Η επίδραση της μουσικής εκπαίδευσης στην ακουστική και μουσική αντίληψη παιδιών με κοχλιακά εμφυτεύματα

Περίληψη

Ένας περιορισμένος αριθμός ερευνών δείχνει ότι η μουσική εκπαίδευση συνδέεται με τη βελτίωση της ακουστικής και μουσικής αντίληψης παιδιών με κοχλιακά εμφυτεύματα. Ένα από τα κύρια ερωτήματα της έρευνας αφορά το εάν η εκπαίδευση της αντίληψης του τονικού ύψους, του ρυθμού και του ηχοχρώματος μπορεί να επιφέρει βελτίωση στη μουσική αντίληψη παιδιατρικών χρηστών κοχλιακών εμφυτευμάτων και αν θα υπάρχει μεγαλύτερη επίδραση στα παιδιά που εμφυτεύτηκαν πριν τα δύο έτη. Επίσης, με βάση την υπόθεση OPERA (Patel, 2011) αναζητήθηκαν δεδομένα για το κατά πόσο η μουσική εκπαίδευση μπορεί να βελτιώσει την ομιλητική αντίληψη σε ησυχία και θόρυβο και τέλος διερευνήθηκε εάν η εκπαίδευση του ηχοχρώματος μπορεί να βελτιώσει την αντίληψη του λόγου σε θόρυβο. Η έρευνα υιοθέτησε το ψευδο-πειραματικό σχέδιο με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις και στρατολόγησε 14 παιδιά χρήστες κοχλιακών εμφυτευμάτων ηλικίας από επτά έως 17 ετών. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδα ελέγχου και εξομοιωμένη πειραματική ομάδα, η ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

A limited number of studies have shown that music training can improve auditory and musical perception in children with cochlear implants. One of the main research questions of the study is whether rhythm, pitch and timbre training improves music perception in pediatric cochlear implant recipients and whether this improvement is more pronounced in recipients implanted before the age of two years. Based on the OPERA hypothesis (Patel, 2011), it was also investigated whether music training has a positive effect on users’ speech perception in quiet and in noise. In addition, it was investigated whether timbre training can particularly improve users’ speech perception in noise. Fourteen children with cochlear implants aged between seven and 17 were recruited for the study. The participants were divided into a control and an experimental group, with the latter taking part in a structured music training program over a period of three months. The music program was specifically tailored to the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55443
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55443
ND
55443
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of music training on the auditory and music perception of children with cochlear implants (CI)
Συγγραφέας
Τρούκα, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδέλης Γεώργιος
Παστιάδης Κωνσταντίνος
Τσαλιγόπουλος Μιλτιάδης
Νικολόπουλος Θωμάς
Οκαλίδου Αρετή
Στάμου Λελούδα
Τριαρίδης Στέφανος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική εκπαίδευση; Κοχλιακά εμφυτεύματα; Υπόθεση OPERA; Αντίληψη του λόγου; Αντίληψη του λόγου σε θόρυβο; Παιδιατρικοί χρήστες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.