Διερεύνηση της επίδοσης μαθητών με ειδική διαταραχή της ανάγνωσης στην αναγνωστική κατανόηση στην ξένη γλώσσα, μέσω διαφοροποιημένου κριτηρίου αξιολόγησης

Περίληψη

Στη διεθνή βιβλιογραφία γίνεται σημαντική αναφορά σε παρεμβατικά προγράμματα και στρατηγικές που αφορούν τους μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), ενώ λιγότερο εκτενής είναι η βιβλιογραφία σχετικά με την διαφοροποιημένη αξιολόγηση των μαθητών αυτών. Ωστόσο, με βάση τις υπάρχουσες έρευνες έχουν προταθεί διαφοροποιήσεις που αφορούν κυρίως στην παρουσίαση των κριτηρίων όπως η προφορική ανάγνωση του κειμένου, η χρήση υπολογιστή και οι διαφοροποιήσεις στην παρουσίαση των ερωτημάτων του κριτηρίου και των στελεχών αυτών. Οι παρούσες διαφοροποιήσεις έχουν μελετηθεί σε μονόγλωσσους πληθυσμούς με ΕΜΔ, ενώ περιορισμένες είναι οι έρευνες που αφορούν στην δεύτερη/ξένη γλώσσα σε συνδυασμό με την παρουσία ΕΜΔ. Επιπλέον, έρευνες σχετικά με πολλαπλές διαφοροποιήσεις που άπτονται ποικίλων τομέων έχουν διεξαχθεί στο εξωτερικό, ενώ στην Ελλάδα έχει ερευνηθεί περιορισμένος αριθμός διαφοροποιήσεων. Οι διαφοροποιήσεις στην πλειοψηφία τους έχουν παρουσιάσει θετική επίδραση στην επίδοση των μαθητών μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

There is extensive reference in international literature as regards the intervention programs and recommended strategies for learners that have Specific Learning Difficulties (SLD), while there is little reference to the differentiated assessment of these students. However, based on the existing research, there is a number of types of differentiation that have been suggested and investigated, mainly referring to the presentation of tests, such as read-aloud, use of technology and presentation alterations in test questions and their units. The aforementioned types of differentiation have been tested in monolingual populations with SLD, while little is the research referring to second/foreign language in population with SLD. Most types of differentiation have presented favourable results regarding students’ performance, a fact that emphasizes the significance of their use throughout the assessment of students with SLD, with the aim of achieving a more representative score. The aim of the ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2026)
DOI
10.12681/eadd/56687
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56687
ND
56687
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of students' with Specific Reading Disability performance in reading comprehension in the foreign language through differentiated assessment
Συγγραφέας
Αθανασιάδου, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Αιμίλιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Ανδρέου Γεωργία
Γκανά Ελένη
Αντωνίου Φωτεινή
Αλεξίου Θωμαή
Μότσιου Ελένη
Βλάχος Φίλιππος
Σταυρακάκη Σταυρούλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστική κατανόηση; Αξιολόγηση; Δεύτερη/ξένη γλώσσα; Ειδική διαταραχή της ανάγνωσης; Διαφοροποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.