Περίληψη
Η μετανάστευση και το προσφυγικό τα τελευταία, χρόνια έχει διαμορφώσει μία νέα κατάσταση στο εσωτερικό πολλών χωρών, ανάμεσα στις οποίες είναι και η Ελλάδα. Ένας σημαντικός τομέας που παρέχουν τόσο το κράτος, όσο και οι ΜΚΟ, είναι η εκπαίδευση των προσφύγων. Η εκπαίδευση των προσφύγων επικεντρώνεται κυρίως στην παροχή μαθημάτων γλωσσομάθειας, χωρίς όμως την ουσιαστική εκπαίδευση τους, με στόχο την ένταξη στη χώρα υποδοχής. Έτσι, προκύπτει η ανάγκη να διερευνηθεί η χρησιμότητα ενός προγράμματος πολιτειακής αγωγής. Στον ευρύτερο ορισμό της, η πολιτειακή παιδεία, σημαίνει όλες τις διαδικασίες που επηρεάζουν τις πεποιθήσεις, τις δεσμεύσεις, τις δυνατότητες και τις ενέργειες των ανθρώπων ως μέλη ή μελλοντικά μέλη των κοινοτήτων. Για να περάσουμε από την παροχή πρωτοβάθμιων υπηρεσιών, σε όλους τους τομείς, σε υψηλότερα επίπεδα υπηρεσιών (όπως την απόκτηση πολιτικής κουλτούρας, κοινωνικοποίησης, ευρύτερης συμμετοχής και εκλογής εναλλακτικών επιλογών-στάσεων ζωής) τα εκπαιδευτικά προγράμματα ...
Η μετανάστευση και το προσφυγικό τα τελευταία, χρόνια έχει διαμορφώσει μία νέα κατάσταση στο εσωτερικό πολλών χωρών, ανάμεσα στις οποίες είναι και η Ελλάδα. Ένας σημαντικός τομέας που παρέχουν τόσο το κράτος, όσο και οι ΜΚΟ, είναι η εκπαίδευση των προσφύγων. Η εκπαίδευση των προσφύγων επικεντρώνεται κυρίως στην παροχή μαθημάτων γλωσσομάθειας, χωρίς όμως την ουσιαστική εκπαίδευση τους, με στόχο την ένταξη στη χώρα υποδοχής. Έτσι, προκύπτει η ανάγκη να διερευνηθεί η χρησιμότητα ενός προγράμματος πολιτειακής αγωγής. Στον ευρύτερο ορισμό της, η πολιτειακή παιδεία, σημαίνει όλες τις διαδικασίες που επηρεάζουν τις πεποιθήσεις, τις δεσμεύσεις, τις δυνατότητες και τις ενέργειες των ανθρώπων ως μέλη ή μελλοντικά μέλη των κοινοτήτων. Για να περάσουμε από την παροχή πρωτοβάθμιων υπηρεσιών, σε όλους τους τομείς, σε υψηλότερα επίπεδα υπηρεσιών (όπως την απόκτηση πολιτικής κουλτούρας, κοινωνικοποίησης, ευρύτερης συμμετοχής και εκλογής εναλλακτικών επιλογών-στάσεων ζωής) τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα ήταν σκόπιμο να μην επικεντρώνονται μόνο στην γλωσσομάθεια, αλλά να μεταβούν σε ανώτερα εκπαιδευτικά επίπεδα και στη παροχή μαθημάτων πολιτειακής, πολιτικής αγωγής. Κατά τη διάρκεια της παρούσας μελέτης, προκύπτει η πανδημία COVID-19. Σε παγκόσμια επίπεδο η πολιτική ηγεσία δυσκολεύεται σε μεγάλο βαθμό να αντιμετωπίσει τα εμπόδια των προσφύγων κατά την πρόσβαση στις υγειονομικές υπηρεσίες. Όσο αφορά την Ελληνική περίπτωση οι ευάλωτες ομάδες έχουν δυσκολία στην εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τη δυνατότητα και τη σημαντικότητα ενός μοντέλου πολιτειακής παιδείας στους πρόσφυγες για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Χορηγήσαμε ερωτηματολόγιο στην ομάδα στόχου και εξετάζουμε τρόπους ενσωμάτωσης των προσφύγων, μέσω ενός μοντέλου πολιτειακής αγωγής και διερευνούμε τα πιθανά θετικά αποτελέσματα αυτού για την εγχάραξη μια πολιτικής ενσωμάτωσης. Με αφορμή την υγειονομική κρίση στην έρευνα προσθέτουμε ερωτήσεις και εξετάζουμε την αναγκαιότητα εκπαίδευσης των προσφύγων για την ορθή χρήση υπηρεσιών υγείας με στόχο την ενίσχυση τους, καθώς θεωρούμε επιστημονικά ενδιαφέρον να συνδράμουμε και στον Τομέα της υγείας, με αφορμή την έκτακτη υγειονομική κρίση. Για την ανάλυση των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε ένας αλγόριθμος μηχανικής μάθησης γραμμικής παλινδρόμησης. Τα πιο κύρια ευρήματα της μελέτης αποτελούν ότι η χρήση ενός μοντέλου πολιτειακής αγωγής θα βοηθήσει στην κατανόηση των νόμων, στη συμμετοχή σε εκλογικές διαδικασίες, σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής μακριά από σκοταδιστικές αντιλήψεις και ακραίες θέσεις, στην διαμόρφωση πολιτικής ταυτότητας, στην ισότητα φύλων, στην απόκτηση εθνικής κουλτούρας, στην προάσπιση δημοκρατικών θεσμών, στην ορθή χρήση δημόσιων υπηρεσιών και διαδικασιών και στην ουσιαστική ενσωμάτωση. Ως προς τη χρήση των υπηρεσιών υγείας, θα βοηθήσει στην ορθή εφαρμογή των μέτρων και θα ξεπεραστεί το γλωσσικό εμπόδιο που αντιμετωπίζουν οι μειονότητες στις υπηρεσίες υγείας.Αναλύοντας τα ευρήματα σε όλα τα επίπεδα και μέσα από το πρίσμα του πιθανού μέλλοντος των προσφύγων, αυτή η μελέτη συνεισφέρει στο κομμάτι της πολιτειακής εκπαίδευσης. Επίσης, στα πλαίσια της μελέτης μας συστάθηκαν προτάσεις για την καλύτερη διαχείριση της πανδημίας στο προσφυγικό πληθυσμό από τα αρμόδια Υπουργεία και αναδύθηκε η αναγκαιότητα ενός προγράμματος αγωγής στον Τομέα της Υγείας για την αντιμετώπιση μελλοντικών κρίσεων. Στο πλαίσιο κρατικών παρεμβάσεων, μη κυβερνητικών οργανώσεων και έρευνας, απουσιάζει η αναζήτηση και η εφαρμογή ενός προγράμματος που θα επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση των ανθρώπων ως «νέοι» πολίτες μιας άλλης πατρίδας, που θα μπορέσουν να αποκτήσουν μια νέα εθνική και πολιτική ταυτότητα. Η πρόταση μέσω ενός προγράμματος πολιτειακής αγωγής είναι η εγχάραξη πολιτικών - ουσιαστικών πολιτικών- για την αντιμετώπιση του προσφυγικού, μεταναστευτικού ζητήματος, ώστε να μην αντιμετωπίζονται ως μετακινούμενοι πληθυσμοί με ένα αβέβαιο μέλλον.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Immigration and refugees in recent years have shaped a new situation inside many countries, among which is Greece. An important area provided by both the state and NGOs is the education of refugees. The education of refugees is mainly focused on the provision of language courses, but without their actual education, with the aim of integration in the host country. Thus, the need arises to investigate the utility of a state education program. In its broadest definition, public education means all processes that influence people's beliefs, commitments, capabilities and actions as members or future members of communities. In order to move from the provision of primary services, in all areas, to higher levels of services (such as the acquisition of political culture, socialization, wider participation and choosing alternative life options-attitudes) educational programs would be appropriate not to focus only on language learning, but to move to higher educational levels and the provision of ...
Immigration and refugees in recent years have shaped a new situation inside many countries, among which is Greece. An important area provided by both the state and NGOs is the education of refugees. The education of refugees is mainly focused on the provision of language courses, but without their actual education, with the aim of integration in the host country. Thus, the need arises to investigate the utility of a state education program. In its broadest definition, public education means all processes that influence people's beliefs, commitments, capabilities and actions as members or future members of communities. In order to move from the provision of primary services, in all areas, to higher levels of services (such as the acquisition of political culture, socialization, wider participation and choosing alternative life options-attitudes) educational programs would be appropriate not to focus only on language learning, but to move to higher educational levels and the provision of state, political education courses. During the present study, the COVID-19 pandemic occurs. Globally, political leadership is largely struggling to address refugees' barriers to accessing health services. As far as the Greek case is concerned, vulnerable groups have difficulty implementing health measures. This research examines the possibility and importance of a state education model for refugees for the first time in Greece. We administered a questionnaire to the target group and examine ways of integration of refugees, through a model of state education and explore the possible positive effects of this for enacting an integration policy. On the occasion of the health crisis, we are adding questions to the research and examining the necessity of training refugees for the correct use of health services with the aim of strengthening them, as we consider it scientifically interesting to also assist the Health Sector, on the occasion of the emergency health crisis. A linear regression machine learning algorithm was used to analyze the data. The main findings of the study are that the use of a state education model will help to understand laws, to participate in electoral processes, to a better quality of life away from obscurantist notions and extreme positions, to form a political identity, to gender equality, to acquisition of national culture, in the defense of democratic institutions, in the proper use of public services and procedures, and in meaningful integration. In terms of the use of health services, it will help to properly implement the measures and overcome the language barrier that minorities face in health services. By analyzing the findings at all levels and through the lens of the possible future of refugees, this study contributes to the field of state education. Also, within the framework of our study, proposals were made for better management of the pandemic in the refugee population by the relevant Ministries and the necessity of a training program in the Health Sector to deal with future crises emerged. In the context of state interventions, non-governmental organizations and research, the search and implementation of a program that would focus on the integration of people as "new" citizens of another country, who would be able to acquire a new national and political identity, is absent. The proposal through a program of state education is to enact policies - substantive policies - to address the refugee, immigration issue so that they are not treated as displaced populations with an uncertain future.
περισσότερα