Ποσοτικοποίηση της αέριας ρύπανσης από τις εκπομπές πλοίων και οδικής κυκλοφορίας σε αστικές περιοχές με τη χρήση μοντέλου διασποράς υπολογιστικής ρευστοδυναμικής

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή διερευνά την τοπικής κλίμακας ρύπανση των πλοίων πλέον της αντίστοιχης ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία σε αστικές περιοχές, μοντελοποιώντας τη διασπορά των ρύπων με τεχνικές τεχνολογικής αιχμής. Για το σκοπό αυτό εφαρμόζεται μοντελοποίηση Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής (ΥΡ), καθώς αποτελεί μία ευρέως διαδομένη και αξιόπιστη μέθοδο προσομοίωσης της ροής του αέρα μέσα σε αστικά περιβάλλοντα με έντονα τυρβώδη πεδία ανέμου. Η αρχική στόχευση της διατριβής είναι η εξέταση των δυνατοτήτων της ΥΡ σχετικά με την προσομοίωση της διασποράς των ρύπων μέσα σε αστικά περιβάλλοντα. Για το σκοπό αυτό εφαρμόστηκε μοντέλο ΥΡ στην περιοχή Μονγκ Κοκ, η οποία είναι μια πυκνοκατοικημένη περιοχή του Χονγκ Κονγκ με έντονο κυκλοφοριακό φόρτο. Για την αποτελεσματική εφαρμογή του μοντέλου αξιοποιήθηκαν μετεωρολογικά δεδομένα, δεδομένα εκπομπών κυκλοφορίας με υψηλή χρονική διακριτότητα (10 λεπτά) και μετρήσεις συγκεντρώσεων υποβάθρου αλλά και σε επίπεδο δρόμου. Χάρη στην αξιοποίηση όλων α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis investigates the local effect of ship-over-road-traffic emissions on ports’ air pollution in high spatiotemporal resolution, utilizing state-of-the-art dispersion modelling. Microscale Computational Fluid Dynamics (CFD) modelling is applied to simulate the dispersion of pollutants. CFD modelling was chosen due to its ability to effectively simulate airflows within urban environments characterized by complex wind patterns. The initial focus of this thesis is to explore the potential of CFD modelling to simulate the dispersion of pollutants within urban environments, as it is a well-established and widely applied method for microscale air pollution studies. For this reason, a CFD approach is applied to Mong Kok — a densely populated area in Hong Kong — experiencing high road traffic activity. The CFD model incorporated real-time meteorological data, high-resolution (10-minute) traffic emission data, and both background and roadside concentration measurements. This compreh ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2026)
DOI
10.12681/eadd/56923
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56923
ND
56923
Εναλλακτικός τίτλος
Quantifying air pollution from ship and road traffic emissions in urban areas using computational fluid dynamics dispersion modelling
Συγγραφέας
Μπόικος, Χρήστος-Καλλίνικος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Τομπουλίδης Ανανίας
Υάκινθος Κυριάκος
Μιχαλόπουλος Νικόλαος
Volker Matthias
D' Anna Barbara
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΠεριβαλλοντική Μηχανική ➨ Περιβαλλοντική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Αέρια ρύπανση; Υπολογιστική ρευστοδυναμική; Ναυτιλία; Οδική κυκλοφορία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.