Ανάπτυξη υπολογιστικών μεθόδων αεροελαστικής ανάλυσης δρομέων με πλεγματικές ή/και σωματιδιακές τεχνικές: εφαρμογή σε ανεμογεννήτριες και ελικόπτερα

Περίληψη

Στη διατριβή αυτή αναπτύχθηκε ένας αεροελαστικός επιλύτης υψηλής πιστότητας για εφαρμογές δρομέων. Το νέο αυτό εργαλείο είναι σε θέση να αναλύει ιδιαίτερα σύνθετες συνθήκες ροής σε ένα μεγάλο εύρος των υποηχητικών αριθμών Mach σε ένα ενιαίο υπολογιστικό πλαίσιο. Η ελαστοδυναμική ανάλυση πραγματοποιείται από τον GAST, έναν κώδικα που αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο Αεροδυναμικής του ΕΜΠ στο πλαίσιο προηγούμενων διδακτορικών διατριβών και η ανάπτυξή σου συνεχίζεται έως σήμερα. Στις προηγούμενες εκδόσεις του GAST, ένας δρομέας ανεμογεννήτριας μοντελοποιούταν σαν μία διάταξη γραμμικών δοκών Timoshenko πλήρους μητρώου Δυσκαμψίας, οι οποίες διακριτοποιούνται μέσως μίας προσέγγισης μονοδιάστατων πεπερασμένων στοιχείων και συνδέονται διαδοχικά μεταξύ τους μέσω ενός πλαισίου δυναμικής πολλαπλών σωμάτων. Κατά τη διάρκεια αυτής της διατριβής, το κομμάτι της κινηματικής και της δυναμικής ανάλυσης αναμορφώθηκε στα πρότυπα ενός γενικευμένου πλαισίου δυναμικής πολλαπλών σωμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα στο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis, a high fidelity aeroelastic analysis solver for rotor configurations has been developed. This newly formed computational tool is capable of analyzing complex flow phenomena over a wide part of the sub–sonic region and under the same computational framework. The structural dynamics problem is solved by GAST, an in–house elasto–dynamic analysis module, the development of which started in previous theses and continued in the present. In previous versions of GAST, a Wind Turbine configuration was approximated as an assembly of linear full stiffness matrix Timoshenko beams discretized through a 1D Finite Element Method approach and being sequentially connected in the context of a generic multi–body dynamics representation, not restrained to sequential configurations. During the present thesis, the kinematic and dynamic analysis part was reformed to follow a multi–body dynamics methodology. As a result, GAST may now be used for the structural dynamics analysis of any arbitrar ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56955
ND
56955
Εναλλακτικός τίτλος
Development of computational methods for the aeroelastic analysis of rotors using grid based and/or particle techniques: application to wind turbine and helicopter rotors
Συγγραφέας
Σπυρόπουλος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Αεροδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Ριζιώτης Βασίλειος
Γιαννάκογλου Κυριάκος
Βουτσινάς Σπυρίδων
Παπαδάκης Γεώργιος
Αγγέλου Εμμανουήλ
Bernandini Giovanni
Gennaretti Massimo
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Αεροδιαστημική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Αλληλεπίδραση ρευστού/στερεού σώματος; Δυναμική συστημάτων πολλαπλών σωμάτων; Υπολογιστική ρευστομηχανική (CFD); Υβριδικοί επιλύτες υπολογιστικής ρευστομηχανικής; Μέθοδος Γραμμής Δράσης; Ατμοσφαιρικές συνθήκες ροής; Δρομέας ανεμογεννήτριας; Δρομέας ελικοπτέρου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.