Η διαμόρφωση της μεθόδου μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία από τον Αλέξη Κόκκο

Περίληψη

Με την παρούσα έρευνα επιδιώκεται η οριοθέτηση της σχέσης της Μετασχηματίζουσας Μάθησης με τις Τέχνες στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Η προσέγγιση ενός έργου τέχνης γίνεται μέσα από την αισθητική εμπειρία, δηλαδή την εστιασμένη παρατήρησή του για τη διέγερση του κριτικού στοχασμού και τη συνακόλουθη ενεργοποίηση του στοχαστικού διαλόγου εντός της εκπαιδευτικής ομάδας. Έτσι, η επαφή με έργα τέχνης υψηλής αισθητικής αξίας μπορεί να πυροδοτήσει την ανάδυση συναισθημάτων και στοχασμών που οδηγούν, αφενός, στην ερμηνεία συμβολισμών και εννοιών, που εμπεριέχονται σε αυτά και, αφετέρου, στην επεξεργασία προσωπικών βιωμάτων και προβληματισμών, που βοηθούν το άτομο στην εξεύρεση εναλλακτικών, πιο λειτουργικών προοπτικών ζωής. Επομένως, η αισθητική εμπειρία δύναται να προάγει το μετασχηματισμό των δυσλειτουργικών παραδοχών του ατόμου. Ο Καθηγητής Αλέξης Κόκκος δημιούργησε και εξέλιξε την εκπαιδευτική Μέθοδο Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία, ενσωματώνοντας τη συστημα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study refers to the relationship between Transformative Learning and the Arts in Adult Education. Humans approach art through aesthetic experience, meaning focused observation of the artwork, that stimulates critical thinking and enables critical discourse within a learning environment. Interaction with art of high aesthetic value can trigger thoughts and emotions that allow the interpretation of symbolism and hidden meanings of artworks. Simultaneously, art prompts observers to contemplate their personal experiences and internal conflicts, helping them discover alternative perspectives. Therefore, aesthetic experience can transform individuals’ dysfunctional assumptions. “Transformative Learning Through Aesthetic Experience”, proposed by Prof. Alexis Kokkos, integrates the systematic observation of art (aesthetic experience) into an established theory of Adult Education (Transformative Learning). The present study investigates the theoretical foundations of Kokkos’ method, its dy ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
DOI
10.12681/eadd/56740
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56740
ND
56740
Εναλλακτικός τίτλος
Configuration of Alexis Kokkos' method "transformative learning through the aesthetic experience"
Συγγραφέας
Λογοθέτου, Μάρθα (Πατρώνυμο: Λεωνίδας)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών & Ψυχολογίας. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κορωναίου Αλεξάνδρα
Σαμαρτζή Σταυρούλα
Καραλής Αθανάσιος
Χρυσοχόου Ξένια
Αλεξιάς Γεώργιος
Μάγος Κωνσταντίνος
Τσιμπουκλή Αννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κριτικός στοχασμός; Αισθητική εμπειρία; Τέχνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.