Μελετώντας τα παιδιά ως παίκτες ψηφιακών παιχνιδιών: διαδραστικές αφηγήσεις, πλαίσια και διαλογικότητα

Περίληψη

Στις μέρες μας όλο και περισσότερα παιδιά γίνονται παίκτες ψηφιακών παιχνιδιών. Ωστόσο, γνωρίζουμε ελάχιστα σχετικά με τις εμπειρίες τους στο παιχνίδι, καθώς αυτές επηρεάζονται από ένα πλήθος διασυνδέσεων. Μέχρι στιγμής δεν έχουν εξεταστεί επαρκώς οι αλληλεπιδράσεις των παιδιών που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια ή πέραν του ψηφιακού παιχνιδιού. Αντίστοιχα, λίγες έρευνες έχουν γίνει σχετικά με τις αφηγήσεις των παιδιών ως παίκτες των ψηφιακών παιχνιδιών. Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται το συσχετισμό του στοιχείου της αφήγησης και της διάδρασης και προτείνει τον όρο "παιδικές διαδραστικές αφηγήσεις" για να περιγράψει τις αφηγήσεις που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις που λαμβάνουν χώρα μεταξύ των νεαρών παικτών ψηφιακών παιχνιδιών. Αναρωτιόμαστε ποια είναι η συμβολή της αφήγησης στην κατανόηση των αλληλεπιδράσεων των παιδιών. Διερευνούμε επίσης τις αλληλεπιδράσεις των παιδιών σε σχέση με τα περιβάλλοντα που τα επηρεάζουν. Εφαρμοσμένη σε δύο διαφορετικούς χώρους, ένα σχολικό εργαστήρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Today more and more children become digital players, but we know little of their game experiences, as they are influenced by a multitude of interconnections. So far, children’s interactions that take place during or beyond gameplay have not been adequately examined. Accordingly, little research has been done regarding children’s game narratives. The thesis argues that the elements of the narrative and interaction are interrelated and proposes the term “children’s interactive narratives” to capture the phenomenon of children’s co-creation of narratives through their interaction as digital game players. We ask what is the contribution of narrative in the understanding of young digital players’ interactions. We also explore children’s interactions within their contexts. Realized in two different settings, a school workshop and an after-school home-based activity, the study observes children’s digital game play and investigates “children’s interactive narratives” with the aid of two theori ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56474
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56474
ND
56474
Εναλλακτικός τίτλος
Studying children as digital game players: interactive narratives, frames and dialogism
Συγγραφέας
Γαβριηλίδου, Μόνικα (Πατρώνυμο: Αριστοτέλης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χρονάκη Άννα
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Χαρίτος Δημήτριος
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Μακρή Αικατερίνη
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Γκούσκος Δημήτρης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Μέσα επικοινωνίας
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακά παιχνίδια; Παιδιά; Αφηγήσεις; Πλαίσια; Διαλογικότητα; Διάδραση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.