Πολιτειακή αγωγή για πρόσφυγες: η συμβολή της πολιτειακής αγωγής στην πολιτική, πολιτισμική, ψυχοκοινωνική και υγειονομική ένταξη στην Ελλάδα

Περίληψη

Η μετανάστευση και το προσφυγικό τα τελευταία, χρόνια έχει διαμορφώσει μία νέα κατάσταση στο εσωτερικό πολλών χωρών, ανάμεσα στις οποίες είναι και η Ελλάδα. Ένας σημαντικός τομέας που παρέχουν τόσο το κράτος, όσο και οι ΜΚΟ, είναι η εκπαίδευση των προσφύγων. Η εκπαίδευση των προσφύγων επικεντρώνεται κυρίως στην παροχή μαθημάτων γλωσσομάθειας, χωρίς όμως την ουσιαστική εκπαίδευση τους, με στόχο την ένταξη στη χώρα υποδοχής. Έτσι, προκύπτει η ανάγκη να διερευνηθεί η χρησιμότητα ενός προγράμματος πολιτειακής αγωγής. Στον ευρύτερο ορισμό της, η πολιτειακή παιδεία, σημαίνει όλες τις διαδικασίες που επηρεάζουν τις πεποιθήσεις, τις δεσμεύσεις, τις δυνατότητες και τις ενέργειες των ανθρώπων ως μέλη ή μελλοντικά μέλη των κοινοτήτων. Για να περάσουμε από την παροχή πρωτοβάθμιων υπηρεσιών, σε όλους τους τομείς, σε υψηλότερα επίπεδα υπηρεσιών (όπως την απόκτηση πολιτικής κουλτούρας, κοινωνικοποίησης, ευρύτερης συμμετοχής και εκλογής εναλλακτικών επιλογών-στάσεων ζωής) τα εκπαιδευτικά προγράμματα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Immigration and refugees in recent years have shaped a new situation inside many countries, among which is Greece. An important area provided by both the state and NGOs is the education of refugees. The education of refugees is mainly focused on the provision of language courses, but without their actual education, with the aim of integration in the host country. Thus, the need arises to investigate the utility of a state education program. In its broadest definition, public education means all processes that influence people's beliefs, commitments, capabilities and actions as members or future members of communities. In order to move from the provision of primary services, in all areas, to higher levels of services (such as the acquisition of political culture, socialization, wider participation and choosing alternative life options-attitudes) educational programs would be appropriate not to focus only on language learning, but to move to higher educational levels and the provision of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57632
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57632
ND
57632
Εναλλακτικός τίτλος
Civic education for refugees: the contribution of civic education to political, cultural, psychosocial and health inclusion in Greece
Συγγραφέας
Ευθυμιοπούλου, Ευθυμία (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Διεθνών Σπουδών, Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λάβδας Κωνσταντίνος
Μαρούδα Μαρία
Παπαδάκης Νικόλαος
Υφαντής Κωνσταντίνος
Καραγιαννοπούλου Ζαχαρούλα
Μποζίκας Βασίλειος-Παντελεήμων
Τζαβέλλας Ηλίας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, γενικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Πολιτειακή αγωγή; Πανδημία covid_19; Πρόσφυγες; Ψυχοκοινωνική ένταξη; Πολιτική υγείας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)