Η προετοιμασία των προφορικών ασκήσεων ως κινητήρια δύναμη για την ενεργοποίηση των γνώσεων στους μαθητές των ξένων γλωσσών: πειραματική μελέτη στο πλαίσιο εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας ως ξένης γλώσσας στην Ελλάδα, σε μαθητές επιπέδου Β1

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η μελέτη του ρόλου της προετοιμασίας προφορικών εργασιών στην ενεργοποίηση της ήδη κατακτημένης γνώσης και η επίδρασή της στις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών ξένων γλωσσών. Πρώτα απ’ όλα, διασταυρώσαμε τα θεωρητικά και μεθοδολογικά συμπεράσματα στον τομέα της διδακτικής των γαλλικών ως ξένης γλώσσας και τις θεωρίες εκμάθησης ξένων γλωσσών προκειμένου να προσδιορίσουμε τον ρόλο της επικοινωνιακής άσκησης στο διδακτικό-μαθησιακό περιβάλλον των Γαλλικών ως ξένη γλώσσα. Συμπεραίνουμε λοιπόν πως η επικοινωνιακή προφορική άσκηση αποτελεί το ιδανικό πλαίσιο για τη δημιουργία αλληλεπιδράσεων που ενθαρρύνουν τη μάθηση σε ένα κοινωνικό-γνωστικό περιβάλλον όπου η κοινωνική και επικοινωνιακή δράση συνδυάζονται με τη μάθηση. Στη συνέχεια, μελετήσαμε τον ρόλο της προετοιμασίας ασκήσεων αυτού του είδους, στην επιτυχή υλοποίηση τους σύμφωνα με το μοντέλο προφορικής παραγωγής του Levelt (1989) που παρουσιάζει την προετοιμασία ως ένα ουσιαστικό βήμα που ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this thesis is to study the role of oral task planning in the mobilization of acquired knowledge and its impact on the language skills of Foreign Language (FLE) learners. In this study, we first identified the crucial role of tasks in FLE teaching and learning by combining theoretical and methodological contributions from FLE didactics and Foreign Language Learning theories. Tasks emerged as an ideal framework for promoting language interactions and creating a socio-cognitive environment conducive to learning. Subsequently, we analyzed task planning based on Levelt's (1989) model of oral production and in relation to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR, 2001) triangle: planning-execution-evaluation. Planning is seen as an essential step preceding message verbalization, thereby facilitating the mobilization of acquired knowledge and successful language production. Our results confirmed the importance of strategic planning, which demonstrated b ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

L'objectif de cette thèse est d'étudier le rôle de la planification des tâches orales dans la mobilisation des acquis et son effet sur les compétences langagières des apprenants en langues étrangères (FLE). Dans cette étude, nous avons d'abord identifié le rôle crucial de la tâche dans l'enseignement-apprentissage du FLE en croisant des apports théoriques et méthodologiques de la didactique du FLE et des théories de l'apprentissage des langues étrangères. La tâche est ainsi apparue comme constituant un cadre idéal pour favoriser les interactions langagières et créer un environnement sociocognitif propice à l'apprentissage. Par la suite, nous avons analysé la planification des tâches en nous basant sur le modèle de la production orale de Levelt (1989) et en relation avec le triangle proposé par le Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues (CECR, 2001) : planification exécution-évaluation. La planification est vue comme une étape essentielle précédant la verbalisation du messag ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57675
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57675
ND
57675
Εναλλακτικός τίτλος
The planning of oral tasks as a driving force for mobilizing acquired knowledge among foreign language learners: an experimental study in the context of learning French as a foreign language (FLE) in Greece, with B1-level learners
La planification de la tâche orale comme force motrice de la mobilisation des acquis chez les apprenants des langues étrangères: étude expérimentale dans le cadre de l’apprentissage du FLE en Grèce, chez des apprenants du niveau B1
Συγγραφέας
Τερζιάδου, Ελένη (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας και Διδακτικής των Γλωσσών
Εξεταστική επιτροπή
Delhaye Olivier
Κακογιάννη-Ντοά Φρύνη
Κορδώνη Αγγελική
Λοϊζίδου Δώρα
Κατσαντώνη Μαρία
Κρυστάλλη Πηνελόπη
Τσακνάκη Ολυμπία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γαλλικά ως ξένη γλώσσα; Επικοινωνιακή άσκηση; Γλωσσική παραγωγή; Στρατηγικό πλάνο; Ορθότητα λόγου; Πολυπλοκότητα λόγου; Ευφράδεια; Παραγωγή προφορικού λόγου; Πλάνο άσκησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.