Περίληψη
Η παρούσα μελέτη εξετάζει και συγκρίνει τις διατροφικές συνήθειες γιατρών κατά τη διάρκεια των εφημεριών σε γενικά νοσοκομεία με εκείνες των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της εργασίας τους σε επαρχιακή πόλη της Ελλάδος. Στόχος της έρευνας είναι να αναδείξει τις διαφορές και τις ομοιότητες στη διατροφή αυτών των δύο επαγγελματικών ομάδων που εργάζονται σε απαιτητικά και στρεσογόνα περιβάλλοντα. Επίσης να διερευνηθεί η σχέση των διατροφικών επιλογών που κάνουν οι ιατροί κατά την διάρκεια της εφημερίας σε σύγκριση με τις διατροφικές συνήθειες των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους ωραρίου. Να διερευνηθεί αν οι διατροφικές επιλογές τους επηρεάζουν τόσο την εργασιακή τους απόδοση, όσο και τις διατροφικές επιλογές ασθενών και μαθητών/τριών αντίστοιχα.Η έρευνα περιλαμβάνει δείγμα 418 γιατρών και 518 εκπαιδευτικών, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες, την ποι ...
Η παρούσα μελέτη εξετάζει και συγκρίνει τις διατροφικές συνήθειες γιατρών κατά τη διάρκεια των εφημεριών σε γενικά νοσοκομεία με εκείνες των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της εργασίας τους σε επαρχιακή πόλη της Ελλάδος. Στόχος της έρευνας είναι να αναδείξει τις διαφορές και τις ομοιότητες στη διατροφή αυτών των δύο επαγγελματικών ομάδων που εργάζονται σε απαιτητικά και στρεσογόνα περιβάλλοντα. Επίσης να διερευνηθεί η σχέση των διατροφικών επιλογών που κάνουν οι ιατροί κατά την διάρκεια της εφημερίας σε σύγκριση με τις διατροφικές συνήθειες των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους ωραρίου. Να διερευνηθεί αν οι διατροφικές επιλογές τους επηρεάζουν τόσο την εργασιακή τους απόδοση, όσο και τις διατροφικές επιλογές ασθενών και μαθητών/τριών αντίστοιχα.Η έρευνα περιλαμβάνει δείγμα 418 γιατρών και 518 εκπαιδευτικών, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες, την ποιότητα και την ποσότητα της τροφής που καταναλώνουν, καθώς και τις ώρες των γευμάτων τους. Επίσης, καταγράφηκαν οι προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων και ποτών. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι γιατροί κατά τη διάρκεια της εφημερίας έχουν την τάση να καταναλώνουν περισσότερο γρήγορο φαγητό και καφεΐνη, σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιλέγουν πιο συχνά σπιτικά γεύματα και φρούτα. Οι γιατροί ανέφεραν επίσης συχνότερη παράλειψη γευμάτων λόγω των αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων και της έλλειψης χρόνου. Από την άλλη πλευρά, οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ότι έχουν πιο σταθερά ωράρια γευμάτων, αν και μερικές φορές καταναλώνουν πρόχειρα σνακ λόγω της έντασης της εργασίας. Η μελέτη αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της υγιεινής διατροφής και για τις δύο επαγγελματικές ομάδες. Ειδικότερα, προτείνεται η ανάπτυξη προγραμμάτων στήριξης και παροχής υγιεινών επιλογών γευμάτων στα νοσοκομεία και στα σχολεία, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία και η ευεξία των γιατρών και των εκπαιδευτικών. Συνολικά, η συγκριτική ανάλυση αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες υγείας και εκπαίδευσης όσον αφορά τις διατροφικές τους συνήθειες και την ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν την ποιότητα της διατροφής τους.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study examines and compares the dietary habits of doctors during their on-call duty in general hospitals and with those of primary school teachers during their work in a rural town in Greece. The aim of the study is to highlight the differences and similarities in the diet of these two professional groups working in demanding and stressful environments. Also to investigate the relationship between the dietary choices made by physicians during on-call time compared to the dietary habits of primary school teachers during their working hours. To investigate whether their food choices affect both their work performance and the food choices of patients and students respectively. This was a cross-sectional study. The study includes a sample of 418 doctors and 518 teachers, who were asked to complete a detailed survey about their eating habits, the quality and quantity of food they consume, and their meal times. Their preferences for specific food and drink categories were also re ...
The present study examines and compares the dietary habits of doctors during their on-call duty in general hospitals and with those of primary school teachers during their work in a rural town in Greece. The aim of the study is to highlight the differences and similarities in the diet of these two professional groups working in demanding and stressful environments. Also to investigate the relationship between the dietary choices made by physicians during on-call time compared to the dietary habits of primary school teachers during their working hours. To investigate whether their food choices affect both their work performance and the food choices of patients and students respectively. This was a cross-sectional study. The study includes a sample of 418 doctors and 518 teachers, who were asked to complete a detailed survey about their eating habits, the quality and quantity of food they consume, and their meal times. Their preferences for specific food and drink categories were also recorded. The results of the study showed that doctors during on-call time tend to consume more fast food and caffeine, compared to teachers, who choose more often home-cooked meals and fruit. Doctors also reported more frequent meal skipping due to increased work commitments and lack of time. On the other hand, teachers reported having more consistent meal schedules, although they sometimes consume snacks due to the intensity of work. The study highlights the need for better information and awareness of the importance of healthy eating for both professional groups. In particular, it is suggested that programmes to support and provide healthy meal options in hospitals and schools should be developed to ensure the health and well-being of doctors and teachers. Overall, the comparative analysis highlights the challenges faced by health and education professionals in terms of their eating habits and the need for targeted interventions to improve the quality of their diets.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
La présente étude examine et compare les habitudes alimentaires des médecins lors de leurs gardes dans les hôpitaux généraux et celles des enseignants du primaire lors de leur travail dans une ville rurale de Grèce. Le but de l'étude est de mettre en évidence les différences et les similitudes dans l'alimentation de ces deux groupes professionnels travaillant dans des environnements exigeants et stressants. Étudier également la relation entre les choix alimentaires faits par les médecins pendant les heures de garde et les habitudes alimentaires des enseignants du primaire pendant leurs heures de travail. Déterminer si leurs choix alimentaires affectent à la fois leur performance au travail et les choix alimentaires des patients et des étudiants respectivement. Il s’agissait d’une étude transversale. L'étude comprend un échantillon de 418 médecins et 518 enseignants, à qui il a été demandé de répondre à une enquête détaillée sur leurs habitudes alimentaires, la qualité et la quantité de ...
La présente étude examine et compare les habitudes alimentaires des médecins lors de leurs gardes dans les hôpitaux généraux et celles des enseignants du primaire lors de leur travail dans une ville rurale de Grèce. Le but de l'étude est de mettre en évidence les différences et les similitudes dans l'alimentation de ces deux groupes professionnels travaillant dans des environnements exigeants et stressants. Étudier également la relation entre les choix alimentaires faits par les médecins pendant les heures de garde et les habitudes alimentaires des enseignants du primaire pendant leurs heures de travail. Déterminer si leurs choix alimentaires affectent à la fois leur performance au travail et les choix alimentaires des patients et des étudiants respectivement. Il s’agissait d’une étude transversale. L'étude comprend un échantillon de 418 médecins et 518 enseignants, à qui il a été demandé de répondre à une enquête détaillée sur leurs habitudes alimentaires, la qualité et la quantité des aliments qu'ils consomment et leurs heures de repas. Leurs préférences pour des catégories spécifiques d’aliments et de boissons ont également été enregistrées. Les résultats de l'étude ont montré que les médecins, pendant leurs heures de garde, ont tendance à consommer plus de restauration rapide et de caféine que les enseignants, qui choisissent plus souvent des repas et des fruits faits maison. Les médecins ont également signalé des sauts de repas plus fréquents en raison de l'augmentation des engagements professionnels et du manque de temps. En revanche, les enseignants ont déclaré avoir des horaires de repas plus cohérents, même s'ils consomment parfois des collations en raison de l'intensité du travail. L'étude souligne la nécessité d'une meilleure information et d'une meilleure sensibilisation à l'importance d'une alimentation saine pour les deux groupes professionnels. Il est notamment suggéré que des programmes visant à soutenir et à proposer des options de repas sains dans les hôpitaux et les écoles soient développés afin de garantir la santé et le bien-être des médecins et des enseignants.
Dans l'ensemble, l'analyse comparative met en évidence les défis auxquels sont confrontés les professionnels de la santé et de l'éducation en termes d'habitudes alimentaires et la nécessité d'interventions ciblées pour améliorer la qualité de leur alimentation.
περισσότερα