Χρονική αντιληπτική μάθηση με μονοαισθητηριακά και πολυαισθητηριακά ερεθίσματα

Περίληψη

Η χρονική αντίληψη αποτελεί θεμέλιο λίθο της εμπειρίας του ανθρώπου και κεντρικό στοιχείο οποιασδήποτε καθημερινής δραστηριότητας. Η έρευνα πάνω στην χρονική αντιληπτική μάθηση έχει εντοπίσει μια βελτιωμένη ικανότητα χρονικής διάκρισης διαστημάτων όταν οι άνθρωποι έχουν εξασκηθεί πάνω στα διαστήματα αυτά, υποδηλώνοντας ότι η χρονική μας αντίληψη χαρακτηρίζεται από πλαστικότητα και εξαρτάται τόσο από την εμπειρία όσο και από άλλους γνωσιακούς/νευρωνικούς παράγοντες (Bueti κ.ά., 2012). Εντούτοις, η πλειοψηφία των προηγούμενων μελετών είχε εστιαστεί στη μονοαισθητηριακή διέγερση και τα αποτελέσματα που προέκυψαν, χαρακτηρίζονταν από αδυναμία γενίκευσης σε ανεκπαίδευτα χρονικά διαστήματα (π.χ. Karmarkar & Buonomano, 2003) ή τροπικότητες (π.χ. Lapid κ.ά., 2009). Επιπλέον, οι λίγες μελέτες που επιχείρησαν να προσεγγίσουν τη μάθηση μέσα από αφηρημένα πολυαισθητηριακά ερεθίσματα διακρίνονταν από μια μεταβλητότητα στα αποτελέσματα, με τη μεταφορά της μάθησης να ακολουθεί από ένα ασύμμετρο μοτίβ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Time perception is fundamental to our experience and central to virtually all of our everyday activities. Several studies have revealed an improvement in temporal discrimination when temporal perceptual learning was applied, implying that our temporal percept is plastic, depending on both experience and other cognitive/neuronal factors (Bueti et al., 2012). However, in most of the previous studies where a unisensory stimulation was applied, the learning effects could not be transferred to untrained intervals (e.g., Karmarkar & Buonomano, 2003) or modalities (e.g., Lapid et al., 2009), while the few studies that have attempted to approach learning through multisensory events, observed discrepancies in the transfer of learning from an asymmetric generalization (e.g., Alais and Cass 2010) up to none (e.g., Virsu et al., 2008). Among the core methodological issues of the existing literature as described in Chapter 2, was the single temporal task applied both as the learning and as the eval ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/55883
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55883
ND
55883
Εναλλακτικός τίτλος
Temporal perceptual learning in unisensory and multisensory stimuli
Συγγραφέας
Θανόπουλος, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Μουτούσης Κωνσταντίνος
Σαμαρτζή Σταυρούλα
Βατάκη Αργυρώ
Σκαλιώρα Ειρήνη
Ζιώρη Ελένη
Μέλλον Ρόμπερτ
Αβρααμίδης Μάριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Πειραματικη και Γνωστική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Χρονική αντιληπτική μάθηση; Πολυαισθητηριακή προσέγγιση; Γενίκευση; Χρονική διχοτόμηση; Κρίση χρονικής σειράς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.