, coming from the field of ethnomusicology, focuses on the contemporary dimensions of musical and cultural correlations in the Mediterranean, as they were expressed through the artistic action of four ensembles of early music, two Greek and two European. These ensembles were specialized in the spectrum of early European music and the so-called "historical interpretation" and explored new musical directions towards the modal traditions of the Mediterranean, through concerts they often referred to as "musical encounters". The concerts featured musicians from various modal traditions of the Mediterranean. The musicians of early European music looked to the east and the musicians of the modal traditions of the Mediterranean, in reverse, looked to the west, in terms of music, performance and aesthetics. The research questions are: Why does early music sound "new"? How do musicians actualize "musical encounters" and how do they discuss about what they do? How ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57811
ND
57811
Εναλλακτικός τίτλος
Greek musicians “in between”: early music and modal musics of the Mediterranean: an ethnographic study
Συγγραφέας
Σβάρνα, Σοφία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Τομέας Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαπαύλου Μαρία
Χαψούλας Αναστάσιος
Πούλος Παναγιώτης
Κάβουρας Παύλος
Λιάβας Λάμπρος
Λαλιώτη Βασιλική
Καλλιμοπούλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Παλαιά μουσική; Εθνομουσικολογία; Τροπικές μουσικές; Μουσικές συναντήσεις; Έλληνες μουσικοί; Εθνογραφία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.