Η ηθική της διατροφής στις ιδέες μαθητών/-τριών δημοτικού: διδασκαλία για ηθική ανάπτυξη και καλλιέργεια βιώσιμων προτύπων κατανάλωσης

Περίληψη

Τα ηθικά ζητήματα και τα συνεπακόλουθα ηθικά διλήμματα που αναδεικνύονται σε όλα τα στάδια της σύγχρονης διατροφικής αλυσίδας, από την παραγωγή έως και την κατανάλωση των τροφίμων, χρήζουν επιτακτικά αξιολόγησης, ιδίως κάτω από το πρίσμα της ανάγκης μετάβασης προς αειφόρα διατροφικά συστήματα, ώστε να καταστεί εφικτή η επίλυση των σύνθετων περιβαλλοντικών και κοινωνικο-οικονομικών ζητημάτων που σχετίζονται με την ανθρώπινη διατροφή. Αποφασιστικής σημασίας για την επιτυχή αντιμετώπιση των ηθικών αυτών ζητημάτων αποτελεί η κατάλληλη προετοιμασία των καταναλωτών/-τριών, ώστε να είναι σε θέση αφενός να αναγνωρίζουν και να κατανοούν σε βάθος τις ηθικές διαστάσεις που ενυπάρχουν στις διαδικασίες και τις δραστηριότητες που κρύβονται πίσω από τα τρόφιμα που καταναλώνουν και αφετέρου να τις αξιολογούν υπό το πρίσμα των διαφορετικών αξιών που ενστερνίζεται το σύνολο των εμπλεκόμενων μερών. Η έρευνα της παρούσας διατριβής αποτελεί μια πρωτότυπη προσπάθεια ανάδειξης της επιτακτικότητας της ένταξης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The ethical issues and consequent ethical dilemmas that arise at all stages of the modern food chain, from the production to the consumption, urgently need to be evaluated, especially in the light of the need to transition to more sustainable food systems, in order to render possible the resolution of the complex environmental and socio-economic issues related to human diets. Of decisive importance for the successful handling of these ethical issues is the adequate preparation of consumers, so that they are able, on the one hand, to recognize and deeply understand the ethical dimensions inherent in the processes and activities behind the food they consume and, on the other hand, to evaluate them in the light of the different values embraced by all the parties involved. The research of this thesis is an original attempt to highlight the urgency of including these issues in school curricula. More specifically, the research part of this thesis is structured in two main studies. The first ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
DOI
10.12681/eadd/57804
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57804
ND
57804
Εναλλακτικός τίτλος
Food ethics in primary school students’ ideas: teaching for moral development and cultivation of sustainable consumption patterns
Συγγραφέας
Πανάτσα, Βασιλική-Μαρία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαλανδράκης Γεώργιος
Παυλίδης Περικλής
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Δημητρίου Αναστασία
Χριστοδούλου Μιχαήλ
Παπανικολάου Αναστάσιος
Τσεβρένη Ίριδα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Hθική της διατροφής; Εκπαίδευση για την αειφορία; Αειφόρος κατανάλωση τροφίμων; Ηθικός καταναλωτής; Διατροφικό σύστημα; Ηθική σκέψη; Διδακτική παρέμβαση; Εφαρμοσμένη ηθική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.