Διερεύνηση της εγκεφαλικής πλευρίωσης για τη γραφή σε υγιείς ενήλικες και παιδιά με δυσλεξία και δυσγραφία με τη χρήση λειτουργικού διακρανιακού υπερήχου Doppler (fTCD)

Περίληψη

Αυτή η διατριβή ασχολείται με την εγκεφαλική πλευρίωση της γραπτής γλώσσας, έναν τομέα που επισκιάστηκε από την εκτεταμένη έρευνα για την πλευρίωση της προφορικής γλώσσας. Ενώ έχει καταστεί σαφές ότι το αριστερό ημισφαίριο κυριαρχεί για την προφορική γλώσσα στην πλειονότητα των ατόμων, η γραπτή γλώσσα, ιδιαίτερα στους αριστερόχειρες, παραμένει υπομελετημένη. Παράλληλα, περιπτώσεις που σχετίζονται με δυσκολίες γραφής, όπως ειδικές γλωσσικές διαταραχές και, με ιδιαίτερη σημασία για αυτή τη διατριβή, η δυσλεξία, δεν έχουν εξεταστεί από την άποψη της πλευρίωσης για γραπτή γλώσσα. Έχει δειχθεί ότι η δυσλεξία συνδέεται με ένα πιο συμμετρικό ή δεξιόπλευρο πρότυπο πλευρίωσης για την ανάγνωση και την προφορική γλώσσα, το οποίο μπορεί να αναδιοργανωθεί μετά από μια κατάλληλη εκπαιδευτική παρέμβαση. Η γραφή αποτελείται τόσο από ένα γλωσσικές όσο κι από ένα κινητικές συνιστώσες, οι οποίες συμβάλλουν από κοινού στην εγκεφαλική ενεργοποίηση, ωστόσο οι πρότερες έρευνες δεν έχουν κατορθώσει να διαχωρί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis delves into the cerebral lateralization for written language, a domain overshadowed by the extensive research on oral language lateralization. While it is well established that the left hemisphere is dominant for oral language in the majority of individuals, investigations into written language lateralization, particularly in left-handers, remain sparse. In parallel, individuals with conditions that are associated with writing difficulties, such as specific language disorder, and, of particular importance for this thesis, dyslexia, remain neglected in terms of studying their lateralization for written language. It has been shown that dyslexia is associated with a more symmetrical or right lateralized pattern for reading and oral language, which can be reorganized following an appropriate educational intervention. Writing involves both language and motor components, jointly contributing to cerebral activation, yet prior research has not effectively disentangled these element ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56771
ND
56771
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating cerebral laterality for writing in healthy adults and children with dyslexia and dysgraphia with the use of functional transcranial Doppler ultrasound (fTCD)
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Αναστασία-Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάτου-Παστού Μαριέττα
Βλάχος Φίλιππος
Badcock Nicholas A.
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Αντωνίου Φωτεινή
Οικονόμου Αλεξάνδρα
Ocklenburg Sebastian
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Βιολογική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
γλωσσική πλευρίωση; Εγκεφαλική πλευρίωση; Γραφή; Κυριοχειρία; Δυσλεξία; Παρέμβαση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.