Περίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη και ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών όταν αναζητούν περιεχόμενο τέχνης και πολιτισμού στο Διαδίκτυο. Αυτή η μελέτη επιτυγχάνεται μέσω της συλλογής πληθώρας ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων από μέλη της ευρύτερης κοινότητας και την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τις συνήθειες και τις ανάγκες των χρηστών αυτών, αλλά και του τρόπου με τον οποίον αλληλεπιδρούν με τις σύγχρονες τεχνολογίες αναζήτησης. Για το σκοπό της συλλογής τέτοιων δεδομένων βασικό ρόλο έπαιξε ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μιας μηχανής κατανεμημένης αναζήτησης, της οποίας η βασική λειτουργία ήταν η συλλογή περιεχομένου από ένα πλήθος δημόσιων αποθετηρίων, η ενοποίησή του και η παρουσίασή του στον τελικό χρήστη με πρωταρχικό σκοπό την κάλυψη των αναγκών αναζήτησής του. Η σχεδίαση της πλατφόρμας αυτής βασίστηκε στις ανάγκες των αναζητητών τέχνης, όπως εκφράστηκαν σε μια σειρά από συνεντεύξεις με ενδιαφερόμενους από τον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού. Αναπόσπαστο κο ...
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη και ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών όταν αναζητούν περιεχόμενο τέχνης και πολιτισμού στο Διαδίκτυο. Αυτή η μελέτη επιτυγχάνεται μέσω της συλλογής πληθώρας ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων από μέλη της ευρύτερης κοινότητας και την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τις συνήθειες και τις ανάγκες των χρηστών αυτών, αλλά και του τρόπου με τον οποίον αλληλεπιδρούν με τις σύγχρονες τεχνολογίες αναζήτησης. Για το σκοπό της συλλογής τέτοιων δεδομένων βασικό ρόλο έπαιξε ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μιας μηχανής κατανεμημένης αναζήτησης, της οποίας η βασική λειτουργία ήταν η συλλογή περιεχομένου από ένα πλήθος δημόσιων αποθετηρίων, η ενοποίησή του και η παρουσίασή του στον τελικό χρήστη με πρωταρχικό σκοπό την κάλυψη των αναγκών αναζήτησής του. Η σχεδίαση της πλατφόρμας αυτής βασίστηκε στις ανάγκες των αναζητητών τέχνης, όπως εκφράστηκαν σε μια σειρά από συνεντεύξεις με ενδιαφερόμενους από τον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού. Αναπόσπαστο κομμάτι της σχεδίασης και ανάπτυξής της εφαρμογής αποτέλεσε η πλαισίωση της βασικής λειτουργίας αναζήτησης με τεχνολογίες φωνητικής σύνθεσης και αναγνώρισης, τεχνολογίες οπτικής αναζήτησης μέσω αναγνώρισης προτύπων και τεχνολογίες εξατομίκευσης και κοινωνικότητας μέσω ενός βασικού συστήματος χρηστών. Παράλληλα με την εκπλήρωση του πρωταρχικού σκοπού της, η πλατφόρμα ενσωμάτωσε ένα σύστημα συλλογής δεδομένων χρήσης, ειδικά σχεδιασμένο για την καταγραφή ποσοτικών μετρήσεων που αφορούσαν την αλληλεπίδραση του χρήστη με τα διάφορα υποσυστήματά της. Μετά από μια πρωτοβάθμια εργαστηριακή μελέτη, που λειτούργησε και ως αξιολόγηση και περιλάμβανε, τόσο ποιοτική ανάδραση μέσω συνεντεύξεων ομάδων εστίασης, όσο και ποσοτική ανάδραση μέσω στατιστικής ανάλυσης δεδομένων χρήσης, η πλατφόρμα, που ονομάστηκε “Art Boulevard”, διατέθηκε στο ευρύ κοινό ως εφαρμογή Παγκόσμιου Ιστού, αλλά και ως εφαρμογή για έξυπνες συσκευές. Από την έναρξη της λειτουργίας της και για διάρκεια έξι μηνών, η πλατφόρμα συνέλεξε πλήθος ποσοτικών δεδομένων από πάνω από δέκα χιλιάδες συνεδρίες αναζήτησης, ενώ παράλληλα προωθούνταν μέσω επικοινωνιακών μεθόδων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης ώστε να διευρύνει όσο το δυνατόν περισσότερο το κοινό της. Τα συλλεγμένα δεδομένα, μετά από κατάλληλη επεξεργασία, αποτέλεσαν ένα πυρήνα πληροφορίας, που αναλύθηκε τόσο μέσω περιγραφικής στατιστικής, όσο και με τη χρήση μεθόδων μηχανικής μάθησης. Κατά την ανάλυση, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις διαφορές που παρουσίασε η συμπεριφορά των αναζητητών τέχνης σε σχέση με χρηστές μηχανών αναζήτησης γενικού σκοπού, καθώς και στους παράγοντες που επηρεάζουν αυτή τη συμπεριφορά. Οι χρήστες που αναζητούν περιεχόμενο τέχνης και πολιτισμού βρέθηκε ότι, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο λιγότερες λέξεις κλειδιά ανά ερώτημα αναζήτησης εστιάζοντας σε έννοιες και ονόματα δημιουργών, επαναλαμβάνουν ερωτήματα πιο συχνά στην προσπάθεια να εμβαθύνουν σε εξειδικευμένες περιοχές γνώσης, παρουσιάζουν ενδιαφέρον για μεγαλύτερο εύρος αποτελεσμάτων επιζητώντας μια πιο σφαιρική κάλυψη του αντικειμένου αναζήτησης, και προτιμούν με μεγαλύτερη συχνότητα συσκευές σταθερού ή φορητού υπολογιστή αντί για έξυπνα τηλέφωνα ή ταμπλέτες, αναδεικνύοντας τη φύση της αναζήτησης τέχνης ως μία διαδικασία σκόπιμη και εστιασμένη. Παράλληλα παρατηρήθηκε υψηλότερη εμπλοκή των χρηστών με συμπληρωματικές τεχνολογίες όταν ήταν συνδεδεμένοι στην πλατφόρμα, τονίζοντας την αξία της προσωποποιημένης αλληλεπίδρασης και μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας σε συνεδρίες αναζήτησης από σταθερούς υπολογιστές, επιβεβαιώνοντας την αξία της αποτελεσματικότητας κατά τη διαδικασία αναζήτησης. Μέσω της ανάλυσης με μεθόδους μηχανικής μάθησης, οι συνεδρίες αναζήτησης κατηγοριοποιήθηκαν σε τέσσερα αρχέτυπα: ουσιώδεις συνεδρίες, σύντομες συνεδρίες, συνεδρίες άμεσης προβολής αποτελέσματος και προχωρημένες συνεδρίες, εδραιώνοντας την πρόθεση του χρήστη ως καθοριστικό παράγοντα εμπλοκής του. Ακόμα, επιβεβαιώθηκε η δυνατότητα πρόβλεψης της επιτυχίας μιας συνεδρίας αναζήτησης μέσω των ποσοτικών μετρήσεων συμπεριφοράς του χρήστη, υπερθεματίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αξία της χρήσης μετρήσεων συμπεριφοράς για τη βελτιστοποίηση των διεπαφών αναζήτησης και μελετήθηκε η θεματική κατηγοριοποίηση του περιεχομένου στο οποίο οι αναζητητές τέχνης έδειξαν ξεκάθαρο ενδιαφέρον, αναδεικνύοντας, μεταξύ άλλων και το πλεονέκτημα του παραδοσιακού εικαστικού περιεχομένου σε όρους ψηφιοποίησης και αμεσότητας πρόσβασης στο καλλιτεχνικό αντικείμενο. Όλα τα παραπάνω ευρήματα βοήθησαν στη δημιουργία μιας πιο ολοκληρωμένης αντίληψης για τις συνήθειες και ανάγκες των αναζητητών τέχνης και μέσω αυτής γίνεται δυνατή η βελτιστοποίηση των υπηρεσιών φορέων που παρέχουν περιεχόμενο τέχνης και πολιτισμού. Μια τέτοια βελτίωση δύναται να οδηγήσει σε μια εν γένει αναβάθμιση της εμπειρίας αναζήτησης τέχνης στον Παγκόσμιο Ιστό, που θα είναι προς όφελος τόσο των ίδιων των αναζητητών και του παραγόμενου έργου τους, όσο και των φορέων και της ευρύτερης διάχυσης του περιεχομένου τους.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main objective of this dissertation is the comprehensive study of user behavior when searching online for content related to art and culture. This task was accomplished through the collection of a variety of qualitative and quantitative data from members of the wider community and the deduction of conclusions about the habits and needs of these users, as well as the manner in which they engage with modern searching technologies. In order to collect such data, emphasis was given to the design and development of a federated search engine, whose main functionality involved the aggregation of content from a variety of public digital repositories, the integration of this content and its presentation to the end-users for the purpose of fulfilling their search needs. The design of this platform was based on the needs of art searchers, as they were expressed during a series of semi-structured interviews with interested parties from the fields of art and culture. Enhancing the basic search ...
The main objective of this dissertation is the comprehensive study of user behavior when searching online for content related to art and culture. This task was accomplished through the collection of a variety of qualitative and quantitative data from members of the wider community and the deduction of conclusions about the habits and needs of these users, as well as the manner in which they engage with modern searching technologies. In order to collect such data, emphasis was given to the design and development of a federated search engine, whose main functionality involved the aggregation of content from a variety of public digital repositories, the integration of this content and its presentation to the end-users for the purpose of fulfilling their search needs. The design of this platform was based on the needs of art searchers, as they were expressed during a series of semi-structured interviews with interested parties from the fields of art and culture. Enhancing the basic search functionality of the platform with voice recognition and synthesis technologies, visual search technologies through the use of pattern recognition and personalization and community features implemented by a simple user system, were integral parts of the design and development of the platform. Beyond fulfilling its main objective, the platform also implemented a data collection system designed specifically for the collection of quantitative measurements regarding the interactions between users with the platform’s various features. After an initial lab study, that also played the role of an evaluation and involved both qualitative feedback in the form of focus group interviews, and also quantitative feedback through statistical analysis of usage metrics, the platform, which was named “Art Boulevard”, was made publicly available both as a Web application and a smartphone app. Starting with its launch and for a period of six months, the platform collected a variety of quantitative data from over ten thousand search sessions, while simultaneously being promoted through marketing techniques and social media, in order to achieve the widest possible outreach. After suitable processing, the collected data formed a dataset containing important information, which was then studied both through means of descriptive statistics and through employing methodologies based on machine learning techniques. During this analysis, special emphasis was given to the differences between art searcher behavior and the behavior of general-purpose search engine users, as well as the factors that influence this behavior. Users, searching online for content related to art and culture, used more keywords per search query focusing on general concepts and creator names, repeated a search query more often in an effort to acquire specialized information, showed interest for a wider range of results trying to gain a more spherical approach of the subject matter, and displayed greater preference for desktop or laptop devices than mobiles over general purpose searchers, thus underlining the nature of art search as a focused and deliberate process. At the same time logged-in users displayed a higher engagement with advanced features and technologies highlighting the value of personalized engagement and users using desktops achieved a higher search success rate confirming the importance of efficiency during the search process. Through machine learning data analysis, search sessions were classified into four archetypes: substantial sessions, short sessions, direct result sessions and expert sessions establishing user intent as a definitive factor on engagement. Moreover, the ability to accurately predict the success of a search session using quantitative behavioral metrics was documented, highlighting the value of using behavioral modeling to accomplish better search interfaces and streamlining the user experience. Finally, a thematic classification of content for which searchers displayed explicit interest was established, showcasing among other things the comparative advantage of traditional visual content in terms of digitization and immediate access to the artistic subject. All of the above findings contributed in creating a better understanding of the distinct habits and needs of art searchers. By incorporating this new knowledge into their design process, content providers operating in the fields of art and culture can improve their offered services. This type of evolution may lead to an overall upgrade of the art searching experience on the Web, which will not only be for the benefit of the searchers themselves and their produced works, but will also offer the content providers the means with which to ensure a wider diffusion of their content and a larger outreach.
περισσότερα