Εννοιολογική αλλαγή: ο ρόλος της προσωπικότητας ρομποτικού μεσολαβητή στην απόκτηση διαδικαστικής και δηλωτικής γνώσης στην παιδική και εφηβική ηλικία

Περίληψη

Ο μαθητικός πληθυσμός συχνά δυσκολεύεται να κατανοήσει τις επιστημονικές έννοιες. Η Εννοιολογική Αλλαγή (ΕΑ) αναφέρεται στη διαδικασία με την οποία οι μαθητές μεταβάλλουν τις αφελείς θεωρίες τους, ώστε να συμφωνούν με την επιστημονική άποψη. Μέχρι τώρα, οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει συγκεκριμένες προϋποθέσεις και εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς για να προωθήσουν την ΕΑ. Σκοπός της διατριβής είναι να εξετάσει, αν τα Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) μπορούν να επιφέρουν ανάλογα αποτελέσματα με τους εκπαιδευτικούς για την απόκτηση γνώσεων υπό το πρίσμα της ΕΑ, ή αν απαιτείται επανεξέταση της εκπαίδευσης για την ΕΑ. Η διατριβή αποτελείται από τρεις διαδοχικές μελέτες. Η πρώτη μελέτη χρησιμοποιεί ομάδες εστίασης (Ν=24) για να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την προσωπικότητα ενός ΡΚΑ και να καθοδηγήσει το σχεδιασμό της. Η δεύτερη μελέτη στοχεύει να επιβεβαιώσει τη δομή της προσωπικότητας ενός ΡΚΑ μέσω ποσοτικής έρευνας (Ν=547). Η τρίτη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Students have difficulties in understanding scientific concepts. Conceptual Change (CC) refers to the process of changing students’ naïve theories to align with the scientific view. So far, scientists have highlighted specific instructional approaches, strategies and tools to promote CC. The purpose of this thesis is to examine whether Socially Assistive Robots (SAR) can achieve similar results to human teachers in a learning environment for CC. This thesis consists of three consecutive studies. Specifically, the first study utilizes focus groups to explore the representations of education stakeholders (N=24) in order to develop a baseline that could guide the personality design of a SAR for education. The second study seeks to explore (N=547) and confirm the personality structure of a SAR for education. The third study attempts to program the robotic personality, to design a Teaching Learning Sequence targeting CC, and to examine the role of a SAR in the acquisition of procedural and ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2026)
DOI
10.12681/eadd/57126
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57126
ND
57126
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptual change: the role of the personality of robot mediator in procedural and conceptual knowledge acquisition in children and adolescents
Συγγραφέας
Χριστοδούλου, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πνευματικός Δημήτριος
Φαχαντίδης Νικόλαος
Γεωργιάδου Τριανταφυλλιά
Θωίδης Ιωάννης
Τζιφόπουλος Μενέλαος
Σκοπελίτη Ειρήνη
Ζουπίδης Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Εφαρμοσμένη ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εννοιολογική αλλαγή; Ρομπότ κοινωνικής αρωγής; Διαδικαστική Γνώση; Δηλωτική γνώση; Παιδαγωγική ρομποτική προσωπικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.