Πολιτική τέχνη στην ψηφιακή εποχή

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τους τρόπους με τους οποίους η τέχνη μπορεί να αναδειχθεί σε πολιτική τέχνη στην εποχή μας που χαρακτηρίζεται από την άκρατη ψηφιακότητα. Η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε υπήρξε η καλλιτεχνική παραγωγή ως έρευνα (Practice-based research), όπου η ανατροφοδότηση οδηγεί στη συνέχεια της καλλιτεχνικής παραγωγής. Προαπαιτούμενη στην καλλιτεχνική παραγωγή στάθηκε η ενσώματη παρουσία των θεατών, ενώ κύριο ρόλο διαδραμάτισαν η έννοια της οικειοποίησης εικόνων, αντικειμένων και ιδεών για τις ανάγκες των έργων, όπως και η επιλογή χρήσης υλικών χαμηλού κόστους και όχι προϊόντων της τεχνολογίας αιχμής ̶̶ επιλογή πολιτική. Καθοριστικός παράγοντας για την καλλιτεχνική παραγωγή που προέκυψε αποτέλεσε η πανδημία του Covid-19 και ο τρόπος διαχείρισής της μέσα από τη μετάβαση σε μια καθολική ψηφιακότητα. Η παρουσίαση των έργων ξεκινά με έργα που προετοίμασαν την παρούσα διατριβή όπως το Ακατάλληλο μάθημα ̶ μια βιωματική δράση που επιχείρησε έρευνα με τυπικούς αλλά και ανορ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis explores the ways in which art can emerge as a political art in our era of extreme digitality. The methodology applied has been practice-based research, where feedback leads to the continuation of artistic production. The embodied presence of the viewers was a prerequisite in the artistic production, while the concept of appropriation of images, objects and ideas for the needs of the works played a major role, as well as the choice of using low-cost materials rather than cutting-edge technology products ̶̶ a political choice. A decisive factor for the resulting artistic production was the pandemic of Covid-19 and the way it was managed through the transition to a universal digitality. The presentation begins with works that prepared this thesis such as Inappropriate Lesson ̶ an experiential action that attempted research in both formal and unorthodox ways ̶ and Short Memory ̶ a single essentially single installation composed of other smaller, interactive and non-interactive ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57667
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57667
ND
57667
Εναλλακτικός τίτλος
Political art in digital age
Συγγραφέας
Αλεξάνδρου, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Σωκράτης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας
Εξεταστική επιτροπή
Φλώρος Άγγελος
Τηλιγάδης Κωνσταντίνος
Βενετόπουλος Χαράλαμπος
Ραφτόπουλος Φώτιος
Παναγόπουλος Ιάκωβος
Τσακίρης Γεώργιος
Ντάφλος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Kαλλιτεχνική παραγωγής ως έρευνα; Διάδραση; Κοινωνικά εμπλεκόμενη τέχνη; Καλλιτεχνική οικειοποίηση; Καπιταλισμός; Ύστερος καπιταλισμός; Κατασκοπευτικός καπιταλισμός; Βιοπολιτική; Ψυχοπολιτική; Ψηφιακή εποχή; Πολιτική τέχνη; Πανδημία COVID-19
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)