Διερεύνηση νέων τεχνικών μείωσης εκπομπών για τον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κινητήρων πλοίων χρήσης υγρών ή αερίων καυσίμων

Περίληψη

Σε αυτήν τη διατριβή μελετήθηκαν τεχνολογίες μείωσης εκπομπών για τον ναυτιλιακό τομέα, με στόχο τα CO2 και NOx παραγόμενα από κινητήρες που λειτουργούν με υγρά και αέρια καύσιμα. Η βάση για την έρευνα ήταν μετρήσεις σε ναυτικούς κινητήρες που πραγματοποιήθηκαν είτε σε πλοίο είτε κατά τη διάρκεια εργοστασιακών δοκιμών. Οι κινητήρες που μελετήθηκαν ήταν μεγάλοι 2-χρονοι κινητήρες πρόωσης και 4-χρονες γεννήτριες. Εξετάστηκαν δύο τεχνικές μείωσης εκπομπών για κάθε ρύπο. Για το CO2 βιοκαύσιμα και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), και για τον έλεγχο των NOx ανακύκλωση καυσαερίων (EGR) και εκλεκτική καταλυτική αναγωγή (SCR). Όλα τα προαναφερθέντα εισήχθησαν πρόσφατα στο ναυτιλιακό τομέα και θεωρούνται προηγμένες τεχνικές. Η χρήση βιοκαυσίμων εξετάστηκε μέσω δοκιμών σε πλοία σε 2-χρόνους και 4-χρόνους κινητήρες χρησιμοποιώντας μείγμα 30% βιοντίζελ και βαρύ πετρέλαιο, και με συνοδευτικές μετρήσεις με τυπικά ναυτικά καύσιμα. Η επίδραση στους ναυτικούς κινητήρες, ειδικά 2-χρονους, δεν είχε αναλυθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The control of air pollution in all primary industries is the major technological challenge currently and for the upcoming decades. The effect of industrial carbon emissions on global temperature rise is now an undisputed fact, with all major institutions and governmental bodies examining pathways to reduce the amount of CO2 emitted in the atmosphere. Unless strict measures are implemented, the global average temperature increase is projected to reach levels that will have severe effects on population welfare and the environment. Beyond CO2, other emissions from fossil fuel powered infrastructure have been found to adversely affect human health and the environment. Some of the most harmful species emitted are NOx, a product of high temperature combustion and a hurdle of diesel engine design regardless of application. The marine sector accounts for roughly 3.3% of total anthropogenic CO2 emissions and is also one of the major sources of NOx emitted in the atmosphere, both on a global sc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55084
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55084
ND
55084
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of novel emission reduction technologies and use of liquid or gaseous fuels for curbing marine engines environmental impact
Συγγραφέας
Χουντάλας, Θεοφάνης (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Ετερογενών Μειγμάτων και Συστημάτων Καύσης
Εξεταστική επιτροπή
Φούντη Μαρία
Γιακουμής Ευάγγελος
Καϊκτσής Λάμπρος
Ζαννής Θεόδωρος
Δημόπουλος Γεώργιος
Παριώτης Ευθύμιος
Καρέλλας Σωτήριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Θερμοδυναμική
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογία
Λέξεις-κλειδιά
Καύση; Ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα; Ναυτικοί κινητήρες diesel; Έλεγχος εκπομπών ΝΟΧ; Απανθρακοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.