Η ανάπτυξη, εφαρμογή και αποτελεσματικότητα μιας πολυεπίπεδης παρέμβασης για τις δυσκολίες προσοχής των παιδιών: ενσωμάτωση της γνωστικής εκπαίδευσης που βασίζεται σε iVR σε παραδοσιακές εμπειρικά βασισμένες προσεγγίσεις παρέμβασης

Περίληψη

Οι δυσκολίες προσοχής που παρουσιάζουν αρκετά παιδιά σχολικής ηλικίας, οι οποίες συχνά μπορεί να συνδυάζονται με δυσκολίες παρορμητικότητας/υπερκινητικότητας, είναι ευρέως γνωστό ότι επηρεάζουν αρκετούς τομείς της ζωής τους. Παράλληλα, οι γονείς των παιδιών με δυσκολίες προσοχής αναφέρουν αυξημένα επίπεδα γονικού στρες, μειωμένη αίσθηση γονικής επάρκειας και υιοθετούν πιο αυταρχικές ή/και επιτρεπτικές γονικές πρακτικές. Παρόλο που η φαρμακευτική αγωγή και οι ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις αποτελούν εμπειρικά βασισμένες παρεμβάσεις και έχουν φανεί αποτελεσματικές για τη διαχείριση αρκετών δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά και οι γονείς, εντούτοις υπάρχει ανάγκη για ανάπτυξη νέων παρεμβάσεων που μπορούν να επιφέρουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη. Επομένως, θεωρείται ιδιαίτερης σημασίας η ανάπτυξη πολυεπίπεδων προγραμμάτων παρέμβασης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τόσο των παιδιών όσο και των γονέων τους. Ο στόχος της παρούσας έρευνας, η οποία περιλαμβάνει δύο μελέτες, ήταν η δημ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Attention deficits often observed among school-aged children, which frequently coincide with impulsivity/hyperactivity, are widely known to affect various aspects of their lives. Additionally, parents of children with attention deficits report increased levels of parenting stress and diminished parental sense of competence. They also tend to adopt more authoritarian and/or permissive parenting practices. While pharmacotherapy and psychosocial interventions are evidence-based and have been shown to be effective in managing several difficulties presented by children and parents, there remains a need to develop innovative interventions that can produce short-term and long-term benefits. Therefore, developing multi-level intervention programs that address the needs of both children and their parents is considered particularly important.The goal of the current research, comprising two studies, was to create and evaluate the effectiveness of a multi-level intervention program for children ag ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2025)
DOI
10.12681/eadd/57038
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57038
ND
57038
Εναλλακτικός τίτλος
The development, implementation, and effectiveness of a multimodal intervention for childhood attention deficits: integrating iVR-based cognitive training to traditional evidence-based intervention approaches
Συγγραφέας
Παχίτη, Ιουλιανή (Πατρώνυμο: Θεμιστοκλής)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δημητροπούλου Παναγιώτα
Παπαδόπουλος Τιμόθεος
Σιδερίδης Γεώργιος
Γιοβαζολιάς Θεόδωρος
Μουζάκη Αγγελική
Σίμος Γαβριήλ-Παναγιώτης
Μηλιένος Φώτιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Εφαρμοσμένη ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Δυσκολίες προσοχής; Πολυεπίπεδο πρόγραμμα παρέμβασης; Τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR); Γνωσιακή-συμπεριφορική παρέμβαση; Πρόγραμμα εκπαίδευσης γονέων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.