Η συμβολή τεχνολογικά εμπλουτισμένων εκπαιδευτικών παιχνιδιών στην ενίσχυση του καταστασιακού ενδιαφέροντος στο μάθημα της μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μία έρευνα δράσης

Περίληψη

Πρόσφατες έρευνες επισημαίνουν τον σημαντικό ρόλο του ενδιαφέροντος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ενδιαφέρον συμβάλλει θετικά στην προσοχή και τη μάθηση και ενεργοποιείται από την προγενέστερη γνώση και το απροσδόκητο περιεχόμενο. Επιπλέον, η χρήση παιχνιδιών ως εργαλείων μάθησης προάγει την κριτική σκέψη, την ανάληψη ρίσκου, ενισχύει την προσοχή των μαθητών, τους εκπαιδεύει να εργάζονται υπό πίεση, να διασκεδάζουν, να σέβονται τους κανόνες και να διαχειρίζονται καλύτερα τη νίκη ή την ήττα σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον. Η παρούσα έρευνα δράσης είχε ως στόχο την ενίσχυση του καταστασιακού ενδιαφέροντος των μαθητών Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού Γενικής Παιδείας στο διδακτικό αντικείμενο της μουσικής. Για το σκοπό αυτό σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν τρία τεχνολογικά εμπλουτισμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια, δηλαδή παιχνίδια που συνδυάζουν τη χρήση φυσικών αντικειμένων (όπως ζάρια, καρτέλες και μουσικά όργανα) με τη χρήση ενός εικονικού υπολογιστικού περιβάλλοντος πλήρως ελεγχόμενου από τον εκπαιδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Recent research points out the important role of interest in the educational process. Interest contributes positively to attention and learning and is activated by prior knowledge and unexpected content. In addition, using games as learning tools promotes critical thinking, risk-taking, enhances students' attention, trains them to work under pressure, have fun, respect rules and better manage victory or defeat in a completely safe environment. The present action research aimed to enhance situational interest of the 3rd and 4th Primary General Education students in the field of music. For this purpose, three technologically enriched educational games were designed and implemented, i.e. games that combine the use of physical objects (such as dice, tabs and musical instruments) with the use of a virtual computing environment fully controlled by the teacher. Through a three-phase mixed research approach that includes open-ended and closed questionnaires, interviews and observation, student ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56469
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56469
ND
56469
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of technologically enriched educational games to the enhancement of situational interest in the primary music education classroom: an action research
Συγγραφέας
Ματζίρης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ευστράτιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ζαφρανάς Νικόλαος
Παπαδέλης Γεώργιος
Στάμου Λελούδα
Λαπιδάκη Ελένη
Κανελλόπουλος Παναγιώτης
Μυράλης Γιάννης
Ράπτης Θεοχάρης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Καταστασιακό ενδιαφέρον; Μουσικά παιχνίδια; Εκπαιδευτική έρευνα δράσης; Μουσική τεχνολογία; Εκπαιδευτικά παιχνίδια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.