Η ανάπτυξη της ενσυνειδητότητας και της ψυχολογικής ευημερίας: η εφαρμογή σε φοιτητικό πληθυσμό ενός προγράμματος παρέμβασης βασισμένου στην θεραπευτική προσέγγιση Gestalt

Περίληψη

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της παρούσας διδακτορικής διατριβής αποσκοπούσε στο να διερευνήσει αν ένα Πρόγραμμα Παρέμβασης, βασισμένο στην προσέγγιση Gestalt και σε ασκήσεις mindfulness (ενσυνειδητότητας), επιφέρει ευεργετικές επιδράσεις στην ψυχολογική ευημερία φοιτητικού πληθυσμού. Το Πρόγραμμα Παρέμβασης αφορούσε στην υλοποίηση «Ομάδας Προσωπικής Ανάπτυξης» και αποσκοπούσε στην ανάπτυξη της επίγνωσης των συμμετεχόντων. Στην έρευνα συμμετείχαν 208 φοιτητές/τριες του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από της/ές οι 148 αποτέλεσαν την Ομάδα Παρέμβασης και οι 60 την Ομάδα Ελέγχου. Όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες συναίνεσαν και συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια μια εβδομάδα πριν την έναρξη καθώς και μια εβδομάδα μετά τη λήξη του δέκα εβδομάδων Προγράμματος Παρέμβασης. Στόχος της έρευνας ήταν να εξετάσει αν το εν λόγω πρόγραμμα παρέμβασης βελτιώνει: α) την επίγνωση των συμμετεχόντων/ουσών σε αυτό και β) της δείκτες ψυχολογικής ευημερίας των φοιτητών της: την Ενσυνειδητότητα, Επίγνωση κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to examine the effects of a Mindfulness-Gestalt-based Counseling Program on students’ mindfulness skills and aspects of well-being. Gestalt psychotherapy considers mindfulness as part of its therapeutic model, both of which contribute to the development of awareness. A growing number of studies of Mindfulness-based interventions (MBIs) have shown positive outcomes for students’ mental health and well-being. An intervention program was conducted on a sample of 208 undergraduate students who completed self-report questionnaires: the Mindfulness, Attention, and Awareness Scale (MAAS), Emotional Intelligence Scale (WLEIS), Self-Compassion Scale (SCS), Depression Anxiety Stress Scale (DASS 21) the Positive and Negative Affect Scale (PANAS), the Satisfaction with Life Scale (SWLS), the Subjective Happiness Scale (SHS), Emotion Regulation Questionnaire (ERQ), and Curiosity and Exploration Inventory (CEI). Two assessments were conducted one week before and one wee ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56887
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56887
ND
56887
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of a Gestalt-mindfulness-based program’s implementation on undergraduate students’ mindfulness levels and well-being
Συγγραφέας
Κυβέλου, Αγγελική (Πατρώνυμο: Λεωνίδας)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Περιβάλλοντος, Γεωγραφίας και Εφαρμοσμένων Οικονομικών. Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Τσίτσας Γεώργιος
Κλεφτάρας Γεώργιος
Βέρδης Αθανάσιος
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Ζμπάινος Δημήτριος
Σοφιανοπούλου Χρυσούλα
Καραμανώλη Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Εφαρμοσμένη ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ενσυνειδητότητα; Ομαδική συμβουλευτική; Προπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες; Προσέγγιση Gestalt; Ευημερία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)