Το παιδί με την κινηματογραφική κάμερα και η αναπαράσταση του πρόσφυγα
Περίληψη
Η έρευνα αφορά στην μελέτη της αναπαράστασης του πρόσφυγα σε μαθητικά οπτικοακουστικά κείμενα της βαθμίδας του δημοτικού σχολείου. Το δείγμα ανάλυσης είναι δέκα βραβευμένες οπτικοακουστικές δημιουργίες του ετήσιου μαθητικού διαγωνισμού Ένας Πλανήτης…μια Ευκαιρία, που μετονομάστηκε σε Cinema διάβασες; (2011/12 -2018). Η οπτικοακουστική παιδεία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες και να αρθρώσουν το δικό τους λόγο. Στόχος να μελετήσουμε την οπτική ρητορική των μαθητών πάνω στην αναπαράσταση του προσφυγικού υποκειμένου. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται, αν υιοθετούνται οπτικές τυπολογίες από τα Μ.Μ.Ε. και τον κινηματογράφο, όπως, επίσης, στοιχεία θεωρίας (Ρατσισμός, homo sacer, θεωρίες για τον «ξένο» και οριενταλισμός) στην αποτύπωση του πρόσφυγα. Αν υπάρχει ρητή / άρρητη πόλωση μεταξύ του «εμείς» του τόπου υποδοχής και της προσφυγικής ετερότητας και αν, εντέλει, διαφοροποιείται και με ποιο τρόπο η προσφυγική αναπαράσταση στην περίοδο 2011/2012-2018. Με κ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This study focuses on the refugee representation in primary student’s audiovisual texts. The analysis sample is ten award-winning audiovisual creations of the annual school competition Ένας Πλανήτης…μια Ευκαιρία, renamed Cinema διάβασες; (2011/12 -2018). Given that 2015, was the year of mass refugee arrivals in Greece, we divided the sample into two distinct periods 2011/2012-2015 and 2015-2018. Audiovisual literacy enables students to talk about their own experiences and articulate their own discourse. The aim is to analyze the students' visual rhetoric on the representation of refugee. In this context, we examine whether visual typologies from Media and Cinema and theoretical approaches (Racism, Homo sacer, Theories of stranger and orientalism) are adopted in the texts, whether there is an explicit / implicit polarization between the "we" and the refugee and whether the refugee representation is differentiated in the period 2011/2012-2018. The research is qualitative and the methodol ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 11/2025)
|
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.