(Α)θέμιτες επιτελέσεις: αντιγραφή, συγγραφή και κανόνας

Περίληψη

Στην διατριβή αυτή παρουσιάζεται μια μελέτη πάνω στη χρήση της αντιγραφής ως μεθοδολογίας για τη δημιουργία παραστάσεων χορού και περφόρμανς και ως μέσου διερεύνησης της λειτουργίας του συγγραφέα (author) και της λειτουργίας του κανόνα στον χορό. Καθώς πρόκειται για θεωρητικό και πρακτικό ερευνητικό έργο, η έρευνα παρουσιάζεται τόσο με τη μορφή της γραπτής διατριβής, όσο και μέσα από την καλλιτεχνική πρακτική. Η αντιγραφή, η λειτουργία του συγγραφέα και ο κανόνας παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη μελέτη του χορού με την έννοια της χορογραφικής πρακτικής. Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή η πράξη αντιγραφής αποτελεί μία από τις θεμελιώδεις αρχές της εκπαίδευσης του χορού. Ωστόσο, κυριαρχεί μια άρνηση της αποδοχής της αντιγραφής από τον κόσμο της επαγγελματικής σκηνή του χορού. Έτσι διαμορφώθηκε το πρώτο ερώτημα αυτού του ερευνητικού έργου: «γιατί η αντιγραφή στιγματίζεται στην επαγγελματική πρακτική του χορού;». Για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα, είναι χρήσιμο να εξεταστεί πιο αναλυτι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This project explores the practice of copying as a choreographic methodology raising the issue of illegitimacy despite the use of copying by choreographers for the creation of their works. Thus, my intention is to shed more light on various aspects regarding the practice of copying in order to provide a study and initiate a discussion around this issue. In total this project: • Situates and contextualises copying as a methodology within dance and performance discourses. • Identifies and examines the reasons that induced its disavowal as a legitimate choreographic methodology. • Provides a study in copying as a choreographic methodology both through the creation and analysis of new work as well as through the discussion of other artists’ pre-existing works. • Discusses the role of copying in relation to the establishment of the choreographer as author and to the inclusion of choreographic works in the dance canon. • Unravels the ‘modes’ and ‘networks’ produced through the creation of ch ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57618
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57618
ND
57618
Εναλλακτικός τίτλος
(Il)legitimate performance: copying, authorship and the canon
Συγγραφέας
Δημητρακοπούλου, Στυλιανή (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
City University of London
Εξεταστική επιτροπή
Hargreaves Martin
Πρωτοπαπά Ευφροσύνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Χορός
Λέξεις-κλειδιά
Σύγχρονος χορός
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.