Οι στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής απέναντι στην συμπερίληψη και η αυτοαποτελεσματικότητα τους στην εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: η επίδραση στη συνεργασία με τους γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια, ο διαχωρισμός μεταξύ γενικής εκπαίδευσης και ειδικής εκπαίδευσης αμβλύνεται σιγά-σιγά καθώς αποτελούν πλέον ένα ενιαίο και ολοκληρωμένο σύστημα. Οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών μπορούν να αλλάξουν εντελώς το κλίμα μιας τάξης, καθώς έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας. Σε ένα συμπεριληπτικό σχολείο γίνεται σαφές ότι οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αυτοαποτελεσματικότητα τους, τους ρόλους τους αλλά και το παιδαγωγικό τους προφίλ έχουν επίσης αλλάξει. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της επίδρασης της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στα ελληνικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσον άφορα στην εφαρμογή συμπεριληπτικών πρακτικών, στις στάσεις τους απέναντι στη συμπερίληψη, καθώς και στην επίδραση των παραγόντων αυτών στην συνεργασία τους με τους γονείς παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρίες (ΕΕΑ). Επιπλέον, εξετάζονται ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent years, the separation between general education and special education has been slowly diminishing as they become an integrated single system. Teachers' attitudes and perceptions can completely change the climate of a classroom, as they have a great impact on the behavior of the students during the learning process. In an inclusive school, it seems clear that teachers' views on their self-efficacy have also changed, as have their roles and the conditions of their pedagogical profile. Current research aims to investigate the effect of self-efficacy of general and special secondary education teachers at Greek high schools in implementing inclusive practices on attitudes towards inclusion, as well as the effect of self-efficacy and attitudes towards inclusion on the collaboration of teachers with parents of children with Special Educational Needs and/or Disabilities (SEND). In addition, differences between general and special education teachers regarding the sense of self-efficac ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/54968
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54968
ND
54968
Εναλλακτικός τίτλος
The attitudes of greek special and general education teachers toward inclusion and their self-efficacy in the implementation of inclusive education in secondary education: the effect on the collaboration with parents of children with special educational needs and/or disabilities
Συγγραφέας
Καζανόπουλος, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
University of the Basque Country
Εξεταστική επιτροπή
Roig-Vila Rosabel
Herrero-Fernández David
Romero-Andonegui Ainara
Tejada-Garitano Eneko
Basogain-Olabe Francisco-Javier
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί; Γενική εκπαίδευση; Ειδική αγωγή; Αυτοαποτελεσματικότητα; Ελλάδα; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Συμπεριληπτικές πρακτικές; Στάσεις; Συνεργασία; Γονείς; Συμπερίληψη
Χώρα
Ισπανία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.