Η αυτοαξιολόγηση του σχολείου ως μορφή εκπαιδευτικής διακυβέρνησης: μια κριτική ανάλυση λόγων και πολιτικών (2010-2023)

Περίληψη

Στη μελέτη επιχειρείται η κριτική ανάλυση των λόγων και των πολιτικών της αυτοαξιολόγησης του σχολείου, όπως εκφράστηκαν θεσμικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό παράδειγμα κατά τη διάρκεια τριών διακριτών και διαδοχικών διακυβερνητικών περιόδων - "μεταρρυθμιστικών επεισοδίων" - (ΠΑΣΟΚ/ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ (2010-2015), ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (2015-2019), ΝΔ (2019-2023). Η μελέτη διερευνά τη γενεαλογία, με όρους Foucault, των θεσμικών λόγων και πολιτικών της αυτοαξιολόγησης του σχολείου μέσω της ιστορικο-συγκριτικής εξέτασης των νομοθετικών κειμένων (νόμοι, υπουργικές αποφάσεις, εγκύκλιοι, οδηγίες εφαρμογής) που δημοσιεύθηκαν από την Πολιτεία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η μελέτη βασίζεται μεθοδολογικά στην Κριτική Ανάλυση Λόγου (N. Fairclough/R. Wodak) και αξιοποιεί τη Θεωρία του Λόγου (E. Laclau & Ch. Mouffe). Δίνει έμφαση σε έννοιες όπως η ηγεμονία, η αποδόμηση, ο ενδεχομενικός χαρακτήρας των πολιτικών και οι σχέσεις εξουσίας-γνώσης που χαρακτηρίζουν τον εκπαιδευτικό μεταρρυθμιστικό λόγο, τις πολιτι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study attempts to critically analyze the discourses and policies of school self-evaluation as they were institutionally expressed in the Greek educational paradigm during three different and successive periods of government - "reform episodes" - (PASOK/ND-PASOK-DIMAR (2010-2015), SYRIZA-ANEL (2015-2019), NEW DEMOCRACY (2019-2023)). The study examines the genealogy (in Foucault’s terms) of institutional discourses and policies of school self-evaluation through a historical-comparative study of the legal texts (laws, ministerial decisions, circulars, implementation guidelines) published by the State during this period.The study is methodologically based on critical discourse analysis (N. Fairclough/R. Wodak) and draws on discourse theory (E. Laclau & Ch. Mouffe). It emphasizes concepts such as hegemony, deconstruction, the contingent nature of policies and power-knowledge relations that characterize the discourse on educational reforms, policies and practices related to school self-e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54293
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54293
ND
54293
Εναλλακτικός τίτλος
School self-evaluation as a mode of educational governance: a critical discourse analysis of the 2010-2023 policies
Συγγραφέας
Στράτου, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πασιάς Γεώργιος
Φωτεινός Δημήτριος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Φρυδάκη Ευαγγελία
Μιχάλης Αθανάσιος
Παρθένης Χρήστος
Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Aυτοαξιολόγηση του σχολείου; Εκπαιδευτική πολιτική; Διακυβέρνηση; Ικανότητες εκπαιδευτικών; Κριτική ανάλυση λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)