Περίληψη
Τις τελευταίες δεκαετίες, ο αθλητισμός έχει γίνει ένα φαινόμενο μεγάλων διαστάσεων και θεωρείται σημαντικός πόρος για την ανάπτυξη μιας τοπικής οικονομίας και αγοράς. Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί μια νέα ευκαιρία για την ανάπτυξη του τουρισμού. Μέσω της αξιοποίησης των τοπικών πόρων, των επαγγελμάτων και των ειδικοτήτων, οι πόλεις, οι περιφέρειες, οι αγροτικές περιοχές κ.λπ. μπορούν να προωθήσουν έναν προορισμό όσον αφορά τη φήμη και τις τουριστικές ροές. Από την άλλη πλευρά, ο οινοτουρισμός, μια μορφή εναλλακτικού τουρισμού, έχει ξεχωρίσει ως μια πολύ αναγνωρισμένη μορφή τουρισμού και μάρκετινγκ, που αναπτύσσεται παγκοσμίως. κρίνεται ερευνητικά σημαντικό, να μελετηθεί η συνδυασμένη επιχειρηματική δράση αυτών των δύο μορφών εναλλακτικού τουρισμού (αθλητικός τουρισμός, οινοτουρισμός), καθώς και η σύνδεση τους με την τοπική ανάπτυξη, μέσω της κοινωνίας και αγοράς, σε τοπική κλίμακα. Αφορμή για τη μελέτη αυτού του συνδυασμού, αποτέλεσε και το ειδικό θεσμικό πλαίσιο για το θεματικό τουρι ...
Τις τελευταίες δεκαετίες, ο αθλητισμός έχει γίνει ένα φαινόμενο μεγάλων διαστάσεων και θεωρείται σημαντικός πόρος για την ανάπτυξη μιας τοπικής οικονομίας και αγοράς. Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί μια νέα ευκαιρία για την ανάπτυξη του τουρισμού. Μέσω της αξιοποίησης των τοπικών πόρων, των επαγγελμάτων και των ειδικοτήτων, οι πόλεις, οι περιφέρειες, οι αγροτικές περιοχές κ.λπ. μπορούν να προωθήσουν έναν προορισμό όσον αφορά τη φήμη και τις τουριστικές ροές. Από την άλλη πλευρά, ο οινοτουρισμός, μια μορφή εναλλακτικού τουρισμού, έχει ξεχωρίσει ως μια πολύ αναγνωρισμένη μορφή τουρισμού και μάρκετινγκ, που αναπτύσσεται παγκοσμίως. κρίνεται ερευνητικά σημαντικό, να μελετηθεί η συνδυασμένη επιχειρηματική δράση αυτών των δύο μορφών εναλλακτικού τουρισμού (αθλητικός τουρισμός, οινοτουρισμός), καθώς και η σύνδεση τους με την τοπική ανάπτυξη, μέσω της κοινωνίας και αγοράς, σε τοπική κλίμακα. Αφορμή για τη μελέτη αυτού του συνδυασμού, αποτέλεσε και το ειδικό θεσμικό πλαίσιο για το θεματικό τουρισμό που εφαρμόζεται στην Ελλάδα από το 2018, όπου περιλαμβάνονται ο αθλητικός τουρισμός και ο οινοτουρισμός. Επομένως, σκοπός της παρούσας έρευνας (διατριβής) είναι καταρχήν, η διερεύνηση της ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας, μέσω του οινοτουρισμού και του αθλητικού τουρισμού», και η «ανάπτυξη ενός πλαισίου διασύνδεσης του αθλητικού τουρισμού και του οινοτουρισμού με την επιχειρηματικότητα και την τοπική κοινωνία, οικονομία και ανάπτυξη».από πλευράς μεθοδολογίας, ακολουθείται ένας συνδυασμός θετικιστικής και φαινομενολογικής προσέγγισης (SSM, ποιοτική, ποσοτική μεθοδολογία), αφού καταρχήν το αντικείμενο της έρευνας όσον αφορά τους ενδιαφερόμενους για συνδυασμένη επιχειρηματική χρήση οινοτουρισμού & αθλητικού τουρισμού, στηρίζεται σε ένα αντικειμενικό πλαίσιο που περιλαμβάνει λογικά επιχειρήματα και ερωτήματα για την εξαγωγή συμπερασμάτων, και από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιείται η προσέγγιση της φαινομενολογίας ως βάση για την ποιοτική έρευνα (συλλογή δεδομένων για την εφαρμογή του πλαισίου), για να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα (μελέτη περίπτωσης για συλλογή δεδομένων), και η παρατήρηση για την προσεκτική παρακολούθηση και καταγραφή των φαινομένων του τουρισμού (οινοτουρισμού & αθλητικού τουρισμού). Συνοψίζοντας, από την εμπειρική έρευνα, βρέθηκε ότι, η επιχειρηματική δράση των δύο μορφών εναλλακτικού τουρισμού, συνδέεται με τα επιχειρηματικά δίκτυα (συνεργασία), για να είναι αποδοτικό (δρόμοι κρασιού σε μεγάλες αστικές πόλεις, π.χ. Κων/πολη; δρόμοι κρασιού & πολιτισμική κουλτούρα, επιχειρηματικότητα νέων επιχειρηματιών κρασιού & επιχειρηματικά δίκτυα). Επίσης, βρέθηκε η αποδοτική & βιώσιμη σύνδεση τουρισμού και τοπικής κοινωνίας, αγοράς και ανάπτυξης και ιδιαίτερα των δύο μορφών εναλλακτικού τουρισμού (αθλητικός τουρισμός, οινοτουρισμός). Τέλος, το προτεινόμενο εννοιολογικό πλαίσιο εμπλέκει όλους εκείνους τους παράγοντες (συμμετοχικότητα, διαφάνεια, συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο), για ενεργοποίηση και ενσωμάτωση της τοπικής κοινωνίας, επιχειρηματικής κοινότητας και αρχών, στο νέο πλαίσιο τουριστικής ανάπτυξης, όπου συνδυάζονται δύο μορφές εναλλακτικού τουρισμού (αθλητικός τουρισμός και οινοτουρισμός). Είναι σημαντικό να μη χαθεί η ευκαιρία αρμονικής και αποδοτικής αξιοποίησης των δύο μορφών, προκειμένου να αποτελέσει ένα οδηγό ή εργαλείο για καινούργιες προτάσεις τοπικής ανάπτυξης με σεβασμό, στην κοινωνία, οικονομία και περιβάλλον. Επίσης, η Ελλάδα εντάσσεται στις χώρες που φημίζεται για τον τουρισμό της και μάλιστα ο τουρισμός αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων, και οι δύο αυτές μορφές είναι πολύ αναπτυγμένες, και άρα ο αποδοτικός συνδυασμός τους, μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην τοπική οικονομία και αγορά.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In recent decades, sport has become a phenomenon of great dimensions and is considered an important resource for the development of a local economy and market. Sports tourism represents a new opportunity for tourism development. By exploiting local resources, professions and specialities, cities, regions, rural areas, etc. can promote a destination in terms of reputation and tourist flows. On the other hand, wine tourism, a form of alternative tourism, has emerged as a highly recognised form of tourism and marketing, which is growing worldwide. It is considered research important to study the combined business activities of these two forms of alternative tourism (sports tourism, wine tourism), as well as their connection with local development through society and market at the local scale. The reason for the study of this combination was also the special institutional framework for thematic tourism that has been applied in Greece since 2018, which includes sports tourism and wine touri ...
In recent decades, sport has become a phenomenon of great dimensions and is considered an important resource for the development of a local economy and market. Sports tourism represents a new opportunity for tourism development. By exploiting local resources, professions and specialities, cities, regions, rural areas, etc. can promote a destination in terms of reputation and tourist flows. On the other hand, wine tourism, a form of alternative tourism, has emerged as a highly recognised form of tourism and marketing, which is growing worldwide. It is considered research important to study the combined business activities of these two forms of alternative tourism (sports tourism, wine tourism), as well as their connection with local development through society and market at the local scale. The reason for the study of this combination was also the special institutional framework for thematic tourism that has been applied in Greece since 2018, which includes sports tourism and wine tourism. Therefore, the purpose of this research (dissertation) is, in principle, the investigation of the development of the local economy, through wine tourism and sports tourism", and the "development of a framework for the interconnection of sports tourism and wine tourism with entrepreneurship and local society, economy and development". in terms of methodology, a combination of positivist and phenomenological approach (SSM, qualitative, quantitative methodology) is followed, since in principle the object of the research regarding those interested in the combined business use of wine tourism & sports tourism, is based on an objective framework that it includes logical arguments and questions to draw conclusions, and on the other hand, the phenomenological approach is used as a basis for qualitative research (data collection to apply the framework), to draw useful conclusions (case study to collect data), and the observation for the careful monitoring and recording of tourism phenomena (wine tourism & sports tourism). Summarizing, from the empirical research, it was found that the business activity of the two forms of alternative tourism is linked to the business networks (collaboration), in order to be efficient (wine roads in large urban cities, e.g. Kon/polis; wine roads & cultural culture, entrepreneurship of young wine entrepreneurs & business networks). Also, the efficient & sustainable link between tourism and local society, market and development and especially the two forms of alternative tourism (sports tourism, wine tourism) was found. Finally, the proposed conceptual framework involves all those factors (participation, transparency, participation in decision-making at the local level), to activate and integrate the local society, business community and authorities, in the new framework of tourism development, where two forms of alternative tourism are combined (sports tourism and wine tourism). It is important not to miss the opportunity for a harmonious and efficient use of the two forms, in order to provide a guide or tool for new proposals for local development with respect to society, the economy and the environment. Moreover, Greece is one of the countries famous for its tourism and tourism is an important source of income, and both these forms are very developed, so their efficient combination can make a decisive contribution to the local economy and market.
περισσότερα