Δημιουργία και αξιολόγηση λογισμικού πλήρως εμβυθιστικής εικονικής πραγματικότητας για τη μουσειακή εκπαίδευση στην αρχαία ελληνική τεχνολογία

Περίληψη

Οι ρηξικέλευθες τεχνολογικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα σήμερα, επηρεάζουν σχεδόν κάθε έκφανση της κοινωνικής και ατομικής ζωής. Έχουν μετασχηματίσει ριζικά την κοινωνία και πολλά γνωστικά πεδία. Μια από τις τεχνολογίες αιχμής, είναι και η Εικονική Πραγματικότητα (ΕΠ). Η ΕΠ είναι ένα σύνολο τεχνολογιών υλικού και λογισμικού που σκοπό έχουν την εμβύθιση του χρήστη στο Εικονικό Περιβάλλον. Ταυτόχρονα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αρχαία Ελληνική τεχνολογία. Το ενδιαφέρον αυτό φαίνεται από την ίδρυση αντίστοιχων θεματικών μουσείων, την ανάπτυξη λογισμικών ΕΠ και την έκδοση βιβλίων.Η παρούσα διατριβή έχει ως σκοπό τη δημιουργία ενός λογισμικού Πλήρως Εμβυθιστικής Εικονικής Πραγματικότητας (ΠΕΕΠ) και την αξιολόγησή του, με βάση την μαθησιακή του απόδοση και την απόδοση του σε παράγοντες εμπειρίας χρήσης. Η ΠΕΕΠ είναι το είδος της ΕΠ, που χρησιμοποιεί μέσα διάδρασης υψηλής εμβύθισης: Head Mounted Devices (HMD). Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε ένα λογισμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The groundbreaking technological changes taking place today affect almost every aspect of social and individual life. One of the cutting-edge technologies is Virtual Reality (VR). VR is a set of hardware and software technologies aimed at immersing the user in the Virtual Environment. At the same time, in recent years there has been an increasing interest in ancient Greek technology. This thesis aims to create an Immersive Virtual Reality (IVR) software and evaluate it, based on its learning performance and its performance on user experience factors. Thus, an IVR software was created, which included eight ancient Greek inventions. In addition to the IVR software, Desktop Virtual Reality (DVR) software was also created, so that the evaluation of the IVR software could also be done in comparison with the DVR software. DVR is the type of VR that uses conventional means of interface (mouse, keyboard, screen). For the same reason, websites were also created. The creation of the media initia ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55849
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55849
ND
55849
Εναλλακτικός τίτλος
Development and evaluation of a fully immersive virtual reality software for museum education in ancient Greek technology
Συγγραφέας
Αντωνόπουλος, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φωκίδης Εμμανουήλ
Στεφανάκης Εμμανουήλ
Κουτρομάνος Γεώργιος
Μπράτιτσης Θαρρενός
Φεσάκης Γεώργιος
Κασαπάκης Βλάσιος
Κώστας Απόστολος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αρχαία ελληνική τεχνολογία; Εικονική πραγματικότητα; Μουσειακή εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)