Εποπτικός έλεγχος και βελτιστοποίηση κατανάλωσης ενέργειας για οδικά και θαλάσσια υβριδικά συστήματα ηλεκτρικής πρόωσης με βάση τη στρατηγική ελαχιστοποίησης της ισοδύναμης κατανάλωσης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ανέπτυξε νέους αλγορίθμους βασισμένους στην ελαχιστοποίηση της ισοδύναμη κατανάλωσης (ECMS) για τη μείωση των εκπομπών CO2 από διάφορα μέσα μεταφοράς με υβριδικά συστήματα πρόωσης. Τρεις ξεχωριστές μελέτες εξερεύνησαν την εφαρμογή αυτών των πρωτοποριακών αλγορίθμων ECMS σε διακριτά πλαίσια: επιβατικό υβριδικό ηλεκτρικό όχημα με δυνατότητα φόρτισης από την πρίζα (PHEV), βαρύ φορτηγό υβριδικό ηλεκτρικό όχημα με δυνατότητα φόρτισης από την πρίζα (PHET) και υβριδικό πλοίο βαθιάς θαλάσσης. Κάθε μελέτη αξιοποίησε δεδομένα και προσομοιώσεις πραγματικού κόσμου για να αξιολογήσει την απόδοση των προτεινόμενων αλγορίθμων και να τους συγκρίνει με υπάρχουσες λύσεις. Αρχικά, η διατριβή ερευνά εναλλακτικούς αλγορίθμους συστήματος διαχείρισης ενέργειας (EMS) για PHEV. Η έρευνα είχε ως στόχο να προσδιορίσει την βέλτιστη λύση κατανάλωσης καυσίμου (FC) συγκρίνοντας έναν αλγόριθμο ECMS με έναν αλγόριθμο βασισμένο σε κανόνες (RB) που έχει ανακατασκευαστεί εμπορικά, υπό διαφορετικές συνθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis developed new equivalent consumption minimization strategy (ECMS) algorithms to reduce CO2 emissions from different means of transport with hybrid propulsion systems. Three separate studies explored the application of these novel ECMS algorithms in distinct contexts: passenger plug-in hybrid electric vehicle (PHEV), plug-in hybrid electric truck (PHET) and hybrid deep sea ship. Each study leveraged real-world data and simulations to evaluate the performance of the proposed algorithms and compare them to existing solutions. Firstly, the thesis investigates alternative energy management system (EMS) algorithms for PHEVs. The research aimed to identify the optimal fuel consumption (FC) solution by comparing an ECMS algorithm with a back-engineered commercial rule-based (RB) algorithm under different operating conditions. The RB algorithm's validity was first established using experimental data. Next, a novel method was developed to assess the performance of different algorithm ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2026)
DOI
10.12681/eadd/56382
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56382
ND
56382
Εναλλακτικός τίτλος
Supervisory control and energy consumption optimization for road and marine hybrid electric propulsion systems based on the equivalent consumption minimization strategy
Συγγραφέας
Αλετράς, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Σαμαράς Ζήσης
Σεφερλής Παναγιώτης
Κολτσάκης Γρηγόριος
Θεοτοκάτος Γεράσιμος
Φονταράς Γεώργιος
Sciarretta Antonio
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογία
Λέξεις-κλειδιά
Βελτιστοποίηση στην κατανάλωση καυσίμου; Εποπτικός έλεγχος; Στρατηγική ελαχιστοποίησης της ισοδύναμης κατανάλωσης; Υβριδοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.