Αστική κινητικότητα, αστικά μέσα μεταφοράς και η σχέση τους με τις αστικές δομές

Περίληψη

Ο χώρος χαρακτηρίζεται από προϊούσα αστικοποίηση και από την εξάπλωση της δομημένης επιφάνειάς του, παγκοσμίως. Μάλιστα, η εξάπλωση της επιφάνειας του αστικού χώρου υλοποιείται, συχνά, ακανόνιστα ενώ συγχρόνως προκαλείται μη ελεγχόμενος χωρικός διαχωρισμός ή αντιστρόφως ανάμειξη των χρήσεων γης. Οι αστικές μετακινήσεις καθίστανται, συχνά, δυσλειτουργικές. Δημιουργούνται συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, οι μετακινήσεις χαρακτηρίζονται από απρόβλεπτη διάρκεια, κυριαρχούν εξατομικευμένοι και ρυπογόνοι τρόποι μετακίνησης και το Ι.Χ. αυτοκίνητο παραμένει βασική επιλογή μέσου μετακίνησης. Τέλος, για ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες, όπως οι μετακινούμενοι που ανήκουν σε χαμηλές εισοδηματικές κλάσεις, παρατηρείται αυξημένη δυσκολία προσπέλασης προς προορισμούς απομακρυσμένους ή πλημμελώς εξυπηρετούμενους από δημόσιες συγκοινωνίες. Μέσα στο πλαίσιο της αστικής διάχυσης και της δυσλειτουργίας των αστικών μετακινήσεων, οι κάτοικοι/μετακινούμενοι των αστικών περιοχών επιλέγουν τόπο κατοικίας και τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Space is characterized by progressive urbanization and the spread of its built surface, worldwidely. In fact, urban sprawl is often implemented irregularly, while causing an uncontrolled/unregulated spatial separation or, conversely, land use mixing. Urban transportation often becomes dysfunctional. Conditions of traffic congestion are established, journeys are characterized by unpredictable duration, personalized and polluting transport modes prevail and the private car remains the main mode choice. Ultimately, for certain population groups, particularly commuters belonging to low-income classes, there is an increased difficulty of accessing destinations that are either distant or poorly served by public transport. Within the context of urban sprawl and the challenges of urban transportation, residents/commuters of urban areas select their residential location and transport mode depending on their employment location. Housing and transportation costs of urban residents interact, occup ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2026)
DOI
10.12681/eadd/57000
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57000
ND
57000
Εναλλακτικός τίτλος
Urban mobility, urban transport modes and their relatioship with urban structures
Συγγραφέας
Κωνσταντινίδου, Μαρία-Ναταλία (Πατρώνυμο: Φιλοκτήμων)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων. Εργαστήριο Σχεδιασμού Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Τεχνικής και Οδοποιΐας
Εξεταστική επιτροπή
Ταξιλτάρης Χρήστος
Μίντσης Γεώργιος
Μπάσμπας Σωκράτης
Αϋφαντοπούλου Γεωργία
Βιτοπούλου Αθηνά
Παπαγιαννάκης Απόστολος
Φούντας Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Επιστήμη και Τεχνολογία των μεταφορών
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Πολιτική μηχανική
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες ➨ Μηχανική και Τεχνολογίες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Κόστος διαμονής; Αστική κινητικότητα; Αστικές δομές; Κοινωνικοί διαχωρισμοί; Προσπελασιμότητα; Αστική γαιοπρόσοδος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.