Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός καινοτόμου πιεζοηλεκτρικού συντονισμένου αποσβεστήρα για τον εύρωστο έλεγχο ταλαντώσεων σε εύκαμπτες κατασκευές με έμφαση σε αεροπορικές δομές

Περίληψη

Μηχανικά συστήματα και κατασκευές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν συνθήκες ή δυναμικές διεγέρσεις που οδηγούν σε ταλαντωτικές κινήσεις και κραδασμούς. Οι εύκαμπτες κατασκευές, όπως ελαφρά μέσα μεταφοράς (αεροσκάφη, ελικοφόρα, σκάφη αναψυχής, κ.λπ.) είναι πιο επιρρεπείς σε ταλαντώσεις υψηλού πλάτους, λόγω των χαμηλόσυχνων και ελαφρά αποσβεννυμένων ιδιομορφών τους. Οι κραδασμοί σε τέτοιες δομές αποδίδονται σε μία ποικιλία διεγέρσεων, όπως κινητήρες, ρότορες, και αεροδυναμικά φορτία, δημιουργώντας δυνητικά συχνοτικά-μεταβαλλόμενες διεγέρσεις ευρέως φάσματος και / ή τονικές διεγέρσεις. Οι σύγχρονες τάσεις για κινητήρες υψηλότερης απόδοσης και κατασκευές με χαμηλότερο βάρος (για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων και εκπομπές CO2), με χρήση σύνθετων υλικών, οδηγούν σε υψηλότερες ταλαντώσεις με χαμηλότερη ικανότητα απόσβεσης. Οι έντονοι κραδασμοί σε αυτές τις κατασκευές είναι ανεπιθύμητοι, καθώς επηρεάζουν την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών, μειώνουν την κοπωτική διάρκεια ζωής των υλικών, και μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Mechanical systems and structures may experience conditions or dynamic excitations that result in oscillatory motion and vibrations. Flexible structures, such lightweight means of transportations (aircrafts, rotorcrafts, yachts, etc.) are more susceptible to high amplitude vibrations due to their low-frequency and lightly damped structural modes. Vibrations in such structures are attributed to a variety of stimuli, such as motors, rotors, and aerodynamic loads, creating potentially frequency-varying broadband and / or tonal excitations. Contemporary trends towards higher efficiency transport engines and lower weight of the structures (for less fuel consumption and CO2 emissions) using composite materials, lead to higher structural oscillations with lower damping capacity. Excessive vibrations in such structures are undesirable, as they affect the safety and comfort of the passengers, reduce the material fatigue life, and may even lead to structural failure. Therefore, vibration control ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57187
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57187
ND
57187
Εναλλακτικός τίτλος
Development and application of a novel semi-active piezoelectric tuned mass damper for robust vibration control of flexible structures with focus on airframe structures
Συγγραφέας
Χατζηαθανασίου, Γρηγόριος (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών. Τομέας Εφαρμοσμένης Μηχανικής, Τεχνολογίας Υλικών και Εμβιομηχανικής. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Μηχανικής και Ταλαντώσεων
Εξεταστική επιτροπή
Σαραβάνος Δημήτριος
Φασόης Σπήλιος
Αντωνιάδης Ιωάννης
Χρυσοχοΐδης Νικόλαος
Πολύζος Δημοσθένης
Σακελλαρίου Ιωάννης
Φιλιππάτος Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Αεροδιαστημική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Δυναμική των κατασκευών; Εύκαμπτες κατασκευές; Ημιενεργός έλεγχος των ταλαντώσεων; Συντονισμένος αποσβεστήρας μάζας; Πιεζοηλεκτρικά υλικά; Ηλεκτρικό κύκλωμα παράκαμψης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.