Αναλύοντας πολυτροπικά κείμενα και δοκιμασίες για την κατανόηση γραπτού λόγου στις εξετάσεις Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στην Αγγλική Γλώσσα

Περίληψη

Η παρούσα Διδακτορική Διατριβή μελετά τα είδη γραμματισμού που απαιτούνται για την επιτυχή κατανόηση πολυτροπικών κειμένων που χρησιμοποιούνται σε δοκιμασίες κατανόησης γραπτού λόγου στα Αγγλικά καθώς και τις απαιτήσεις γραμματισμού των ερωτημάτων που συνοδεύουν τα πολυτροπικά κείμενα. Τέτοιου είδους απαιτήσεις γραμματισμού δεν έχουν ερευνηθεί ως τώρα, κυρίως λόγω του ότι δίνεται έμφαση στη μελέτη της γλώσσας στα πλαίσια των εξετάσεων κατανόησης γραπτού λόγου.Το σώμα πολυτροπικών κειμένων και δοκιμασιών που ερευνάται αντλείται από τις εξετάσεις γλωσσομάθειας του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠγ) Αγγλικής Γλώσσας - ένα από τα λίγα συστήματα εξετάσεων που χρησιμοποιεί πολυτροπικά κείμενα στις δοκιμασίες κατανόησης γραπτού λόγου. Η κατανόηση κειμένου προσεγγίζεται ως μια διαδικασία παραγωγής νοήματος από όλες τις σημειωτικές πηγές που περιλαμβάνονται στο πολυτροπικό κείμενο, όπως γλώσσα, εικόνα, τυπογραφία, χρώμα και σχεδιασμός σελίδας. Για τη μελέτη των κειμένων που περιλαμβάνο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is concerned with multimodal literacy, involving the different kinds of knowledge required for the successful completion of reading comprehension test tasks which draw upon texts with multiple semiotic resources. Such literacy requirements have received no attention by researchers up to now, mainly because the foreign language teaching and testing project has primarily focused on the verbal features of reading comprehension texts. Drawing on data from the KPG exams in English –one of the few large scale examination systems which use multimodal reading comprehension source texts that impact on the test task items, this research aims at investigating multimodal literacy requirements in the context of foreign language testing. The project focuses on the KPG reading comprehension test tasks, which consist of multimodal source texts and sets of accompanying test items. It approaches reading comprehension as a meaning making process highly dependent on both verbal and visual sem ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57238
ND
57238
Εναλλακτικός τίτλος
Analysing multimodal texts and test tasks for reading comprehension in the KPG exams in English
Συγγραφέας
Καρατζά, Στυλιανή (Πατρώνυμο: Παύλος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δενδρινού Βασιλική
Μητσικοπούλου Βασιλική
Τζάννε Αγγελική
Καραβά Ευδοκία
Χρύσου Μάριος
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Αλεξίου Θωμαή
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα Επιστημονικό πεδίο
 (μέχρι και: 10/2026)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εφαρμοσμένη γλωσσολογία; Πολυτροπικότητα; Αξιολόγηση γλωσσών; Κατανόηση γραπτού λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.