Η ανάλυση δεδομένων ως εργαλείο υποστήριξης αποφάσεων στην ελληνική εκπαίδευση

Περίληψη

H παρούσα διδακτορική διατριβή αναδεικνύει τις δυνατότητες που προσφέρει η Ανάλυση Εκπαιδευτικών Δεδομένων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ξεκινώντας από ένα κοινό ζήτημα στην εκπαιδευτική έρευνα - την ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών - δίνει έμφαση στις δυνατότητες αντικειμενικής αξιολόγησης και υποστήριξης αποφάσεων, που παρέχει η χρήση δεδομένων στα κεντρικά οργανωμένα εκπαιδευτικά συστήματα. Κεντρικό ρόλο διαδραματίζει η έννοια της εκπαίδευσης των ίσων ευκαιριών, η οποία διαπερνά ολόκληρη τη διατριβή. Από την εποχή της βιομηχανικής επανάστασης, η εκπαίδευση θεωρήθηκε ως εργαλείο κοινωνικής κινητικότητας και παροχής ίσων ευκαιριών. Τα κράτη καθιέρωσαν την υποχρεωτική δημόσια εκπαίδευση και την χρηματοδότησαν μέσω της φορολογίας. Βασικός στόχος παραμένει η ισότητα των ευκαιριών στην εκπαίδευση για τους μαθητές, μέσω της δημόσιας παροχής και του κρατικού ελέγχου. Η έρευνα όμως έχει αναδείξει ότι οι διαχρονικές κοινωνικές ανισότητες αναπαράγονται και μέσω των εκπαιδευτικών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation highlights the potential offered by the analysis of educational data in primary and secondary education. Starting from a common issue in educational research— the academic achievement of students—it emphasizes the potential for objective evaluation and decision support provided by the use of data in centralized educational systems. Central to this is the concept of equal opportunity education, which runs throughout the thesis. Since the industrial revolution, education has been seen as a tool for social mobility and equal opportunities. States introduced compulsory public education and financed it through taxation. A main objective remains equality of educational opportunities for students through public provision and state control. But research has highlighted that long-standing social inequalities are also reproduced through education systems, leading to proposals for more inclusive education systems and educational interventions. The evaluation of the effectiveness ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54941
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54941
ND
54941
Εναλλακτικός τίτλος
Data analysis as a decision support tool in greek education
Συγγραφέας
Παπαδόγιαννης, Ηλίας (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Οικονομίας και Τεχνολογίας. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Γουάλλες Εμμανουήλ
Βασιλάκης Κωνσταντίνος
Λέπουρας Γεώργιος
Πουλόπουλος Βασίλειος
Πλατής Νικόλαος
Θεοδωρόπουλος Αναστάσιος
Κατσής Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων; Εκπαιδευτική πολιτική; Επιδόσεις μαθητών; Ίσες ευκαιρίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)