Η ανάπτυξη κριτικής σκέψης σε μαθητές δημοτικού σχολείου μέσω της επεξεργασίας θεμάτων ευρωπαϊκής πολιτειότητας με την αξιοποίηση της ρομποτικής, της ψηφιακής αφήγησης και των περιηγήσεων εικονικής πραγματικότητας

Περίληψη

Η σύγχρονη εκπαιδευτική πρακτική εστιάζει τόσο στην απόκτηση γνώσεων όσο και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα μαθησιακά αποτελέσματα και στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις σε βιωματικά, ρεαλιστικά περιβάλλοντα. Δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η προσαρμοστικότητα σε δυναμικά μεταβαλλόμενα εκπαιδευτικά πλαίσια θεωρούνται καθοριστικές καθώς είναι εκείνες που θα συμβάλουν στην ακαδημαϊκή, επαγγελματική και κοινωνική ανάπτυξη των νέων. Παράλληλα, η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας ανέδειξε μια άλλη σημαντική δεξιότητα, η οποία περιγράφεται με τον όρο ψηφιακός γραμματισμός. Πρόκειται για μια σύνθετη και σημαντική έννοια καθώς περιγράφει τόσο τις ψηφιακές δεξιότητες χειρισμού και προγραμματισμού ψηφιακών μέσων, όσο και την κριτική διαχείριση των πληροφοριών που βρίσκονται και επικοινωνούνται στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εκτός από τη στόχευση του ελλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The educational focus in modern times is based both on the acquisition of knowledge and on the development of 21st century skills in students. Particular emphasis is placed on learning outcomes and the way students apply acquired knowledge in experiential, realistic environments. Skills such as critical thinking, communication skills, collaboration trough teamwork, creativity and adaptability to dynamically changing educational contexts are placed at the forefront of pedagogical practice as they are the ones that will contribute to the academic, professional and social development of individuals. At the same time, the development of digital technology has highlighted another important skill for modern young people, which is described by the term digital literacy. It is a skill of great importance as it describes both the digital skills of handling and programming digital media, as well as the critical management of information situated and expressed in the field of internet and social ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55743
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55743
ND
55743
Εναλλακτικός τίτλος
The development of critical thinking in primary school students through European citizenship activities using robotics, digital storytelling and virtual reality tours
Συγγραφέας
Ράμμος, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Μπράτιτσης Θαρρενός
Ασδεράκη Φωτεινή
Ρετάλης Συμεών
Μανούσου Ευαγγελία
Πλιόγκου Βασιλική
Δασυγένης Μηνάς
Τζιφόπουλος Μενέλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική σκέψη; Ευρωπαϊκή πολιτειότητα; Ψηφιακός εγγραματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)